Gå til innhold

Firefox virker plutselig ikke


Fresi

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å dra ut strømkabelen ved et uhell, og da jeg satte den inn igjen og startet PC-en på nytt, fungerte plutselig ikke Firefox. Alt annet fungerer, Internet Explorer inkludert. Får beskjed om "server not found" . Dette har skjedd tidligere, men alltid gått over etter en stund. Jeg har prøvd å restarte uten hell. Første gang jeg skrudde på, kom det opp en advarsel om at Firefox prøvde å koble seg til DNS-server eller noe (?), med forslag om å blokkere dette (?) eller noe, jeg klikket uten å sjekke nærmere og tror kanskje jeg klikket ja. Er det det som er i veien, og i så fall, hvordan kan jeg fikse det? Liker ikke Explorer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nedfall

Jeg sitter på en vanlig bredbåndslinje, bak en ruter.

Verktøy - Innstillinger - Avansert - Nettverk - Innstillinger, slik ser det ut hos meg:

post-15095-1185229885_thumb.png

Endret av Nedfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men sånn ser det ikke ut hos meg :sur:

Tools - Internet Options - Advanced? Og så da? Jeg er lost :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nedfall_*
Takk for svar, men sånn ser det ikke ut hos meg :sur:

Tools - Internet Options - Advanced? Og så da? Jeg er lost :(

..Network - Preferences ?

Hvilken versjon er det du har, selv sitter jeg med 2.0.0.5 (se under Hjelp - Om) ?

Engelsk versjon er det ganske lenge siden jeg har hatt, så er ikke inne på evt forskjeller mellom norsk/engelsk i samme versjon. Jeg tror eng/norsk skal være ganske like, bare versjonsnummeret er likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok brannmurprogrammet som kom opp med den advarselen og som nå har blokkert Firefox fra å komme ut på nett.

Det hadde hjulpet å vite hvilken brannmur du bruker, men en eller annen plass i innstillingene til brannmuren vil det ligge en liste over programmer med oversikt over hva de får lov til på nett. Programstyring, Program Control Centre eller liknende. Prøv å finne denne listen, Firefox vil antakelig ligge som "Mozilla Firefox" der med en liten klikkeboks ved siden av hvor det står noe sånt som "Blokker alt". Forandre til "Tillat alt" (eller noe lignende), så skal Firefox ha tilgang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Network - Preferences ?

Hvilken versjon er det du har, selv sitter jeg med 2.0.0.5 (se under Hjelp - Om) ?

Engelsk versjon er det ganske lenge siden jeg har hatt, så er ikke inne på evt forskjeller mellom norsk/engelsk i samme versjon. Jeg tror eng/norsk skal være ganske like, bare versjonsnummeret er likt..

Beklager, ved nærmere ettersyn så det akkurat likt ut hos meg som det du la ut her. Men det virker fortsatt ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok brannmurprogrammet som kom opp med den advarselen og som nå har blokkert Firefox fra å komme ut på nett.

Det hadde hjulpet å vite hvilken brannmur du bruker, men en eller annen plass i innstillingene til brannmuren vil det ligge en liste over programmer med oversikt over hva de får lov til på nett. Programstyring, Program Control Centre eller liknende. Prøv å finne denne listen, Firefox vil antakelig ligge som "Mozilla Firefox" der med en liten klikkeboks ved siden av hvor det står noe sånt som "Blokker alt". Forandre til "Tillat alt" (eller noe lignende), så skal Firefox ha tilgang igjen.

Det var helt sikkert brannmurprogrammet ja, og jeg har slitt for å finne det igjen :sprettoy:

Tusen takk for svar, jeg skal forsøke å teste ut dette. Saken er at jeg ikke fant ut hvor innstillingene til brannmuren er. Jeg er ikke spesielt god på dette her ... Og jeg aner faktisk ikke hvilken brannmur jeg bruker (føler meg helt hjelpeløs kvinne nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, ved enda nærmere ettertanke vet jeg jo godt hvor brannmuren er og hvilket program det er. Nå tok det meg vel nøyaktig ti sekunder å fikse det etter disse anvisningene til Cidric her.

Tusen takk igjen! Fungerer som bare det!

(Jeg er visst litt for utålmodig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moromann
Du Fresi. :klem:

Du hjelpeløse.. du kan jo alt selv, egentlig. ;)

Ja, men hun klarte jo ikke å fikse det selv, fordi hun er.. kvinne nemlig ! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere to siste der. Jeg liker nå å spille litt teater og hjelpeløs kvinne av og til, jeg. Men klarte det jo (nesten) selv, orket bare ikke finne ut av det akkurat nå, nemlig. Egentlig er jeg superflink! Egentlig ...

Takk for :klem: Toro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodighet er en dyd :) Eller hvordan var det der...?

Du trengte visst bare en liten påminnelse, så visste du jo egentlig hva som skulle gjøres.

Ellers er det lov å spille litt hjelpeløs en gang i mellom, bare morsomt det ;)

Kos deg med Firefox igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...