Gå til innhold

Kaffe usunt?


Connie80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Huldali

Tror man skal drikke veldig mye kaffe for at det er skadelig, tenk på alt det andre vi får i oss! Men drikker man BARE kaffe, uten å få i seg noe annet av mat og drikke og drikke 30 kopper dagen tror jeg ikke det er så bra for magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge disse så kan kaffe kan være forbundet med redusert risiko for type 2-diabetes, Parkinsons sykdom og hepatocellulært karsinom :tommel:

Og Lommelegen.nosier "Det er foreløpig ingen dokumentasjon for at kaffe verken forverrer eller utløser høyt blodtrykk, selv om kaffedrikking hever blodtrykket lett forbigående. Denne lette blodtrykksøkningen gir ingen økt risiko for hjertesykdom, slag eller død."

Så da er det vel bare å drikke i vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avhengighetsdannende da, så det kan jo ikke være så bra... Med tanke på at ting som gjør deg avhengig ofte er giftige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Kaffe inneholder antioksydanter (har ingen link), er vanndrivende så greit å ikke drikke for mye og tro det er det samme som vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kopp om dagen? Må ikke ha det, men er veldig godt... :)

Dersom du ikke drikker kokekaffe, er det ingen fare. Jeg er selv "kaffekjerring" med god samvittighet. Tilberedningen er avgjørende, filteret i filterkaffen tar bor en mengd skadelige stoffer, bla de fettstoffene som ellers kan gi forhøyet kolestererol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke drikker kokekaffe, er det ingen fare. Jeg er selv "kaffekjerring" med god samvittighet. Tilberedningen er avgjørende, filteret i filterkaffen tar bor en mengd skadelige stoffer, bla de fettstoffene som ellers kan gi forhøyet kolestererol.

For en del år siden fant man ut at fett man får i seg gjennom mat og drikke, ikke har noe med kolesterolnivået i kroppen å gjøre. Det er veldig lenge siden de fant det ut, så det er litt rart at det fins så mange som ikke veit om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...