Gå til innhold

kjip alenehjemme dag

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vet ikke helt om dette er rette sted å legge inn et slikt tema, men prøver likevel ..

Sitter hjemme alene. bare meg selv, tven og pc, samt min lille hund. kjæresten er ute. han har en krevende jobb, og stor kompiskrets. Har selv hatt fridag i dag. siste dag fri før tar til på jobb etter sommerfri.

Skulle gjøre så mye i dag, men blitt sittende hjemme. bare gått to små lufteturer med min lille hund. Hadde planer om å kose meg i dag. Gå tur i byen, kaffe på kafe og glo på forbipasserende osv. Skulle få utgjort noe, få noe utav dagen. Det ender altså med at jeg blir sittende å vente .... venter på at kjæresten skal komme hjem.

planlegger å gå ut - men kommer meg liksom ikke så langt. blir en slags liten deperisjon når jeg sitter slik alene og tenker. litt angst for å gå ut.. aner ikke hvorfor.

vil få det bedre med meg selv... planlegger hvordan jeg skal legge om livet mitt. trene mer, ta sertifikat, spise sunt, rydde i skap osv. må bare få gjort det så jeg ikke gror fast her i denne sofaen.

sulten, men gidder ikke gå og handle mat.. irritert på meg selv. må skjerpe meg!

noen som kjenner igjen slik tiltaksløshet? ...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja, jeg kjenner meg godt igjen! Synes du er flink som har kommet deg ut med hunden, jeg - når jeg har sånne dager ligger jeg mest på sofaen og sløver og har dårlig samvittighet for alt jeg _skulle_ gjort ...

Jeg har nesten hatt en sånn dag i dag, men har lovet meg selv at jeg skal dra på treninga i morgen. Det kan du også gjøre! :)

Gjest gjest (TS)
Skrevet

takk for svar!

godt høre fra noen som forstår litt... dette været trykker meg jo også noe ned i seg selv da... regn og atter regn..

sitter forsåvidt bare og venter på at kjæresten skal komme hjem i kveld, samtidig som den dårlige samvittigheten for å ikke ha "gjort noe" bare vokser inni meg. gjør meg rastløs.. hva jeg skulle/burde gjort - for andre og/eller for meg selv...

skal jo jobbe i morgen, så tvinges (heldigvis?!) uansett opp fra sofakroken. men trene ja - hadde vært bra få gjort i morgen! Det skal jeg gjøre!

å sitte å vente på kjæresten nå, gjør at det er lett virke snurt og irritert når han kommer hjem - pga min deppe dag "stakkars meg" innstilling osv. tåpelig!

kjæresten er innom hos broren sin nå. de kom begge to innom her i ti minutt i stad. jeg ble så glad da det virket som han hadde kommet hjem - og vi tre kunne sitte her og snakke sammen - men de skulle visst bare innom og hente noe - dro hjem til han igjen.... ble så skuffet.. idiotisk nok - men sa da ingenting -

kanskje jeg skal løpe opp på butikken og kjøpe meg noe mat før det stenger der - om jeg gidder - om ikke denne deppa følelsen tar overhånd og holder meg igjen i sofakroken..

Gjest Gjest
Skrevet

Håper du har det bedre nå. Som du selv vet blir man ikke mindre deppa av å sitte inne, men vi har jo alle sånne synes-synd-på-oss-selv dager. Men om det varer så må man jo rett og slett tvinge seg selv. Kanskje du bør lage deg frister på de tingene du vil gjøre.....realistiske sådanne. (Vi skulle vel alle trent mer, vært sunnere, mer sosiale, jobbet mer, drevet mer med fritidsaktiviteter/hobbyer osv.)

Folk er forskjellige og om du vet at du er den typen som trenger tvang for å komme i gang med ting så bør du påføre deg selv det ;-)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jepp, jeg har sånne dager av og til. At jeg rett og slett kke kommer i gang med noen ting - da blir jeg gjerne liggende på sofaen og lese eller sitter ved dataen hele dagen. Og når kvelden kommer er jeg helt ør i hodet. Og det er ikke det at jeg ikke vil gjøre noe - jeg klarer bar eikke komme i gang liksom.

Og så får jeg jo dårlig samvittighet - og da kaster man på en måte bort tiden på det også. For så sant det ikke skjer for ofte selvsagt, så burde man vel ha lov til å ha sånne dager også, uten å få dårlig samvittighet? Kanskje du trengte å bar eslappe av og ikke gjøre noen ting den dagen?

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen jeg også. ;) Og det er lov til å sitte i sofaen en gang i blant, så lenge det ikke blir for ofte. Det jeg merker hjelper er trening og faste avtaler. Jeg er så heldig at jeg har fast avtale om å trene tre dager i uka, pga. helseproblemer, og de dagene er det mye lettere å få gjort andre ting, fordi jeg f.eks drar til byen rett etterpå. Hvis jeg har andre avtaler prøver jeg å få lagt dette på andre dager, f.eks frisør eller noe, så kommer jeg meg ut av sofaen på disse dagene også.

Hvis du merker at du begynner å få angst for å gå ut vil jeg råde deg til å gripe tak i det så fort som mulig, hvis du da blir sittende inne oftere blir det bare verre og verre.

Skrevet

Har det akuratt sånn jeg også, ofte! Veldig kjekt å lese at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Jeg har en del fri innimellom, jobber ikke hver ukedag. Så noen fridager har jeg det sånn. Sliter med å gjøre noe, skummelt å gå utforbi døren!?

Sitter også bare å venter på at sambo skal komme hjem. Og kan være litt gretten når han endelig kommer hjem, men kanskje ikke har tid til å være med meg...virkelig tåpelig ja..!

Men merker at det hjelper å ha en avtale tidlig på dagen, da får jeg plutselig gjort kjempemasse etterpå. Så det hjelper veldig å avtale noe tidlig på dagen sånn at du kommer deg opp og ut. Da blir det alltid en god dag!

Rart at vi har det sånn egentlig... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...