Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
hvorfor klarer ikke folk å holde debattene på et noenlunde oppegående nivå?? blir så overrasket over frekke kommentarer og usakligheter... vi er da voksne mennesker. snakker man sånn til folk in real life, liksom...?

Hadde noen kommet til meg irl og sagt at mine holdninger var skyld i at Maddie ikke ble funnet, så hadde jeg skjelt ut vedkommende idiot. Det hadde du også. Det var forøvrig den "synske" som først gikk til personangrep.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men synes at hun og Ari passer bare bedre og bedre sammen :legrine:

Må si meg enig i dette ja.

Gjest Silmarill
Skrevet
Det er jo holdninger som dine som gjør at Madeleine ikke blir funnet. Når synske tipser politiet om forsvunnede personer, svarer politiet akkurat slik som du skrev i overskriften..

Det har blitt spekulert i om det var synske som tipset om hvor Saddam var!

http://www.abcnyheter.no/node/31402

...kan dem ikke finne Osama Bin Laden også da?

Det portugisiske politiet bruker synske til å finne Madeleine

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.2585924

Men dem har ikke funnet henne enda da.........

Rektoren på skolen til Märtha må jo bare bli Gry Jannicke

Jarlum! Hun påstår jo at hun opplevde nærkontakt av femte grad da hun ble kidnappet av en UFO :ler:

Gjest Vampyra
Skrevet
Hun om det, men jeg må ærlig innrømme at jeg med en gang jeg leste det trodde det var en spøk. Men så er det jo i slutten av juli, ikke 1.april.

Samme her!

Jeg mister bare mer og mer respekten for den dama...

Jeg har vært hos en såkalt synsk selv (som var godt anerkjent også), men hun klarte ikke å si noe som hun ikke kunne funnet ut uten å være synsk. Jeg trodde heller ikke noe på det den gang, men jeg snakket med henne fordi hun var på besøk hos et familiemedlem.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Rektoren på skolen til Märtha må jo bare bli Gry Jannicke

Jarlum! Hun påstår jo at hun opplevde nærkontakt av femte grad da hun ble kidnappet av en UFO :ler:

:hoho::hoho::hoho:

Blir spennende å følge med på dette :popcorn:

Skrevet
Hadde noen kommet til meg irl og sagt at mine holdninger var skyld i at Maddie ikke ble funnet, så hadde jeg skjelt ut vedkommende idiot. Det hadde du også. Det var forøvrig den "synske" som først gikk til personangrep.

jada, selvfølgelig hadde jeg reagert, men på en litt mer saklig måte (håper jeg). synes generelt at folk utnytter anonymiteten sin til å slenge mye ubehageligheter.

det var ikke ment som kritikk mot noen i denne tråden. synes bare det er veldig synd at debatter blir ødelagt av usakligheter. madeleine-tråden har jo f eks gått helt over styr...

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Hva er egentlig forskjellen på dette og å være troende kristen? Det handler jo om forskjellige ting, men begge handler om å tro på noe man ikke kan fysisk bevise. Men det virker som det er mer godtatt å tro på Gud enn på engler. Hvorfor det? Hvorfor skal det ha klikka noe mer for enn henne enn for alle som tror på Gud? Gjør det at det er færre som tror på det saken mindre sannsynlig?

Endret av Frk Åberg
Gjest Gjest
Skrevet
Samme her!

Jeg mister bare mer og mer respekten for den dama...

Jeg har vært hos en såkalt synsk selv (som var godt anerkjent også), men hun klarte ikke å si noe som hun ikke kunne funnet ut uten å være synsk. Jeg trodde heller ikke noe på det den gang, men jeg snakket med henne fordi hun var på besøk hos et familiemedlem.

Dette var jo usaklig. :overrasket:

Du kan ikke forvente at alle synske kan hjelpe deg og hver gang.

Jeg synes det er frekt av folk å avvise og latterliggjøre noe de selv ikke forstår.

Jeg forstår ikke helt hva prinsessen står for her men jeg støtter henne i at det er hennes rett å ha et annet syn på ting enn det gjengse. Uten slike ville det ha blitt et ennå mer kjedelig samfunn.

I lunchen på vår arbeidsplass i privat sektor klappet vi faktisk for prinsessens skole i dag da vi leste i VG hva hun har stelt i stand :)

Gjest Vampyra
Skrevet
Dette var jo usaklig. :overrasket:

Du kan ikke forvente at alle synske kan hjelpe deg og hver gang.

Jeg synes det er frekt av folk å avvise og latterliggjøre noe de selv ikke forstår.

Hvorfor er det usaklig? Fordi jeg fortalte om en privat hendelse?

Det jeg ville frem til er at jeg ikke har endret mening om denne form for aktivitet selv etter å ha vært i kontakt med en synsk selv. Det beste argumentet folk som tror på dette bruker er at man vil endre mening dersom man prøver.

Dette har ingenting med forståelse å gjøre. Men tro.

Jeg har blitt proppet ørene fulle av informasjon fra folk som tror på dette og jeg har full forståelse for hva de mener, men jeg deler ikke den samme tro og oppfatning.

I lunchen på vår arbeidsplass i privat sektor klappet vi faktisk for prinsessens skole i dag da vi leste i VG hva hun har stelt i stand :)

Hva klappet dere for?

Skrevet
Hva er egentlig forskjellen på dette og å være troende kristen? Det handler jo om forskjellige ting, men begge handler om å tro på noe man ikke kan fysisk bevise. Men det virker som det er mer godtatt å tro på Gud enn på engler. Hvorfor det? Hvorfor skal det ha klikka noe mer for enn henne enn for alle som tror på Gud? Gjør det at det er færre som tror på det saken mindre sannsynlig?

Jeg er enig i at det å tro på engler ikke er forskjellig fra å tro på noe som helst annet, men de som skal gå på denne skolen skal lære seg healing og det stiller jeg meg veldig skeptisk til. Det at et medlem av kongehuset går ut å påstår at hun kan kurere sykdommer ved håndspåleggelse og annet mumbo jumbo synes jeg er helt latterlig og hun er med på å gi falske forhåpninger til mange alvorlig og kronisk syke. Men det er fint for oss republikanere.

Skrevet

Hun har jo ambisjoner om å tjene penger på dette, og da handler det om litt mer enn bare "personlig tro".

Gjest republikaner
Skrevet
Hun har jo ambisjoner om å tjene penger på dette, og da handler det om litt mer enn bare "personlig tro".

Ja. Godt poeng.

Jeg synes dette er forferdelig pinlig, ikke minst for de øvrige i kongefamilien. jeg bryr meg null og niks om hva folk mener og tror, men må man kringkaste det så voldsomt? dette gjelder også folk som er religiøse. Endel ting hører den private sfæren til. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er enig i at det å tro på engler ikke er forskjellig fra å tro på noe som helst annet, men de som skal gå på denne skolen skal lære seg healing og det stiller jeg meg veldig skeptisk til. Det at et medlem av kongehuset går ut å påstår at hun kan kurere sykdommer ved håndspåleggelse og annet mumbo jumbo synes jeg er helt latterlig og hun er med på å gi falske forhåpninger til mange alvorlig og kronisk syke. Men det er fint for oss republikanere.

Hun påstår vel ikke at hun kan kurere sykdommer ved håndspåleggelse?

Slik jeg tolker henne sier hun at hun har en tjeneste å tilby og den som ønsker det kan velge eller ikke velge å benytte seg av den.

Jeg synes du overdramatiserer voldsomt.

Skrevet

Samboer sitter her og lirer ut av seg frekkheter om "Mærta-berta", som jeg overhører. Syns hun er tøff, jeg. Og ja - hadde vært tøft om hun meldte seg ut av statskirken, så klart. Men mange "synske" er jo kristne, selv om de blir sett på som hekser og sjarlataner.

Gjest Cirka
Skrevet

Signerer at prinsessa er tøff. Skal litt av et mot til for å gjøre det hun velger å gjøre.

Syns det er rart ikke flere her ser at hun slettes ikke hadde trengt å gjøre dette for å få oppmerksomhet, eller for økonomiens skyld. Det betyr at hun har funnet noe hun tror på, og ønsker å gi videre.

Mye gikk tapt i kjølevannet av vitenskapen, det prinsessa gjør er å tilbakeføre noe av det.

Gjest Synsk
Skrevet
Uffda, holdningene mine er skyldig i at Maddie ikek blir funnet... Hldningene mine om at synske er noen sjarlataner fører vel til at det skapes blokkeringer slik at synske ikke kan tune seg inn på Maddie.

Fortell meg heller hvilke lotto-tall jeg skal satse på til lørdan, du...

Holdninger SOM DINE skrev jeg.

Når det gjelder å jobbe som synsk, ser jeg her at de fleste ikke vet hva de snakker om. Oftest når jeg jobber, gir jeg folk kontrollerbare opplysninger. Det vil si at jeg forteller dem noe som jeg ikke kunne ha visst. Noe som dem ikke har fortalt noen andre før.

Jeg gir råd, men det er opp til hver enkelt om de vil følge dem. Jeg sier ikke hva folk skal gjøre i forskjellige situasjoner, jeg peker på alternativene og så må de ta valget selv. Alternativene jeg gir, kan de sjekke før de tar valget. Hadde jeg tatt feil, ville de skjønt det med en gang idet jeg legger ting fram veldig detaljert.

Gjest Cirka
Skrevet
Holdninger SOM DINE skrev jeg.

Når det gjelder å jobbe som synsk, ser jeg her at de fleste ikke vet hva de snakker om. Oftest når jeg jobber, gir jeg folk kontrollerbare opplysninger. Det vil si at jeg forteller dem noe som jeg ikke kunne ha visst. Noe som dem ikke har fortalt noen andre før.

Jeg gir råd, men det er opp til hver enkelt om de vil følge dem. Jeg sier ikke hva folk skal gjøre i forskjellige situasjoner, jeg peker på alternativene og så må de ta valget selv. Alternativene jeg gir, kan de sjekke før de tar valget. Hadde jeg tatt feil, ville de skjønt det med en gang idet jeg legger ting fram veldig detaljert.

Det er vel ikke en skole hvor noen skal fortelle noen noe. Det er en skole som skal lære folk å finne kilden i seg selv, etter det jeg kan se.

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Syns det er rart ikke flere her ser at hun slettes ikke hadde trengt å gjøre dette for å få oppmerksomhet, eller for økonomiens skyld. Det betyr at hun har funnet noe hun tror på, og ønsker å gi videre.

Nå vil jeg anta at det vel nettopp er for å få oppmerksomhet at hun gjør dette. Det har jo vært stille rundt båden henne og Ari en stund nå så ... trives man i rampelyset må man jo finne på noe.

Hvordan det går med økonomien hennes har jeg ikke peiling på. Får i alle fall håpe at det ikke er skattepengene som finansierer dette.

Skrevet
Det er vel ikke en skole hvor noen skal fortelle noen noe. Det er en skole som skal lære folk å finne kilden i seg selv, etter det jeg kan se.

Ja, det er det jeg oppfatter det som, også. Jeg kunne forøvrig selv ha tenkt meg en coach når det gjelder det åndelige. Men jeg er vel litt som prinsessen - jeg snakker med dyr og oldemora mi som døde i 1990. ;)

Skrevet

Jeg syns dama er drit-modig, for dette kommer vi nok til å høre om en stund

:ler:

Kommer ikke til å dra på kurs, for å si det sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...