Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Alle 10 tåneglene mine er blitt kraftig gule. Hva er dette?
Gjest vimselot Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Soppangrep kanskje? Dvs jeg har aldri opplevd det selv, men har jobba innenfor helsevesnet, husker ikke hva man gjør med det, grønnsåpe nytter ikke? Finnes kanskje (sannsynligvis) noe på apoteket, men hvor gammel er du ts. Gamle mennesker får fine gule negler...iflg ei venninne av meg som er fotpleier... Det finnes et middel mot det, men husker ikke hva det heter akkurat nå. Gå på nærmeste apotek og spør. Tror ikke du må til legen for dette.
Apple- Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Mine (som ellers er rosa) blir gule hvis jeg glemmer å bruke underlakk under neglelakken. Da er de gule til de har vokst ut igjen.
Ce'Nedra Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Er nok neglsopp hvis du er flink til å fjerne neglelakken, hvis ikke kan neglelakken gi misfarging.
Paladin Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 (endret) Neglsopp er ganske vrient å bli kvitt og man trenger resept fra lege. Lamisil i tablettform er et medikament som gir gode resultater. Dette må ikke forveksles med salven Lamisil som benyttes mot fotsopp. Her er link med info: http://www.novartis.no/helsepersonell/prod...b/lamisil.shtml Uansett så må man først til legen for å bli undersøkt. Han/hun vil henvise til spesialist som kan ta prøver etc. og gi korrekt diagnose. Det som taler mot at TS har neglsopp er at alle 10 tåneglene er blitt gule. Neglsopp starter som regel i en negl og sprer seg sakte til andre negler. Dersom alle 10 negler blir gule plutselig så er nok årsaken en annen. Endret 25. juli 2007 av Paladin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå