Gå til innhold

Politikerne snakker for mye med journalister


Daria

Anbefalte innlegg

Journalister har for lett tilgang til politikere.

Cari I. Hagen, som vel er en av de poltikerne som er oftest i media, mener nå at politikerne må slutte å snakke så mye med "bermen" etter debattene, fordi det ødelegger medias fokus.

At medias dekning av politiske debatter ikke alltid er ideel, er ikke noe nytt, men jeg tror neppe at å slutte å snakke med journalistene vil gjøre det noe bedre. Om noe så vil det øke avstanden mellom politikerne og folket (som de tross alt styrer på vegne av). Det er jo nettopp særlig i forbindelse med viktige debatter pressen bør ha tilgang til poiltikerne, å forklare hva de mener, hvorfor de gjør det og på hvilket grunnlag de tar de avgjørelsene de gjør, er en viktig del av jobben deres. Å begrense journalistenes tilgang til politikerne vil medføre mindre åpenhet rundt de politiske prossessene og er et forsøk på å styre pressen, noe som ikke hører hjemme i et demokrati. Politikerne skal ikke være en lukket elitegruppe som ikke trenger å forsvare sine beslutninger.

Og så klarer jeg jo ikke la være å kommentere det faktum at utspillet kommer fra Carl I. Hagen -det finnes vel knapt en politiker som har vært i -og brukt -media mer. Det er jo unektelig litt interessant å se en mann som gjerne stiller opp i Se&hør mot betaling omtale politiske journalister som "bermen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Og så klarer jeg jo ikke la være å kommentere det faktum at utspillet kommer fra Carl I. Hagen -det finnes vel knapt en politiker som har vært i -og brukt -media mer. Det er jo unektelig litt interessant å se en mann som gjerne stiller opp i Se&hør mot betaling omtale politiske journalister som "bermen"...

Klart politiske journalister er berme i Hagens øyne, de fleste av dem er jo ganske langt ute til venstre. Dessuten betaler de ikke for intervjuene.

Da er det bedre med Se og Hør. De betaler bedre, Hagen har fått penger derfra flere ganger, tilsammen flere hundre tusen, og de fleste "journalistene" stemmer FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Journalister har for lett tilgang til politikere.

Og så klarer jeg jo ikke la være å kommentere det faktum at utspillet kommer fra Carl I. Hagen -det finnes vel knapt en politiker som har vært i -og brukt -media mer. Det er jo unektelig litt interessant å se en mann som gjerne stiller opp i Se&hør mot betaling omtale politiske journalister som "bermen"...

Det er forskjell på Carl I. Hagen og andre menensker må vite ;)

Det beste for Frp ville vært omm han holdt kjeft - derfor håper ejg han fortsetter å kakle dumskap så ofte som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...