Gå til innhold

"skraping" fra undersiden av bilen ?

minienthe

Anbefalte innlegg

på vei hjem fra oslo i går begynte plutselig bilen min å komme med "skrapelyder" ett eller annet sted fra undersiden innimellom. det varte i maks tre sekunder og deretter ei lang pause for det kom nye sekunder osv.

dette skjedde kun i hastigheter over 70 og hvis det hadde vært bremsene så ville det vel laget lyd i alle hastigheter ?

jeg har en 86 modell mazda 323 automat, bremsene ble byttet for ca halvannet år siden og de ble sjekket når jeg byttet til sommerdekk uten anmerkninger.

har sjekket oljenivåer uten anmerkninger der.

noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har du sjekket mellomakselen?Da den røk på min bil,var det skraping først,og så en smell,men det gikk fort gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tatt den på verksted enda, merket dette først i går og det er jo klin umulig å få time et sted nå midt på sommeren.

men det er det at det kun slår ut i høyere fart som forundrer meg, kjøremessig så merket jeg ingen ting og jeg kjørte i rundt to mil fra jeg hørte lyden første gang uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

prøv å merk deg når lyden kommer,blir den borte når du bremser,gasser el lignende,,jeg har en rar dunkelyd i bilen som verkstedet ikke finner ut av,men fikk dette rådet,veldig vanskelig å finne ut av sånne lyder fikk jeg høre,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Har du sett under bilen ? Kan jo være opphenget til eksosanlegget som begynner å gi seg.

Ikke sjelden jeg ligger bak en bil, og stirrer facinert på allslags dingeldangel som tar nedi asfalten under bilen foran meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett under bilen ? Kan jo være opphenget til eksosanlegget som begynner å gi seg.

Ikke sjelden jeg ligger bak en bil, og stirrer facinert på allslags dingeldangel som tar nedi asfalten under bilen foran meg..

ser ikke sånn ut men da burde det vel laget lyd i lavere hastighet en 70 + og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lånte en bil her en dag av en kompis, når jeg kom opp i en viss hastighet så kom det en rar lyd. Det var en blanding av ul og skraping. Det var hjullageret som var gåen på den.

Selv om det høres ut som om det kommer fra undersiden kan det komme fra andre steder for lydene forplanter seg rundt omkring på en bil.

Jeg hadde en ulyd på venstre side bak, men så viste det seg at det var på høyre side foran. Så feil kan man ta :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
ser ikke sånn ut men da burde det vel laget lyd i lavere hastighet en 70 + og ?

Hvis du ikke ser noe rart under, er det vel noe annet, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... kan "løse" senterbolter/hjullagerbolter/whatever på bakdekkene lage denne type lyd ?

vet jeg bør få strammet de for det måtte jeg i fjor høst og fikk beskjed om at det trengtes igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...