Gå til innhold

Hvordan spiser du avocado?


Gjest Cirka

Anbefalte innlegg

Jeg bruker den i salater, og som pynt på brødskiver. På salami, skinke eller leverpostei, f.eks. Gjerne da sammen med agurk, tomat eller salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okay...da er det vel bare å gå i gang med avocadomaraton :)

Men...sølvpapir? Regner med du mener alum.folie. Leste for ikke så lenge siden at dette ikke skulle brukes for å oppbevare mat, men husker ikke hvorfor...

Ja, alum.folie! Har alltid kalt det sølvpapir. Og plastfolie for gladpack (glæddpækk), folk stusser ofte ved det av en eller annen grunn :sjenert: Er jo det som er riktig, sånn som jeg lærte det! :ler:

Om sølvpapir ikke er bra vet jeg ingenting om, men vi har da brukt det siden før vi kunne gå, og vi har da ikke tatt noe skade av det, så kan ikke tenke meg at det er noe å tenke på. Når det kommer noe nytt og bedre på markedet kan jeg heller bytte til det da ;) Hvis du føler deg uttrygg, finner du noe annet som gir en HELT mørk atmosfære :)

God avocadospising! :klem::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frøken freken_*

Hvis dere bare spiser halve avocadoen i gangen er det lurt å la steinen ligge igjen i den delen du ikke spiser.. Også pakke inn i plastfolie.. Blir senere brun da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare spiser halve avocadoen i gangen er det lurt å la steinen ligge igjen i den delen du ikke spiser.. Også pakke inn i plastfolie.. Blir senere brun da.

Ja, la stenen være igjen! Det glemte jeg å si! :) Men ikke plastfolie, da avocado er lysømfintelig. Bruk sølvpapir og dynk den i sitronsaft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cirka

Tror jeg spiser den opp med en gang, vil ikke ha mørk atmosfære! :ler:

Usedvanlig mange farer som dukker opp etterhvert som tiden går ;) Jeg kjenner også igjen at folk stusser når jeg sier "Glæddpækk" :ler: tror det er noe jeg plukket opp fra faren min. Samme det, iallefall så lenge funksjonen er den samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...