Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stemmer det at man må jobbe som sykepleier i 2 år før man starter på videreutdanning? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå husker jeg ikke helt, men for jordmor og anestesi/operasjons-sykepleier og helsesøster er det 1 til 2 år i praksis som sykepleier for å ta videreutdanning. De har nok informasjon på forskjellige Høgskoler :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det varierer hvilken videreutdanning du skal ta, som Mediocre skriver. Man får visstnok også høyere poengsum jo lenger en har jobbet, og jo eldre en er, om jeg har forstått det rett.

Gjest nimbus
Skrevet

Nei, en venninne av meg begynte rett på jordmor utd, etter spl skolen. Men det er unntakene, de vil vanligvis ha 2 års praksis først. I spesielle tilfeller gjør enkelte skoler imidlertid unntak.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trodde man måtte ha to års praksis først. Uansett tror jeg det vil være en fordel.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Jeg trodde man måtte ha to års praksis først. Uansett tror jeg det vil være en fordel.

:Nikke:

Skrevet

Ok :)

Hmm, ingen som vet om en side med informasjon om dette?

Dersom det varierer ut ifra hva slags videreutdanning, så trenger man kanskje ikke vente like lenge før man begynner på psykiatrisk videreutdanning? Hmm..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet (endret)

Du finner sikkert informasjon på sidene til den aktuelle høgskolen. Ikke alle skoler tilbyr alle videreutdanningene.

Her er f.eks alle helseutdanningene ved Høgskolen i Tromsø, vil tro du finner det meste av info der.

Endret av KATTAstrofe
Skrevet
Du finner sikkert informasjon på sidene til den aktuelle høgskolen. Ikke alle skoler tilbyr alle videreutdanningene.

Her er f.eks alle helseutdanningene ved Høgskolen i Tromsø, vil tro du finner det meste av info der.

Takktakk der fant jeg det :)

Det varierer ja, jeg så ikke på alle men ved noen måtte man ha minst ett år relevant praksis, ved andre to :)

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

På jordmor er det 1 års praksis som er minstekravet, men i teorien blir det to år, fordi når du søker så har du ikke et års praksis ennå...

Det er bare å slå opp på Høgskolens sider (eks: hib.no) så er det bare å klikke seg videre på de fagene man er intressert i!

Endret av Isobel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...