Gå til innhold

En dårlig dag

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

F.eks. i dag har jeg en såkalt dårlig dag.

Glemte gå på apoteket og må ut en tur, men hele dagen har vært "tung"...prøver snu tankene, men merker jeg er irritabel og har lite energi.

Småting irriterer meg, f.eks. er en glidelås i veska gått i "lås". Vet jeg kan fikse det, men ble bare så irritert at jeg ikke orket...

Husarbeid er ikke min sterke side, men kunne trengtes en liten (helst større) aktivitet her hjemme fra min side nå (er singel, ingen mann jeg kan mase på)...

Dvs. det er ikke pga husarbeid jeg har en dårlig dag, vet ikke hva det er og har mest lyst å krype under dyna med en bok, men vet at det ikke blir bedre av det, da blir jeg bare depressiv i tillegg...eller sovner og snur døgnet.

Føler også at jeg har en viss angst for å gå ut nå (er slik noen dager), selv om det bare er på apoteket. Har sendt en sms til ei venninne og spurt om hun blir med, men ikke fått noe svar.

Hun hadde en dårlig dag i går...

Men skal hun shoppe, er det like bra å gå alene.

Orker ikke ringe og klage over at jeg har en dårlig dag heller, vet ikke hvorfor, men har hatt slike dager før og vet de går over. Noen ganger er jeg så redd for at om jeg begynner å fortelle om ting jeg enten gruer meg til, eller ting som har skjedd (det kan være lenge sia), så begynner jeg bare å grine.

Og dette er en slik dag. Jeg bærer en maske, men føler meg ikke ok inni meg.

Uro (eller angst), bekymringer og føler meg litt ensom.

Obs, dette er ikke en "syns synd i meg-tråd".

Ville bare høre hvor normalt det er og hvor ofte dere evt har slike dager/perioder.

Vet dette kan være begynnelsen på en periode hvor jeg vil slite litt ekstra enn ellers.

Vet jeg må trene mer, men akkurat nå nytter det ikke, skal som sagt gå en tur, på apoteket og har vært ute tidligere i dag (spiser sunt, men uregelmessig, er snart ett døgn jeg har spist, men har drukket cola og juice...)

Egentlig er jeg ikke så vant til å bo alene heller, i alle fall ikke være singel, men har vært singel lenge nå og det er "selv-valgt" i den grad man kan velge slikt da... men blir ikke sammen med noen om det ikke er følelser med, og da tenker jeg ikke bare på god sex og vennskap, men har ikke hatt sex heller på snart ca ett år...

Og det med å være avholdende fra sex, er noe jeg har valgt selv, delvis pga at jeg er skeptisk til et nytt forhold og sex kan utvikle seg til å bli noe annet enn bare sex...

"Alt" har skjært seg av småting, og nå nettopp (mens jeg holder på å skrive) hentet jeg et rent askebeger fra kjøkkenet, og hva ligger på gulvet? En snegle som jeg må ha fått med inn under skoen?, den så halvdød ut, men beveget seg...hvis det var en snegle, den så maltraktert ut...

Kasta den i toalettet, men fikk mest lyst til å hyle høyt (liker ikke slimete vesner, ikke inne i alle fall)

Sidespor, men noen dager går ikke helt på skinner. Skal man bare godta dette? Selvsagt, men hva kan man gjøre for å gjøre dagen litt mer lys?

Har ikke lyst å ringe noen og fortelle at jeg har en dårlig dag, skriver heller her. "En dårlig dag, hva mener du"... også forteller jeg om grønske på buksa, snegle på gulvet og en veske som har gått i lås...

Det er bare følelsene som er litt tunge i dag, det kan være ok å prate om men jeg er ikke så glad i å prate om slikt på tlf. og ikke med hvem som helst, selv ikke de jeg kjenner (noen jo, mens andre nei, kommer an på hva det er...)

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

En enda verre dag, fikk tlf fra en jeg kjenner, som fortalte meg om to drittkjerringer som har satt ut et rykte om meg...

Var vel min tur denne gang, men h*n som ringte sa at det ikke er noe hold i ryktene, siden h*n har spurt andre som var tilstede.

Jeg sa at h*n kunne da spurt meg først, men ser på anropslogg at h*n hadde prøvd å ringe i går...

Nå er jeg bedt ut på middag, men vet ikke om jeg har lyst.

Ryktet er så graverende at det er slike ting man blir anmeldt for om dette skulle vært sant.

De to som har satt ut ryktene, er velkjente innenfor "ryktebørsen". Derfor har jeg aldri hatt villet ha så mye å gjøre med noen av de, men hender jo jeg møter dem og da er jeg alltid høflig, slik jeg er mot alle jeg kjenner bare litt, dvs ikke kjenner, men vet hvem er...

Har mest lyst ta bil til apoteket, men det er gangavstand. Vet ærlig talt ikke om jeg har så lyst å gå på det utestedet, men vet det blir hyggelig å komme seg litt ut...

Aner og tror jeg vet grunnen til at nettopp h*n fikk vite disse ryktene, det er pga splitt og hersk...

Ang rykter, hører det jo ikke hjemme i denne tråden, men denne dagen kan snart ikke gi meg flere "sjokk", jeg håper i alle fall ikke det.

Gjest deemess
Skrevet

Har selv tung dag. Har ofte det. Nå er jeg i utganspunktet en del plaget med depresjoner og angst, og blir litt redd når slike tunge dager kommer. Redd for at det er begynnelsen på en ny depresjon. I dag er det spesielt tungt fordi jeg holder på å avslutte med kjæresten. Fordi jeg merker at jeg egentlig ikke har spesielt mange venner igjen, og henne jeg har igjen er , vel, opptatt. Men det er godt å skrive.

På slike dager har jeg i allefall lært etterhvert, at jeg må rydde. Smårydde. Koke meg kaffe og begynne i det små. Innom dataen og trykke i mellom. Høre musikk. Når kvelden kommer har jeg som regel fått til noen ting, og for å ikke komplettere dagen som elendig så tenker jeg "jeg fikk i allefall gjort DET". Også er utgangspunktet bedre for neste dag, altså om en har gått å rydda hele dagen. Rot forsterker ofte kaos hos meg, ikke at jeg er noe ryddiper, men jeg har lært gjennom tiden at dt i allefall forsterker, og det vil jeg ikke.

Også må jeg akseptere dagen. At det er en dårlig dag, og at det kommer til å komme flere av de, men at det tross alt er ok innimellom å være menneske.

Og det er fullstendig lov å si at det er dritt!! Nei, tror ikke du er alene om å ha slike dager.

Ift snegla og sånn, hehe, slik er det gjerne på mine dårlige dager også. I går var det enda værre, da var det en nisse som kjørte inn i bilen min når jeg var på vei til foreldrene mine. Jeg tussa ut av bilen, og sa "huff da" ganske så likegyldig og monotomt- mens han som hadde kjørt inn i meg måpa og venta på kjeftskura.

Gjest vimselot
Skrevet

Er enda verre, men mer orker jeg nesten ikke si...

Ble forhørt av politiet ang en episode....som jeg kun var vitne til, nesten, men jeg løp så mye og beina at de vet vel ikke, hhoppa over sperringene og sa at hei, jeg bor her (løgn)... det brant - var brann og jeg var redd, men enda er jeg redd, for hva skjedde. Polititet og tre sykebiler fortalte self ikk om det...

Snuten truet med å true meg, men jeg sa at de var gode brannmenn...

Gjest vimselot
Skrevet

Oj, fan. Jeg ser jeg har skrevet her i natt, men var vitne i et branntilfell på et sted der jeg kjenner noen, og jeg gjorde jo ikke som anbefalt, jeg løp gjennom sperringene for å se om noen av de jeg kjenner enda var der inne... men når jeg merket at jeg begynte å få pusteproblemer, dukket det opp brannmenn med masker, som sendte meg ned og ut...og da sa jeg ikke så mye mer, for røyken gjorde meg sløv...

Vet enda ikke hva som skjedde, men¨håper alle overlevde.

Var ikke helt edru, men jeg burde ikke løpt inn for å evt. redde noen...men det var min spontane reaksjon, den kunne jo satt f.eks. en brannmann i fare. Vet ikke helt, kanskje jeg blir avhørt i dag, men ang hva? Det var noe en politimann sa, men jeg var ikke frekk mot noen, jeg løp, hoppa over sperringene og løp dit kun brannmenn kunne går, og tok trappa i tre steg av gangen før noen fikk sukk for seg, helt til røyken ble for jævlig, og en brannmann fulgte meg ut...(er veldig glad jeg møtte "røykdukkerne" der og da, og håper jeg ikke gjorde for mye ugang...)

Nå vil jeg ikke skrive mer om det. Håper alt gikk bra med de som evt. var inne. Men hvorfor jeg skulle leke brannmann (synes ikke det var noe tøft, jeg var bare en pest og en plage for dem, menm fikk panikk, vet det i dag, men i natt...men jeg gikk i alle fall når de sa at det "ikke var noe jeg kunne gjøre der"...

er ikke sikker på om en røykdukker måtte følge meg ut, for jeg begynte å merke masse røyk og at kreftene forsvant raskere enn vanlig.

...kanskje det står om det i avisa i dag, håper de ikke har nevnt meg, da sletter jeg profilen min...kanskje, men håper ingen ble skadet el.lign. Det er det viktigste. Flaut og pinlig at jeg kun ble til bryderi for hjelpemannskapet...

Men jeg fjernet meg raskt...om ikke annet.

Aner ikke hvorfor jeg hoppa over sperringene og løp inn, jeg angrer på det i alle fall, for det ikke en brannmann kan gjøre, kan ikke jeg heller, men det er første gang jeg har vært borti en brann.

De fikk slukket brannen, trur jeg...

Nå føler jeg meg helt...

Takk, du som svarte. Jeg trudde aldri at kvelden skulle ende slik...men når jeg har en dårlig dag, er det best jeg holder meg hjemme...

Gjest Gjest_wondergirl_*
Skrevet

:klem:

Ville bare gi deg en klem. Håper i dag blir bedre.

Gjest vimselot
Skrevet

Takk, men det gikk bra i alle fall. Er bare flau nå pga at jeg reagerte sånn, men hva om det ikke hadde vært brannmenn der (heldigvis var de der)...

Jeg visste ikke at røyken kunne ramme så raskt, jeg må vel skaffe meg en maske meg også...gassmaske?

Sånn i tilfelle..

Men jeg ble sjokka, ja...av alt.

Gjest vimselot
Skrevet

Mmm, men har en ide om at en politimann eller kvinne (to) kommer på døra mi i morn, for de var ikke fornøyd mht. brannen og meg, men jeg stifta ikke brannen, det v et de.

Får snart helt noia...

Trenger en brannmann med bil som kan heise opp stigen, slik at jeg kan shoppe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...