Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du når du fikk barn, og hvis du ikke har, hva er scary-age for deg? (når vil du senest ha barn innen)

Selv er jeg snart 24 år, single og barnløs......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mitt første i en alder av 28 og mitt andre når jeg var 29. Ville gjerne ha de jeg skulle før fylte 30 og det gikk bra. En fin alder å få barn på synes jeg det har vært. Kunne ikke tenke meg å vært over 37 når jeg fikk førstemann. Men heller ikke yngre enn 25. ;)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg er 38 og har et barn på ti. Ville ha de barna jeg skulle innen jeg var 35. Nå fikk jeg aldri mer enn ett, men kunne absolutt ikke tenke meg å begynne på med baby igjen nå.

Skrevet

Er 25 nå, og har vært i ett forhold de siste 5,5 årene. Det siste året har vi vært samboere. Jeg var ferdig med studiene for 1 år siden, og kunne tenkt meg ett par år til før jeg får barn.

Vil helst være ferdig med det innen jeg er 30 :)

Skrevet

Vi har lyst på ett barn før vi blir 30 (helst før). Jeg er 26, blir 27 i høst.

Gjest *Madam Mim*
Skrevet

Jeg var ferdig med mine fire før 30, og er veldig fornøyd med det. Syns at de venninnene som venter de blir tredve og eldre blir veldig fussy. Alt må være så riktig, og det blir en så voldsom omstilling å få barn. Hadde klart mer overskudd i tjueåra enn jeg har nå da jeg er 35. Hadde ikke orket ny småbarnsperiode nå, nei.

Skrevet

Jeg er straks 29, og mannen min snart 38, og vi har ingen barn. Har vel ingen "scaryage" sånn sett, men det blir nok barn om ikke så altfor lenge tror (og håper) jeg. Er glad jeg har ventet litt, tror jeg vil bli en mer moden og avslappet mor enn yngre mødre, kunne absolutt ikke tenkt meg å få barn i begynnelsen av 20-årene. Mamma var selv 31 da hun fikk meg (og jeg er eldst) og det har vært utelukkende positivt i forhold til hva jeg opplevde av mine venners yngre mødre. :)

Skrevet

Jeg var 21 år da jenta vår ble født i mars. Det at jeg er forholdsvis ung, ser jeg utelukkende postivt på. Alder er bare et tall :)

Gjest Mirina
Skrevet

Nå planlegger ikke jeg barn enda, men siden jeg er i begynnelsen av 20-årene har jeg god tid. Men jeg håper jeg får de barna jeg skal ha før jeg er 30. Men nå er det engang slik at livet ikke alltid lar seg planlegge.

Gjest Fliss
Skrevet

Jeg fikk min førstefødte da jeg var like over 20 .. og nå er han nettopp fylt 21. Yngstemann er 5 år yngre.

I motsetning til mange andre så ser jeg kun fordeler med å få barn tidlig .. skulle jeg valgt på nytt idag - så hadde jeg gjort det samme - om det var mulig, selvfølgelig.

Det er rett og slett deilig å være tidlig i 40-årene og ha mulighet til å gjøre omtrent det vi vil - når vi vil .. ;)

Når ungene blir voksne så starter en helt ny epoke for foreldrene .. og den epoken vil jeg nyte lengst mulig :)

Jeg vil ikke sette noen maks-grense for når jeg ikke lenger vil ha barn ... for det er ikke alle gitt å bli gravid tidlig .. og det er ikke alltid at livet ligger til rette for å få barn ...

Skrevet

Jeg har ingen alder jeg kan tenke på nå, ikke barn nå såklart, men jeg vil heller ikke bli sånn som disse på jobben som kommer med unger og jeg tenker, å er de ute me barnebarna (gjerne folk i 50 årene med unger på 10 år og nedover) også sier de mamma

Skrevet

Jeg var 28 år da jeg fikk sønnen min. Jeg føler det er naturlig å få barn en eller annen gang mellom 25-40.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var 23, 25 og 31 da jeg fikk barn. Jeg synes 20-35 er en bra alder.

Skrevet

Hyggelig med svar.. Jeg lurer på når jeg skal ha barn, satt og tenkte på det her en dag.. Jeg er jo snart 24..men jeg har jo ikke noen far til barnet, i hvertfall ikke en jeg kunne tenke meg et forhold til, så da blir det jo verre, hehe..

Skrevet

Jeg er 26 og har ikke planer om å formere meg på mange år enda. Men scary age er vel 35.

Skrevet

jeg fikk mitt første barn èn mnd etter jeg fylte 21. synes det er kjempefint å få barn tidlig, og vil veldig gjerne ha en til nå snart. men det passer veldig dårlig med studier, og sånn... så det blir nok tidligst om fem-seks år, tenker jeg.

min mor fikk meg når hun var sytten, broren min når hun var 22, og nå en siste bror når hun var førti. hun synes det er helt flott å være spedbarns mor litt oppe i årene. hun sier det holder henne ung og aktiv :hjertesmil:

Skrevet

Dere som fikk tidlig. Var det planlagt eller ikke?

Skrevet

Jeg er ganske standard i forhold til mange her. Er 25, og kommer til å være det når min førstefødte kommer. Synes ikke jeg er spesielt ung eller spesielt gammel når jeg får førstemann heller. Ville gjerne ha i hvert fall den første før jeg ble 30 og det ser det jo ut til at jeg klarer.

Men jeg synes det er vanskelig å sette en scary-age. Vil aller helst ikke ha noen etter jeg er 35 tenker jeg nå, deilig å kunne nyte 40-årene uten de aller minste krabatene tror jeg. :)

Skrevet

Jeg fikk min førstefødte på min 23-årsdag. Noen synes sikkert det er tidlig, men det passa veldig bra i mitt liv å få barn da! :) Hun var riktignok ikke planlagt til punkt og prikke, men vi gjorde heller ikke noe for å hindre at hun ble til! ;)

Helt enig med Burpen i at alder bare er et tall.

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg var 23 da jeg fikk barn.

Dersom jeg får flere vil jeg tippe det blir minimum 10 år mellom barna (Vesla er 6 nå- og skal det bli fler må jeg jo både finne og bli kjent med pappaen....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...