Gjest s0l Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Stemmer det at man må jobbe som sykepleier i 2 år før man starter på videreutdanning?
Mediocre Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Nå husker jeg ikke helt, men for jordmor og anestesi/operasjons-sykepleier og helsesøster er det 1 til 2 år i praksis som sykepleier for å ta videreutdanning. De har nok informasjon på forskjellige Høgskoler
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Det varierer hvilken videreutdanning du skal ta, som Mediocre skriver. Man får visstnok også høyere poengsum jo lenger en har jobbet, og jo eldre en er, om jeg har forstått det rett.
Gjest nimbus Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Nei, en venninne av meg begynte rett på jordmor utd, etter spl skolen. Men det er unntakene, de vil vanligvis ha 2 års praksis først. I spesielle tilfeller gjør enkelte skoler imidlertid unntak.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Jeg trodde man måtte ha to års praksis først. Uansett tror jeg det vil være en fordel.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg trodde man måtte ha to års praksis først. Uansett tror jeg det vil være en fordel.
Gjest s0l Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Ok Hmm, ingen som vet om en side med informasjon om dette? Dersom det varierer ut ifra hva slags videreutdanning, så trenger man kanskje ikke vente like lenge før man begynner på psykiatrisk videreutdanning? Hmm..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Du finner sikkert informasjon på sidene til den aktuelle høgskolen. Ikke alle skoler tilbyr alle videreutdanningene. Her er f.eks alle helseutdanningene ved Høgskolen i Tromsø, vil tro du finner det meste av info der. Endret 23. juli 2007 av KATTAstrofe
Gjest s0l Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Du finner sikkert informasjon på sidene til den aktuelle høgskolen. Ikke alle skoler tilbyr alle videreutdanningene. Her er f.eks alle helseutdanningene ved Høgskolen i Tromsø, vil tro du finner det meste av info der. Takktakk der fant jeg det Det varierer ja, jeg så ikke på alle men ved noen måtte man ha minst ett år relevant praksis, ved andre to
Isobel Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 (endret) På jordmor er det 1 års praksis som er minstekravet, men i teorien blir det to år, fordi når du søker så har du ikke et års praksis ennå... Det er bare å slå opp på Høgskolens sider (eks: hib.no) så er det bare å klikke seg videre på de fagene man er intressert i! Endret 1. august 2007 av Isobel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå