Gå til innhold

Fineste Språk

Gjest Eugene Onegin

Hvilket Språk  

67 stemmer

1. 1. Språk

• Norsk
      2
    • Svensk
      3
    • Spansk
      8
    • Fransk
      13
    • Engelsk
      13
    • Tysk
      3
    • Dansk
      1
    • Russisk
      8
    • Italiensk
      11
    • Nederlansks
      2
    • Latinsk
      3
    • Gresk
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin

Hva vil dere her inne si er det vakreste språket i verden av de jeg har lagt til her.

jeg vil påstå at Spansk er det fineste språket i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes fransk er et vakkert språk, men siden jeg er fransk selv er jeg vel ikke helt objektiv. ;) Bortsett fra det synes jeg faktisk engelsk (pen, britisk engelsk) også er veldig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de romanske språkene er flotte, synes jeg, men det er noe eget med fransk. Katalansk er også fint :)

Forøvrig bør det vel stå latin og ikke latinsk. 'Et latinsk ord', 'språket latin'. Vet det er en del som skriver det slik, men jeg mener det ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

tyyysk. aahh;D det å høre en gutt snakke tysk gjør meg moo i beeneenee miine. sikle=)

fransk er ikke noe fint, har dere sett hvor mongo de beveger munnen sin eller?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

og spansk er eenda verre. uæh, de språkene er jo fra slummen, så ikke rart at de høres så heeslige uuuut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Madam Mim*

Synes fransk er nydelig og har veldig lyst til å lære meg det.

Islandsk er også vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig vanskelig å velge. Det står mellom britisk engelsk, norsk, spansk og svensk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russisk heilt klart. Når det gjeld uttale og klang og musikalitet.

Men når det gjeld grammatikk, er gammalgresk uslåeleg. Eit fullendt grammatisk system, så vakkert at eg nesten kan grine av det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg i det Nigo-san. Synes også japansk er et veldig rikt og spesielt språk ikke minst. Etter å ha drevet med karate i mange år har jeg fått lov til å bli litt kjent med språket og kulturen. Blir stadig imponert. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Matilda

Stemte på spansk her, men jeg er også veldig glad i italiensk og portugisisk! Oxford engelsk er også pent, dessuten liker jeg dialekten skotter og irer prater! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg synes fransk er et vakkert språk, men siden jeg er fransk selv er jeg vel ikke helt objektiv. ;) Bortsett fra det synes jeg faktisk engelsk (pen, britisk engelsk) også er veldig pent.

Helt enig! Bortsett fra at jeg ikke er fransk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gælisk og rumensk er de vakreste språkene i verden, men siden de ikke stod som alternativ her vil jeg si spansk. Er spesielt glad i de romanske språkene(spansk, fransk, italiensk, rumensk etc.) og har faktisk studert spansk på Universitetet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Hadde det vært spørsmål om det morsomste språket, hadde svaret vært opplagt: nederlandsk.

Nederlandsk er definitivt det kuleste språket. Men syns kanskje fransk er det fineste. Man kunne kanskje tro at fransk med italiensk uttale og innlevelse ville være en vinner, men det er det ikke (hadde et kortvarig vennskap med en slik italiener, og det var mest av alt irriterende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...