Gjest Susa Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg tar p-pillen min mellom 23 og midnatt hver dag. Dette har jeg gjort i "alle" år og selvfølgelig aldri glemt en pille før i går kveld. Jeg hadde lagt den frem på nattbordet og gjort alt klart, men typisk nok glemte jeg å svelge den. Da jeg våknet rundt halv åtte i dag oppdaget jeg den med en gang og svelget den så raskt jeg bare kunne. Kort sagt: Det gikk altså mellom 8 og 9 timer før jeg fikk tatt pillen, noe som da tilsvarer mellom 32 og 33 timer siden sist tatt p-pille. Fant pakningsvedlegget og på den står det "Det valgte tidspunktet for inntak av tabletterna må ikke overskrides med mer enn 12 timer". Det betyr altså at jeg akkurat rakk det med mine 8-9 timer?
kathrine79 Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Jeg tar p-pillen min mellom 23 og midnatt hver dag. Dette har jeg gjort i "alle" år og selvfølgelig aldri glemt en pille før i går kveld. Jeg hadde lagt den frem på nattbordet og gjort alt klart, men typisk nok glemte jeg å svelge den. Da jeg våknet rundt halv åtte i dag oppdaget jeg den med en gang og svelget den så raskt jeg bare kunne. Kort sagt: Det gikk altså mellom 8 og 9 timer før jeg fikk tatt pillen, noe som da tilsvarer mellom 32 og 33 timer siden sist tatt p-pille. Fant pakningsvedlegget og på den står det "Det valgte tidspunktet for inntak av tabletterna må ikke overskrides med mer enn 12 timer". Det betyr altså at jeg akkurat rakk det med mine 8-9 timer? Det gjorde du, har ganske stort slingringsmonn på P-piller, det er minipiller der er veldig viktig å ta på nøyaktig samme tidspunkt
Gjest Susa Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Takk for svar! Når det gjelder sånne ting må jeg liksom ha det inn med t-skje.
Malama Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Så lenge det står "innen 12 timer" og du tok den innen 9 timer, så er du trygg ja. (Dette er dog grunnen til at jeg tok mine på morgenen... da var jeg i det minste VÅKEN de neste 12 timene, slik at jeg hadde større sjangs for å få tatt den dersom jeg hadde glemt den...)
Gjest Susa Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Malama: Takk for svar. Ja, jeg vet at det er en fordel å ta pillen på morgenen at man har en sjanse til å huske at man har glemt, men jeg har gått på p-piller i mange år, tatt den på kvelden og aldri glemt en pille før i går kveld. Hver kveld når jeg legger meg tenker jeg på om jeg har tatt pillen, det gjorde jeg også i går, for jeg trodde jeg hadde tatt den - rett og slett fordi jeg hadde lagt den på nattbordet og gjort den klar og sånt. Jeg husker at jeg tenkte det i går også. Idiotisk. Uansett, jeg foretrekker å ta den på kvelden. Jeg føler nemlig at jeg har mer nøyaktig "kveldsritualer" enn "morgenritualer" fordi morgenene kan være så forskjellige, stå opp til forskjellige tidspunkter, ha dårlig tid, ha masse tid, gå rett inn i dusjen, spise frokost før dusjen osv. Kveldene er stort sett like: Pusse tenner, vaske seg, ta pillen - sove Men hvis jeg da har klart det på de 8-9 timene så priser jeg meg lykkelig for det.
Malama Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Null problem det. for meg var "morgenrutinen" langt mer stabil enn "kveldsrutinen" (Jeg tok uansett vitaminer og allergimedisin om morgenen, så en pille fra eller til...) men når det passer bedre for deg å ta det på kvelden, så er jo det helt flott. Og du ER jo innenfor de 12 timene, så det går så bra så
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå