Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har lenge gått å vente en telefon fra legen min. I dag sendte jeg han en ny mail, med spørsmål om når jeg skulle få svar. Fikk mail tilbake av en av legesekretærene, hvor hun skriver at han hadde ringt meg den 26. juni. For det stod det i journalen min. Men han har ikke ringt meg. Hva bør jeg gjøre? Jeg kjenner jeg ble sikkelig irritert. Legen har selvfølgelig ferie denne uke. Neste uke hadde han ikke ledig tid. Fikk time den 7 august.
prinsessa Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Kan ikke være at du ikke har vært hjemme da, eller at legen har feil telefonnr. Noen legekontor har også skjult nr når de ringer så kanskje de har ringt men så har du ikke tatt den. Tror nok ikke legen juger når han sier at han har ringt deg.
Gjest Brumle Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Ærlig talt! Som prinsessa skriver, det kan faktisk være at du ikke har fått med deg telefonen her. Hvorfor skulle legen ljuge om noe sånt?
Gjest Alou Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Kanskje ikke lyve, men alle kan ta feil. Noen få til og med resepter i andres navn fordi legen er uoppmerksom, for eks. Hvis det er noe akutt du MÅ ha hjelp til nå, så får du stikke til legevakten.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Kan ikke være at du ikke har vært hjemme da, eller at legen har feil telefonnr. Noen legekontor har også skjult nr når de ringer så kanskje de har ringt men så har du ikke tatt den. Tror nok ikke legen juger når han sier at han har ringt deg. Jeg har ikke hatt noe ubesvarte samtaler på telefonene. Hustelefonen har blitt videre koblet når jeg ikke er hjemme og mobilen har jeg bært på meg hele tiden. Telefon nr stemmer. Det er et par andre som har opplevd det samme, med den samme legen. Ærlig talt! Som prinsessa skriver, det kan faktisk være at du ikke har fått med deg telefonen her. Hvorfor skulle legen ljuge om noe sånt? Som jeg skrev til prinsessa: Jeg har ikke hatt noe ubesvarte samtaler på telefonene. Hustelefonen har blitt videre koblet når jeg ikke er hjemme og mobilen har jeg bært på meg hele tiden. Telefon nr stemmer. Det er et par andre som har opplevd det samme, med den samme legen. Kanskje ikke lyve, men alle kan ta feil. Noen få til og med resepter i andres navn fordi legen er uoppmerksom, for eks. Hvis det er noe akutt du MÅ ha hjelp til nå, så får du stikke til legevakten. Jeg fikk sykmeldingen til en annen person i posten en gang. Ikke var jeg sykmeldt på det tidspunktet en gang. Men det var en annen lege. Jeg fikk snakket med ei på legesenteret. Hun kunne ikke forstå hvorfor det stod det i journalen min, når det ikke stemte. Hun la inn en beskjed til legen å kontakte meg når han er hjemme igjen fra ferie. Vi ble enige om at jeg skulle ta legetimen, ta med meg noen, og få en sikkelig samtale med han. For jeg er ikke den første som har opplevd problemer med han.
Gjest Alou Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg kjenner dessverre alt for godt til dette. I jobben min er jeg i kontakt med en del leger og vi blir ofte lovt både telefoner, konsultasjoner, svar på blodprøver mm., mens vi egentlig ikke hører noe ting. .
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har bare en eneste ting å si: SKIFT LEGE! https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har bare en eneste ting å si: SKIFT LEGE! https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do Jeg hadde byttet lege, dersom han ikke var vikar for min fastlege. Nå kommer min fastlege tilbake i løpet av vinteren, og hun vil jeg gjerne beholde. Bytter jeg nå, og vil bytte når hun er tilbake, så er det ikke sikkert jeg får henne. Jeg vil ikke miste henne. Jeg har vært på legesenteret å snakket med den ene sekratæren i dag. Hun skulle ta en snakk med han, før jeg kommer til timen i august. Hun anbefalte meg fortsatt å ta med meg noen på den timen. Lurer på om det er denne legen som har blitt innrapportert. Det er en lege i kommune som har blitt innrapportert og som er under tilsyn.
Fakse Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Om det er flere leger på samme legesenter, kan du kanskje be om å få gå til en annen av legene til din egen er tilbake?
Gjest Alou Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Om det er flere leger på samme legesenter, kan du kanskje be om å få gå til en annen av legene til din egen er tilbake? Ja, de pleier da ha en vikar.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Ja, de pleier da ha en vikar. Det er vikaren til min fastlege jeg går til.
Fakse Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Det er vikaren til min fastlege jeg går til. Det jeg mente var at du bør be om å få gå til en annen av fastlegene på senteret i stede for til vikaren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå