Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal bo et år i utlandet og gå på skole.

Hva bør jeg huske på før jeg drar?

Forsikring og alt som har med skolen å gjøre er fikset.

Skal begynne å pakke nå snart. Hva bør jeg tenke på?

Ganske uvant å skulle pakke for et år..

Blir kjempeglad for tips!

Sikkert mye jeg ikke har tenkt på av småting som må fikses..

Videoannonse
Annonse
Gjest Peachbud
Skrevet

Spørs på hvor langt du skal.

Når du kommer fram, bør du fikse:

- Nytt mobilabonnement.

- Bankkonto i landet du skal bo.

Regner med at visum/oppholdstilatelse er fikset.

Småting du kan huske å pakke er sysaker, kjøkkensaker, klesklyper, saks, skolesaker (bl. a. binders, stifte- og hullemaskin) og sengetøy.

Husk å ta med klær til alle slags anledninger, også noe pent til formelle anledninger. Husk ulike typer sko.

Skrevet
Småting du kan huske å pakke er sysaker, kjøkkensaker, klesklyper, saks, skolesaker (bl. a. binders, stifte- og hullemaskin) og sengetøy.

Sånne ting ville jeg rett og slett droppet. Husk at det er butikker der du skal også, og med begrenset plass i kofferten ville jeg prioritert ting jeg ikke kan kjøpe.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan skal du bo? Hvis du skal gå på skole, er du kanskje utvekslingselev og skal bo hos en familie? Eller tenkte du på høyskole, og du skal bo på hybel? Og hvilket land er det snakk om?

Da jeg dro til utlandet for å bo på hybel i en studentbolig, hadde jeg me meg klær som godt kunne kombineres og som passet for årstidene. Jeg hadde med meg noen viktige bøker (grammatikk, ordbok, etc), litt musikk, noen smyller, pass, penger (noen kontanter er greit for å kjøpe billetter når man kommer fram), skolepapirer, viktige adresser til skole, bolig, kontaktpersoner, et sett sengetøy og håndkle (kjøpte et sett til da jeg kom fram og et par billige håndkler). Hadde med et sett bestikk og en plasttallerken til den første dagen, og kjøpte et par til der nede (Ikea der også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...