Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går var jeg så uheldig at noen kjørte på meg bakfra da jeg var på vei til nattevakt på jobb. Jeg stod stille, mens bilen bak kom i kanskje rundt 20 km? Litt saktere muligens.

Fikk ingen smerter der og da, så dro på jobb og alt føltes fint. Men da jeg våknet i stad, merket jeg at jeg hadde vondt i nakken. Gjør vondt å bøye hodet bakover, og føles litt "merkelig" ut bak i nakken. Føles ikke helt ut som vanlig stivhet som jeg pleier å få hvis jeg har ligget feil eller liknendes.

Har fremdeles ikke gått over. Noen som vet om vondt i nakken kan komme senere hvis man har blitt påkjørt?

Er neppe ille, men greit å vite om det er derfor eller om det bare er et sammentreff:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg kommet meg til legen fort. Uansett om det ikke gjør veldig vondt.

Det er viktig å få det registrert i tilfelle du har fått en vip-lash (usikker på hvordan den skrives) eller en annen skade som kan gi problemer om noen år.

Skrevet

Det jeg har tenkt litt på også... får se hvordan det er i morgen, Problemet er at jeg er livredd for sånne ting som å bli knekt og ordnet med bak i nakke/rygg. Blir helt kvalm av å tenke på det.

Men er sikkert bedre det enn å ha vondt i flere år hvis det skulle være noe da. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Greit å få en vurdering fra legen og evt et røntgenbilde. Det er vanlig rutine etter bilulykker med nakkesmerter. Oftest ufarlig og forsvinner vanligvis etter et par dager, men bør absolutt sjekkes. Har du vondt i hodet også? Ring med en gang legekontoret åpner i morgen tidlig du. Hvis det blir verre kan du ringe legevakten i natt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Kom deg til lege, og følg med på alle symptomer! Det samme skjedde meg i fjor, og smertene kom ikke før etter et par måneder, men jeg sliter fortsatt med sterke smerter...

Skrevet

Du bør uansett gå til legen så skaden er "meldt inn". Veldig kjekt hvis du skulle få problemer i etterkant og trenger hjelp av forsikringsselskap.

Skrevet

Påkjørsler bakfra kan være skikkelig skumle! Vet om et par som har blitt uføre etter slike ulykker, selv om de tilsynelatende først kom fra det uten skader. Det er ikke meningen å skremme deg, men kom deg til legen, ja.

Skrevet

Endte opp med å ikke gå til legen. Er en stund siden nå og ubehagene har gått over. Hadde litt vondt i hodet en periode etterpå men er lenge siden sist nå. Ser her at slike skader kan komme senere, men når mine små vondter kom med en gang og gikk ganske raskt over så går det nok greit... Får i hvertfall krysse fingrene for det;)

Skrevet

Ville gått til legen uansett jeg, pga. forsikring. Jeg endte opp med migrene og nakkesmerter 3 år etter at jeg ble påkjørt på sykkel, og forsikringsselskapet henla saken pga. beviser.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Gammel tråd, men jeg må bare dra den opp igjen. Jeg ble påkjørt bakfra da jeg var relativt liten (6 år). Faren min måtte gå med krage i noen måneder, men begge kom unna ulykken uten skader. De siste 5-6 årene har jeg imidlertid vært usedvanlig plaget med stramme nakkemuskler, vond rygg, etc. Kan dette være ettervirkninger, eller utløses disse som regel tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...