Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Jeg er ei jente på 26 år som bor sammen med verdens herligste gutt. Er vanvittig glad i han, men problemet er bare at jeg ALDRI har lyst på sex. Finner på unnskyldninger hele tiden. En annen ting er at jeg faktisk aldri har onanert. Det kommer vel av at jeg har et anstrengt forhold til egen kropp... Men hvor "uvanlig" er det egentlig at man i en alder av 26 år aldri har onanert? Blir veldig glad for svar.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Regner med at du er hva som kalles frigid. Og da er dette helt vanlig. Noen av oss her i verden må jo være frigide også...Tror det er lite man kan gjøre.
Gjest Voksen dame Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Nei, det er ikke noe galt med deg! Mitt forhold til sex fra jeg var 15 år og oppover var mer preget av nysgjerrighet enn lyst. Fikk min første orgasme etter at jeg hadde fylt 20 år, og hadde ofte sex uten spesiell nytelse. Onani forsøkte jeg 10 år senere. Etter at jeg ble 30 har sexlivet tatt seg betraktelig opp. Er skilt og gift på nytt igjen. Sexlysten er nå på topp, og jeg synes sex er en stor berikelse for meg. Mener bestemt at du ikke er frigid, ta tiden til hjelp.
Gjest =tentacle= Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Hva med å sørge for at du ikke blir blant dem som i en alder av 27 år aldri har onanert? Jobb med å bli glad i kroppen din. Om du ikke tror du kan like hvordan den ser ut, kan du fokusere på andre gleder du kan ha av den. Som å være nær kjæresten din, at du eller han koser med den mm. Begynn forsiktig, f.eks når du dusjer og såper deg inn. Fokuser på hvordan det føles der huden blir berørt, og ikke på om hånden kjenner ting ved kroppen som du ikke liker. Øv deg på å be kjæresten din om å gjøre ting med deg, hvis det virker uoverkommelig så start med ufarlige ting som at han masserer deg litt og andre kjærtegn som ikke er så direkte seksuelle. Du kan også nærme deg deg selv forsiktig, f.eks bare stryke deg litt de første gangene du skal utforske deg selv. Uansett hvordan kroppen din ser ut, så er det hudretusener av menn og kvinner med et mye mer uheldig utgangspunkt enn deg som er seksuelle og finner ting de nyter. Prøv å begrave tanken om at kroppen din står i veien for å ha det godt med kjæresten. Han vil jo åpenbart ha deg. Det varierer hvor seksuelle folk er, men topp og bunn for deg finner du ikke ut før du har sluttet fred med kroppen din. Kan godt hende at du ser helt annerledes på dette om et år, med litt jobbing. Lykke til
Ce'Nedra Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Ellers kan det jo rett og slett være at du er aseksuell...? Det er et totalt fravær av sexlyst, og det er slett ikke uvanlig. Det er ikke riktig at du skal tvinge deg selv til å ha lyst på sex. Du kan jo lese litt om hva aseksualitet går ut på, og finne ut om det gjelder deg? http://www.asexuality.org/home/
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Håper inderlig ikke jeg er frigid!Jeg tror kanskje det er noe jeg må jobbe med.Jeg har jo hatt det jeg vil kalle bra sex, og i begynnelsen av forholdet med samboeren min fikk jeg ofte orgasme. Det er bare det at man som jente rådes til å bli kjent med kroppen sin selv . Finne ut hva man liker, og det er DET jeg ikke greier!Blir liksom flau eller noe....det blir jeg også hvis samboeren min masserer meg også,Ikke synes jeg det er noe godt heller. Når er det vanlig å begynne å onanere egentlig? I puberteten? Jeg hadde anoreksi og spiseforstyrrelser fra jeg var 16 til jeg var 24, kan det ha noe med saken å gjøre?
Ce'Nedra Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Da er du nok ikke aseksuell, det går nok heller på selvbildet ditt. Jeg har vært usikker på min egen kropp selv, men nå har jeg et kjempebra sexliv. Tentacle hadde noen fine råd som du kan begynne med. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Regner med at du er hva som kalles frigid. Og da er dette helt vanlig. Noen av oss her i verden må jo være frigide også...Tror det er lite man kan gjøre. Frigid betyr vel at man har lyst på mye sex?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Frigid betyr vel at man har lyst på mye sex? nope. frigid betyr aseksuell.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Utelukket fysiske årsaker? Om du bruker p-piller el så kan det ha en enorm innvirkning på sexlysten, for enkelte vil det og kunne henge i en god stund etterpå.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 nei du er helt normal. Sex er tross alt bare noe man trenger å gjøre om man vil spre sine gener og være med på og spre flere mennesker i den allerede overbefolkede verden
Gjest =tentacle= Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 En annen side er at du avviser ham du er glad i hele tiden, uten at han får vite hva problemet er. Er det ålreit? Bør du ikke fortelle ham at dette ikke helt fungerer for deg?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juli 2007 #13 Skrevet 24. juli 2007 Ja det var det da...Går jo både på p piller og cipralx,som begge har nedsatt sexlyst som bivirkning. Hvorfor finnes det ikke slike medisiner uten alle de hersens bivirkningene?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #14 Skrevet 26. juli 2007 Har du vurdert å bytte p-pille merke, eller kutte de ut? Gikk på p-piller en lang periode, frem til jeg innså at det var stor sjanse for at det var de som gjorde meg syk (dyp depresjon/suicidal, SSRI var vurdert). Angrer bare på at jeg ikke fant det ut tidligere, men som ung tenåring (begynte på de når jeg var 15), og senere svært syk så var jeg rett og slett ikke oppegående nok til å ta ansvar for min egen helse. En god dose naivitet på at legen måtte nå ha sagt i fra om at det kunne være tilfelle spiller også inn. Det løste ikke alt, men at p-pillene var direkte eller indirekte skyld i 80-90 % av sykdommen er jeg overbevist om. Husker ikke hvor lang tid det tok før det letnet, men med tanke på at jeg var syk i flere år, og hadde en del bitterhet over at jeg hadde vært så “dum” å ta p-piller som måtte bearbeides (At jeg var innom 5-6 leger, psykologer osv og INGEN nevnte noe selv om de visste at jeg tok p-piller skremmer meg ennå) , så sier det seg selv at det ikke går over på et par måneder. Men nå er jeg forholdsvis frisk, og kommer forhåpentligvis i gang med utdannelsen om en stund. Lykke til iverfall, og det er nok en eller annen løsning for deg også
Gjest =tentacle= Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Ja det var det da...Går jo både på p piller og cipralx,som begge har nedsatt sexlyst som bivirkning. Hvorfor finnes det ikke slike medisiner uten alle de hersens bivirkningene? Det finnes jo alternativer til hormonprevensjon, men de fleste er jo ikke fullt så sikre som p-pillen. Jeg ble helt uinteressert av èn p-pille, mens på en annen hadde jeg lyst hele tiden. Det går an å forsøke et skifte. SSRI-antidepressivene kan virke inn på sexlysten fordi de virker på samme signalstoff i hjernen som også har med sexlyst å gjøre. En annen ting som er sagt i tråden her, p-pillene kan være årsaken til depresjonstilstanden. Hvis du ikke har hatt depresjoner før du begynte med pillen (og depresjonen kan komme år senere), kan det være verdt å avtale med legen at du kutter dem en periode og ser om du blir bedre. Pass for all del på alternativ prevensjon. Cipralexen er et annet kapittel, er du heldig, kan den bli overflødig når pillen er ute. Der er det uansett viktig å ha tett kontakt med legen og ikke eksperimentere med kutt selv.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 nope. frigid betyr aseksuell. Frigid may mean: very cold or icy chilly in manner; lacking affection or zeal frigidity, female sexual arousal disorder frigidity, inhibited sexual desire Frigid, a song by American singer Khanoda from the 1994 album, Lessons Learned On Leithgow St Frigid Zone, either of the two geographical zones of the earth's surface within the polar circles Om man kan litt engelsk, skjønner man at frigid ikke akkurat betyr at man er "hot"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå