Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Hva er egentlig forskjellen på dette og å være troende kristen? Det handler jo om forskjellige ting, men begge handler om å tro på noe man ikke kan fysisk bevise. Men det virker som det er mer godtatt å tro på Gud enn på engler. Hvorfor det? Hvorfor skal det ha klikka noe mer for enn henne enn for alle som tror på Gud? Gjør det at det er færre som tror på det saken mindre sannsynlig?

Jeg kan heller ikke se forskjell på dette og det å være troende kristen. Overtro er for meg det samme, uansett hva det går ut på.

Det jeg mener blir galt her er at hun bruker prinsessetittelen til å markedsføre noe sånt. (Eller har hun egentlig gjort det? Kanskje det er journalistene som mangler agurker.)

Det som også er skremmende er at hun er nr. 4 i arverekka for norges trone. Kan vi ha en dronning som ser engler?

Jeg blir nok mer og mer republikaner jeg også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cirka
Skrevet
Nå vil jeg anta at det vel nettopp er for å få oppmerksomhet at hun gjør dette. Det har jo vært stille rundt båden henne og Ari en stund nå så ... trives man i rampelyset må man jo finne på noe.

Hvordan det går med økonomien hennes har jeg ikke peiling på. Får i alle fall håpe at det ikke er skattepengene som finansierer dette.

Jeg tror hun har fått såpass oppmerksomhet gjennom livet at det er det siste hun har behov for. Å si at hun har funnet på dette er vel også litt drøyt når hun har lagt ned mange år med studier på det. Personlig skulle jeg gladelig støttet dette med skattepenger.

Ja, det er det jeg oppfatter det som, også. Jeg kunne forøvrig selv ha tenkt meg en coach når det gjelder det åndelige. Men jeg er vel litt som prinsessen - jeg snakker med dyr og oldemora mi som døde i 1990. ;)

Det er nok mange som kunne trenge det :) Jeg har en sånn utdannelse, og en profesjonsutdannelse i tillegg. Er ikke i tvil om hvilke av de jeg ville valgt om jeg måtte velge en av de.

Gjest Cirka
Skrevet
Jeg kan heller ikke se forskjell på dette og det å være troende kristen. Overtro er for meg det samme, uansett hva det går ut på.

Det jeg mener blir galt her er at hun bruker prinsessetittelen til å markedsføre noe sånt. (Eller har hun egentlig gjort det? Kanskje det er journalistene som mangler agurker.)

Det som også er skremmende er at hun er nr. 4 i arverekka for norges trone. Kan vi ha en dronning som ser engler?

Jeg blir nok mer og mer republikaner jeg også.

Hun gjør da vel dette i kraft av seg selv. Kongehuset har da ingen ting med dette å gjøre. For min del kan dette med fordel bare avvikles.

Gjest Gjest
Skrevet

Denne tråden forteller meg hvertfall én ting: Hvor ekstremt lite åpne dere alle er for det som vi ikke kjenner.

Jeg synes det er helt fantastisk strålende at Mãrtha ble sammen med Ari og at de to er som de er. Fantastisk - intet annet.

Et kongehus med mennesker som er åpene for mer enn det trauste og gjengse er bare positivt. (Jeg har større problemer med å fordøye tanken på Mette-Marit: Ikke at det er hennes feil men hun har vel ikke de største intellektuelle evnene).

Jeg applauderer fortsatt kongehuset og klarer å skilel mellom det som institusjon og at Märtha har tro på alternative behandlingsmetoder. Det er faktisk hennes rett å praktisere en for henne naturlig forlengelse av sitt yrke.

:klappe::)

Skrevet

Da jeg leste saken i morges måtte jeg bare :ler: Hun og Ari er virkelig meant to be :popcorn:

Meeen, nå tenker jeg at alle må få gjøre sin greie. Hvis hun ønsker å lære folk å skravle med engler og hester så må hun få gjøre det uten innblanding fra andre. Liker dog ikke at hun bruker prinsessetittelen. Synes det "latterliggjør" kongehuset. Harald og Sonja sitter neppe og skåler akkurat nå.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Wadjet
Skrevet

For min del må Märtha gjøre hva hun vil (selv om jeg overhodet ikke tror på dette), men jeg synes det er svært upassende at telefonnummeret til slottet blir brukt på denne websiden.

Gjest Gjest
Skrevet
For min del må Märtha gjøre hva hun vil (selv om jeg overhodet ikke tror på dette), men jeg synes det er svært upassende at telefonnummeret til slottet blir brukt på denne websiden.

Det har blitt sagt av informasjonssjefen at slottet ikke visste om dette og at det vil bli rettet opp. Det skjedde automatisk at dette nummeret ble brukt.

Skrevet
Ja, det er det jeg oppfatter det som, også. Jeg kunne forøvrig selv ha tenkt meg en coach når det gjelder det åndelige. Men jeg er vel litt som prinsessen - jeg snakker med dyr og oldemora mi som døde i 1990. ;)

Håper du finner en annen coach en prinsessen for jeg tenker meg hun kommer til å ta seg godt betalt. Selv merker jeg og ser ting, men ikke snakker med noen så jeg er ikke skeptisk til henne grunnet dette, men rett og slett fordi jeg er redd det fører til mer skeptisk og drittslening til de som tror på slikt..

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Eh...nei. Sjekk hjemmesida det linkes til, hun bruker tittelen, ja.

Endret av lillebøll
Gjest Fliss
Skrevet
Det har blitt sagt av informasjonssjefen at slottet ikke visste om dette og at det vil bli rettet opp. Det skjedde automatisk at dette nummeret ble brukt.

Hehehe .. automatisk, ja ... et telefonnummer viser ikke på en web-side uten at noen faktisk skriver det inn.

Jeg synes hele dette Märtha-styret er temmelig tragi-komisk - og bare føyer seg inn i rekken av merkverdigheter derfra. Håper og tror at monarket forsvinner med Harald og Sonja .. det har utspilt sin rolle for lenge siden.

Det er ikke lenger noe spesielt med kongehuset .. og nå når familien Behn nok en gang buser fram i media med det ene gullkornet etter det andre .. for å tjene noen ekstra kroner så er det bare helt alldeles feil.

Hvorfor skal hun forresten kalle seg for Prinsesse Märtha? Hvorfor ikke Martha Behn? Det hadde kanskje ikke solgt like godt? Ihvertfall ikke i utlandet ...

Nei, nok er nok ...

Skrevet
Hun har jo ambisjoner om å tjene penger på dette, og da handler det om litt mer enn bare "personlig tro".

Jeg ser ikke helt forskjellen på det og om hun hadde valgt å bli prest i en uavhengig menighet.

Jeg er selv ateist, og tror hverken på Jesus, engler eller ånder, men jeg ser ikke forskjellen på å akseptere at noen tjener penger på å la folk møte Jesus (presten og misjonæren) eller å la folk møte engler (Märtha og hennes likesinnede). Det er religionsfrihet her i landet, og jeg er glad den gjelder kongebarna også, selv om kongen desverre ikke har noe valg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor bruker hun prinsesse-tittelen enda, forresten? Jeg trodde hun hadde sagt fra seg den i 2001 (eller var det et annet år?). Interessant (les: komisk og veldig upassende) at hun bruker den i denne sammenhengen.

Til deg som mener at Mette- Marit ikke er intelligent; vel hun har iallefall vist interesse for utviklingsspørsmål(nord- sør problematikken, AIDS) samt mange andre felt, som jo er langt, LANGT viktigere enn å jabbe med dyr. :legrine:

Skrevet
Hvorfor bruker hun prinsesse-tittelen enda, forresten? Jeg trodde hun hadde sagt fra seg den i 2001 (eller var det et annet år?). Interessant (les: komisk og veldig upassende) at hun bruker den i denne sammenhengen.

Det er HKH (Hennes Kongelige Høyhet) hun ikke kalles lengre. Det åpner for at hun kan være selvstendig næringsdrivende.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun skriver prinsesse Marta fordi hun ikke har noe etternavn

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet
Jeg ser ikke helt forskjellen på det og om hun hadde valgt å bli prest i en uavhengig menighet.

Jeg er selv ateist, og tror hverken på Jesus, engler eller ånder, men jeg ser ikke forskjellen på å akseptere at noen tjener penger på å la folk møte Jesus (presten og misjonæren) eller å la folk møte engler (Märtha og hennes likesinnede). Det er religionsfrihet her i landet, og jeg er glad den gjelder kongebarna også, selv om kongen desverre ikke har noe valg selv.

Så du mener det er helt greit at kongefamiliens titler brukes i kommersiell sammenheng?

Hvor mange bøker tror du hun hadde solgt i USA uten å bli introdusert som Prinsesse Märtha Louise?

Og hvor mange hadde gått på denne skolen for å lære å snakke med engler om det ikke var fordi Prinsesse Märtha Louise er lærer?

Ser du virkelig ikke problemstillingen?

Gjest Gjest
Skrevet
Hun skriver prinsesse Marta fordi hun ikke har noe etternavn

Hun kan da ta seg et etternavn. Hva med Haraldsen?

Gjest Ulva35
Skrevet

Enig med de som skriver at kongehuset har utspilt sin rolle. Harald og Sonja må få sitte så lenge de vil, men med dem bør det være slutt.

Nok er nok.

Ja jeg tror på engler, Guds engler, men dette er bare latterlig hele greia :forvirret:

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

La Harald og Sonja sitter så lenge de orker.

Etter det må det være slutt. La dem få kjøpe de eiendommene de ikke eier og som de ønsker å fortsatt disponere ..

Så bør de ta seg jobber som oss vanlige dødelige om de ikke har penger nok oppspart ...

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

Jaja - nå har resten av verden fått enda noe å le av ... må jo være festlig for Harald og Sonja, dette .. hehehe .. leste i svenske Expressen nettopp - de leserinnleggene der var en smule vittige. De fleste av europas store aviser hadde artikler om norske Prinsesse Märtha Louise som hører stemmer og snakker med engler og dyr.

Synes det er pinlig - og ikke noe annet ... jo, bortsett fra at det jo er bittelitt morsomt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...