Gå til innhold

Norsk mobilab.i usa


prescella

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et telenor abonnement på mobilen min.

Vi skal nå reise til USA neste mnd på ferie,og prøvde å finne ut av hva prisene lå på ved bruk av mobil der borte.

Det var ikke til å bli klok av!

Prisene på samtaler,sms/mms etc sto oppført på telenor sine sider,men så sier telenor at lokale skatter kommer i tillegg..

Noen som har vært der borte i det siste som har brukt norsk mobil?

Hva har prisene sånn ca ligget på ved å ringe moderlandet samt sende sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netcom har iallefall 6,50 per melding og 19 kr minuttet på YoungTalk. Er nok litt billigere med vanlige abbonement som ActiveTalk og lignende, rundt 13-16 kr minuttet etter hva jeg husker, og 4 kr per SMS.

Jeg er i USA nå, og for å ringe til hverandre så kjøpte vi Pay as you go-mobiler fra AT&T, kostet vel 20 dollar + ringetid, men man ringer gratis til alle som har AT&T og betaler 0.10 for alle samtaler utenom (både ringe og motta) og hun dama sa at det var internasjonalt også, men jeg har ikke prøvd enda så det vet jeg ikke, men da er det jo usannsynlig billig, og 0.10 for tekstmeldinger (sende og motta).. Så koster det en dollar dagen for bruken av telefonen.

Så lenge vi alle har samme mobiloperatør så betaler vi jo bare 1 dollar, så vi ringer fremfor å sende SMS. Veldig greit, har spart mye penger på det, for hadde vi skulle ringe med våre norske telefoner så hadde vi blakka oss.. For da må den som ringer betale 19 kr til Norge, så må den som mottar betale 19 kr.. Så da blir det plutselig 40 kr minuttet, og det gadd vi ikke..

God tur forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...