♥Mirella♥ Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Vi har lyst til å reise til Florida på bryllupsreise Jeg har funnet pris et sted på nettet på følgende: 2 tur/retur flybilletter med 1 stopp til Orlando, med overnatting i to uker på et firestjerners hotell, i februar 2008: 4500 dollar, det blir vel litt under 25 000 kroner. Bør vi slå til på det eller er det dyrt? Lurer også på om noen vet hvordan klimaet er der i februar? Og hvor langt er det å kjøre fra Orlando til Miami f.eks? Takknemlig for svar
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Hei, Synes dette høres ganske greit ut. Vanlig pris på flybilletter til Orlando i februar er på ca 4- 5000 kr pr. stk. Men dere kan kanskje tenke på om dere vil ligge på det samme hotellet i 2 uker? Skal dere bare være i Orlando, er jo dette greit. Og det er mye å finne på i Orlando, så dere får det sikkert kjempefint. Derimot forstår jeg det slik at dere tenker på å kjøre litt rundt, og derfor ville jeg ikke bestilt hotell for hele turen med en gang. Det er lett å finne hoteller i USA. Har reist mye rundt i Florida, og brukt hotel.com eller expedia.com til å bestille hoteller dagen før eller samme dag (slik at man kan være litt spontan). Det tar 4 timer å kjøre fra Orlando til Miami, og enda et par timer ned til Keys som er kjempefint i februar. Klimaet er som regel fint i hele Florida i februar. God tur
♥Mirella♥ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2007 Tusen takk for svar Tror kanskje vi gjør som du foreslår, og ikke bestiller hotellopphold for hele ferien med en gang. Kan være gøy å reise litt rundt
ringblomst Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Fra Orlando til Miami tok det ca 4 timer, og til Keys ca 2-3 timer til. Til Tampa-området fra Orlando tok ca 3 timer. Vi var i Florida to uker i mai/juni og hadde kun bestilt hotell i Kissimmee (Orlando-området) og Clearwater (vestkysten), resten tok vi på sparket. Bare møtte opp på hotellene og forhørte oss om det var ledig, samt selvfølgelig pris. Gikk veldig fint, men så bodde vi på 2-3 stjerners hotell. Ville nok brukt tripadvisor.com og sjekket opp 4-stjerners hotell dagen før for da kan du få bedre priser på expedia.com, hotels.com etc enn ved direkte oppmøte/forespørsel. Hvis dere har tid og mulighet ville jeg reist rundt med bil, Key West anbefales på det varmeste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå