Gå til innhold

Seksuell lavalder i verden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age

Hvorfor er det noen land som har en høyere aldergrense for å ha sex for menn en for kvinner? Selv noen stater i USA er det sånn, Ohio for eksempel, 16 for damer, 18 for menn.

Hvorfor er det sånn? Rart det egentlig ikke er omvendt da det er dama det alltid går utover. Men det burde jo vært likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Oi, fant visst ut at det ikke gjalt sex, men ekteskap.

Så da blir spørsmålet heller, hvorfor kan jenter gifte seg før menn (i alder)? Selv noen stater i USA er det jo sånn.

Men mener å huske at det er noe sånt når det gjelder sex.

I noen land så er det jo ulovlig at gutter har sex med hveranre, men jenter kan ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han ble president i 2000 og dette tilfelle skjedde i 2003. Og han kunne ha gjort noe med da, fylle opp fengsla med ungdommer som har hatt oralsex mens mordere og voldsmenn går fri...

Lurer på om jenta fikk noe straff... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor linker du til en artikkel om oppslutningen til Clinton i 1998?

Er alt i verden som ikke er hyggelig G W Bush sin skyld?

Linket til feil artikkel, skal være i orden nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
http://www.onlinemagasinet.no/artikkel.php...&ArtID=1013

15 stater i USA har forbud mot analsex og oralsex. Så da kan man bli straffet med fengsel om man har det da i usa?

Rar verden vi lever i.

Analsex forstår jeg godt at det er forbud mot. Det er horribelt. Stakkars kvinner, anal er utnytting og fornedring på det verste (selv om kvinnen samtykker).

Oralsex er vel mer vanlig men det er mange mennesker verden over som synes deter motbydelig og det kan jeg forstå. Hvorfor i all verden skal mannen ned dit på kvinnen med sin munn og motsatt?

Det burde holde med vanlig sex i ulike stillinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153226

Retten i Atlanta i delstaten Georgia var fullpakket da en dommer fredag tok opp igjen saken til en ung gutt som soner en ti år lang fengselsdom for munnsex med en jevnaldrende venninne.

Stakkars mann tenker jeg. Dette er sykt.

MEN

Genarlow Wilson ble funnet skyldig i å misbruke en mindreårig seksuelt etter at han som 17-åring på en nyttårsfest i 2003 hadde frivillig munnsex med en 15 år gammel venninne. Sexscenen ble tatt opp på video av andre.

Hva nå? Er han kun dømt for munnsex eller missbruk også?

VG blåser opp saken, men så kommer det senere at han er funnet skyldig i misbruk med ei mindreårig.

Da blir vel saken anderledes. Han virker ikke så uskyldig mot slutten av artiklen som begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153226

Stakkars mann tenker jeg. Dette er sykt.

MEN

Hva nå? Er han kun dømt for munnsex eller missbruk også?

VG blåser opp saken, men så kommer det senere at han er funnet skyldig i misbruk med ei mindreårig.

Da blir vel saken anderledes. Han virker ikke så uskyldig mot slutten av artiklen som begynnelsen.

Da e jo munnsexen som e missbruket e da ikkje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 42

Aldersgrenser og sex finnes det vel ikke noen gode forklaringer på. Sikkert derfor det er så mange forskjellige ordninger der:

Norge har 16 år, Sverige 14. I USA må man være 18 for å kunne ha sex, men bare 16 for å ta førerkort.

Belgia har så vidt jeg husker en slags dobbel seksuell lavalder: 16 år er generell grense, men det er ikke automatisk ulovlig å ha sex yngre. Helt ned til 12 år kan visstnok passere, så sant ingen har noe å innvende. Så vidt jeg vet, er det slik i erkjennelsen av at ungdom i en del tilfeller debuterer seksuelt i den alderen, og man vil ikke kriminalisere kjærligheten. Så om to 13-åringer, eller en 14-åring og en på 16, ligger sammen, er det ikke automatisk noe problem hverken for familie, politi eller andre, og ingen er forpliktet av loven til å gjøre noe med det.

En voksen som har seg med en 14-åring, vil derimot kunne tiltales og straffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Såvidt jeg husker har Japan en seksuell lavalder på 12.

Mhp alle innlegg over om vår "rare verden" handler jo dette i hovedsak om USA. Siste fra den kanten er to 13-åringer som står i fare for 10 års fengsel fordi de klappet noen klasseveninner på rompa. Jentene anmeldte selvfølgelig(?)forholdet og nå blir det rettsak. Utrolig. Only in america som en annen Don pleier å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 42
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153226

Stakkars mann tenker jeg. Dette er sykt.

MEN

Hva nå? Er han kun dømt for munnsex eller missbruk også?

VG blåser opp saken, men så kommer det senere at han er funnet skyldig i misbruk med ei mindreårig.

Da blir vel saken anderledes. Han virker ikke så uskyldig mot slutten av artiklen som begynnelsen.

Jenter dater temmelig konsekvent eldre gutter. Og USA er hjemlandet til "tekniske jomfruer". Det er veldig vanlig at man driver med heavy petting, onani og munnsex for å unngå å ha samleie før ekteskap. Så at en jente på 15 har sugd en gutt på 17 (for jeg går ut fra at det var det som skjedde) er vel egentlig ganske normalt i sammenhengen. Og begge er jo mindreårige. Det burde jo egentlig være ganske uskyldig. I Norge er det ikke sikkert at det ville blitt sak av det, engang. Og denne gutten får 10 år?

Jeg har alltid lurt på hva det er amerikanerne egentlig prater om når de synger "Land of the Free and the Home of the Brave"..... Når ufriheten strekker seg like inn i soverommet og til og med en uskyldig blowjob kan gi deg fengsel på linje med hva vi gir mordere. De er fullstendig sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...