Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest frama
Skrevet

Jeg er i uke 11 nå, og i følge heftet jeg har fått hos legen min er fosteret bare ca 4.5 cm. Det står også i uke 11 "Barnets hjerte slår raskt - ca 110-160 slag i minuttet."

Når jeg ligg flatt i sofaen med genseren trukket opp, så syns jeg at jeg ser at magen beveger seg hurtig. Mye oftere enn jeg puster.

Sikkert et dumt spørsmål, men kan det være hjerteslag fra fosteret som gjør at magen min beveger seg på denne måten? Kanskje det bare er ønsketenkning og synsbedrag.

Noen med erfaring eller kunnskap som kan tipse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare synsbedrag.. i uke 11 kan man jo som regel ikke kjenne beveglsene engang (er vel et lite antall som mener de gjør det) og da er det svært lite trolig at fosteret greier å lage bevegelser på utsiden av magen

Gjest frama
Skrevet

Ja, jeg hadde en mistanke om at det ikke kunne stemme. Jeg kjenner iallfall ingenting.

Rart hva en kan inbille seg.

Takk for svar.

Skrevet

Det er godt mulig at det er dine egne hjerteslag som gjør at magen beveger seg. Sånn var det iallefall til meg - og det er det enda.

Gjest frama
Skrevet
Det er godt mulig at det er dine egne hjerteslag som gjør at magen beveger seg. Sånn var det iallefall til meg - og det er det enda.

Det var jo i grunn ingen dum forklaring. Det kan godt være at det er det jeg ser / syns jeg ser.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det er sikkert hovedpulsåren i magen du ser. Jeg ser den selv når jeg ligger eller sitter litt bakovervendt.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Jeg fikk veldig tydelig puls i magen fra den uka jeg testet positivt. Kunne ligge i badekaret og lage bølger! Men det er nok lenge til du ser bevegelser fra barnet utenpå!

Skrevet

Enig i det med hovedpulsåren ja. Min ble veldig tydelig når jeg var gravid. Kunne se den gjennom genseren når jeg lå på rygg :)

Skrevet
Jeg fikk veldig tydelig puls i magen fra den uka jeg testet positivt. Kunne ligge i badekaret og lage bølger! Men det er nok lenge til du ser bevegelser fra barnet utenpå!

Jeg har det veldig tydelig og, og kan og gjøre som du sier og jeg er ikke gravid en gang :ler:

Men den er ikke alltid like tydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...