Gå til innhold

hotell i barcelona


Gjest Gjest_maria_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maria_*

Jeg og min kjære reiser til Barcelona i slutten av august.

Har bare mulighet for å være borte en langhelg og ønsker i disse dagene å bo sentralt og fint.

Noen som har hotell å anbefale? :)

Tar gjerne i mot andre anbefalninger også når det gjelder eks. :

- fine resturanter

- dansesteder

- shopping senter

- ting en MÅ få med seg forøvrig..

hehe.. vet det egentlig bare er å slå opp i en reisehåndbok, men er ok høre andres faktiske erfaringer fra stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- ting en MÅ få med seg forøvrig..

Utrolig fin by, rent og pent, veldig velstelt.

Å tusle nedover La Ramble er en opplevelse i seg selv. Markedshallen på La Ramble er også en opplevelse, aldri sett så mye frukt, grønt, all slags mat etc. på ett sted, sinnsykt...

Og Sagrada de Familia er verdt å se. Det er forøvrig fint lite å se fra innsiden, det er en byggeplass inni, men den eldste delen, som peker fra La Ramble var virkelig imponerende. Fine parker rundt også.

Innbyggerene er ikke alltid like stive på engelsk, men det var ikke noe problem å gjøre se forstått allikevel, bare å bruke tegnspråk om nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg handlet på Rambla oppdaget jeg tilfeldig at hvis jeg sjekket prisen på en vare og gikk min vei så kom mannen bak disken og tilbød varen til halv pris. Dette skjedde etter hvert flere steder ;) Vil ellers anbefale å se all arkitektur av Gaudi. Når du besøker La sagrada familia så ta trappene opp. Slitsomt, men svimlende utsikt. Anbefaler også en dagstur til Montserrat. Kloster med fantastisk utsikt over fjellene og flere fine fotturer du kan ta. Taubane mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maria_*

takk for fine tips dere to :)

gleder meg virkelig til å reise. jeg har gått og drømt om å oppleve denne byen i åresvis nå ...

presser innlegget mitt høyere opp ;)

kanskje der er fler tips å få fra dere - opplevelser en må få med seg og kanskje et hotell å anbefale ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Barcelona i morgen og skal på på Hotell Expo Sa Mallorca. Har lest at det ligger i "sentrum", iallefall nær en togstasjon. Kommer tilbake om halvannen uke, så kan si litt mer da om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maria_*
Jeg reiser til Barcelona i morgen og skal på på Hotell Expo Sa Mallorca. Har lest at det ligger i "sentrum", iallefall nær en togstasjon. Kommer tilbake om halvannen uke, så kan si litt mer da om du vil? :)

God tur! :)

ja, supert om du kan skrive litt om opplevelsene dine fra turen når du er tilbake. :)

kos deg masse!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hotell Om er i alle fall sentralt og superfancy og sikkert dyrt :) Med spa ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde her da jeg var i Barcelona ei ukes tid. Likte meg godt her.

Der har jeg også bodd :) Veldig sentralt og hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kommet tilbake :)

Barcelona slår meg som en veldig fin by, mye å se på, og man kan velge om man vil ha strand-og-sol-ferie eller storby-ferie med shopping og sightseeing (evt. begge deler selvsagt ;) ) Stranda vi gikk til var veldig fin. Så mye av Gaudi, blant annet Sagrada Familia (selvsagt, var enkelt å komme seg dit også, den har egen metro-stasjon). Tok også turen til Park Guell og Picasso-museumet.

Hotel Expo var helt OK. Bra beliggenhet (ikke helt i sentrum), to metro-stasjoner like ved og meget enkelt system å forstå. Tok ca. fem minutter med metroen til La Rambla (hovedgaten), og en tur koster 1,25 euro.Rommene var enkle og greie (4 * hotell), men man må betale for frokost. I samme bygning som hotellet er det et digert supermarked med alt mulig rart. Eneste minus var at det tok litt tid å sjekke inn, samt at de holdt på å pusse opp noen rom i vår etasje slik at det ble litt bråk. Utenfor holdt de også på, men hørte mindre til det.

Alt i alt et helt OK hotell, og veldig fin by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona er min favorittby. Det er så utrolig mye fint å se på, mye farger og kunst og hyggelige folk.

Ting å gjøre

Alt som har med Gaudi å gjøre. Du har fått flere gode tips her allerede.

Rusle i Barri Gotti, dvs Gamlebyen. Veldig mye fint å se.

Dra ned til havneanlegget. Veldig moderne, og mye fint. Akvariet er bra hvis du liker sånt. (Vi var i hvertfall fornøyd.) Dyrehagen er også veldig fin, særlig hvis du liker delfiner og store kattedyr.

Spise tapas.

Spise lunsj på El Quatre Gats alle andre dager enn lørdag og søndag. Gammel bohem-restaurant, men ganske turistifisert. Første gang vi var der var det topp, men har vært der to ganger på lørdager, og det var påfallende mye kjipere.

Det er generelt mye godt å få i Barcelona. Det er fint å rusle rundt og se an stedene litt. Det dårligste stedet vi spiste var på La Rambla. (Er generelt lite begeistret for den gaten.)

Rundt Placa de Catalunya er det flere store varemagasiner. Ikke shoppingsenter, mer som Glasmagasinet og Steen og Strøm i Oslo. Det er også et mindre kjøpesenter som heter El Triangle der. Der har du Sephora (stort parfymeri), Habitat, el-butikk og et par andre butikker. På utsiden her er det også en kul Camper-butikk, og flere sko og klesbutikker for både herrer og damer.

De fine merkebutikkene ligger oppover Passeig de Gracia. Kan anbefale å rusle fra Placa de Catalunya mot Gaudihusene Casa Battlo og La Predera. Da rusler man forbi mange dyre designmerker som man kan vindusshoppe i. (Og så er det et bitelite kjøpesenter der, hvor de har noen helt fantastisk kule doer. Alle båsene har dører som er gjennomsiktige når de er åpne, og som blir ugjennomsiktige når du låser dem.)

Det er også et kjøpesenter ved Mares Forum, som ligger nede ved havnen et stykke utenfor sentrum. Det er stort og ganske pent.) Men det kuleste er å gå rundt i byen. Det er en del små og sære butikker rundt omkring.

Kan også anbefale Picassomuseet og tekstilmuseet som ligger ved siden av Picassomuseet. Her er det bl.a. utstilling av klesplagg fra middelalderen omtrent og fram til i dag.

Ting å ikke gjøre

Handle på La Rambla. Ikke gå med lommebok og sånt lett tilgjengelig her. De jeg kjenner som har blitt frastjålet noe i Barcelona, har fått ting frastjålet på La Rambla og på internettcafe.

Har bodd på Hotel Torre Catalunya, som ligger ved siden av Hotel Expo, og vil nok ikke gjøre det igjen. Det er faktisk ganske langt unna sentrum. Det er greit med bane, men det er langt å gå hjem, og litt dyrt å ta taxi.

Vil heller anbefale Ayre Hotel Caspe

http://en.venere.com/hotels_barcelona/eixa...otel_caspe.html

Ligger i Eixample, ca 10 min å gå fra Placa Catalunya. Kult hotell, veldig moderne og pent interiør, og en del kule designting rundt omkring. Muligens litt stiv pris (120€ per natt for dobbeltrom).

Har også hørt at H10-kjeden har et par fine hotell som er greie i prisen og sentrale, men har ikke bodd på noen. (Søk i forumet her, så finner du sikkert mer info.)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...