Gå til innhold

Blødninger..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag våknet jeg med "mensen", litt mindre blødninger enn vanlig mensen. Jeg ble litt engstelig fordi jeg skal ikke ha mensen enda, har utsatt den siden jeg er på ferie. Men jeg byttet fra Feminil til Zygora (eller noe) for en uke siden. Hun bak disken på apoteket sa at de inneholdt de samme stoffene, og da ville det ikke være noe problem (med mellomblødninger osv..) Er det noen som kan hjelpe? Og er det farlig å ha sex når man har mellomblødninger? (man blir vel ikke gravid? :sprettoy:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt litt av det samme poblemet. Jeg har gått på p-piller i flere år. Begynte med Trionetta, og det gikk fint. Byttet p-piller nå etter jul til Mercilon, og begynte da å ta 3 brett sammenhengende, for så å ha mensen hver 3. måned isteden.

Det som er problemet er at jeg har hatt småblødninger når jeg skulle hatt mensen og noen andre dager, selv om jeg tar piller sammenhengende. Så føler på en måte det ikke er noe vits.

Har hatt sex mens jeg har hatt dette, og tror ikke det er noe farlig heller, men jeg synes det er så plagsomt. Plutselig bare kommer de. Men siden du akkurat har byttet merke, kan det hende det er derfor. Står nemlig i min bruksanvisning at det er vanlig med litt småblødninger om man akkurat har begynt på et nytt merke.

Men jeg lurer på om jeg bør prøve å bytte p-piller? Eller kommer dette til å skje med alle typer jeg prøver? Noen som anbefaler noen gode p-piller som funker bra når man bare vil ha mensen hver 3. måned?

Skrevet

Åh, ja jeg tok meg en mens-uke nå, siden jeg blødde litt, så tenkte kanskje det gav seg.. Men jeg tror at man blør av alle type p-piller i starten eller ved bytte, men bare at når hun på apoteket sa at det var samme innhold, tenkte jeg at da ville jeg jo ikke ha mellomblødninger..

Skrevet

Men disse Diane/acne-pillene, de fungerer som prevensjon også? For det står at de egentlig ikke er en p-pille, men at bivirkningene er at det beskytter mot graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...