Gå til innhold

Vibrasjonstrening


Gjest Prøver

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver

Jeg lurer på om det er noen som har forsøkt det? Virker det?

Jeg har sett et apparat som man kan kjøpe og bruke hjemme. De selger det på sportsbutikker. På det apparatet kan du gjøre øvelser mens det vibrerer. Jeg vet at det også er enkelte treningsstudioer som har dette apparatet.

Det er to priser: ett til 3.000 og ett til 15.000 det er forskjellig størrelser på dem.

Håper noen kan forklare meg litt om dette. Jeg fikk ikke særlig god hjelp i sportsbutikken da jeg spurte. Der stod en ung jente som tydeligvis ikke hadde peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldali

Leste en artikkel om dette for ikke lenge siden, lurer på om det ikke var i HENNE? Slik jeg husker det var det uenighet om det hadde noe effekt eller ikke, vanlig idrettsekspert var usikker på om det hadde så god effekt som det ble lovet, mens innhaveren av et senter eller de som importerte disse maskinene (husker ikke helt hvem som uttalte seg), mente det gav god effekt.

Kanskje det lureste er å prøve en stund på et senter først? Så kan du se om det gir deg noe effekt? Hvis du føler det er bra kan du jo kjøpe en hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Leste en artikkel om dette for ikke lenge siden, lurer på om det ikke var i HENNE? Slik jeg husker det var det uenighet om det hadde noe effekt eller ikke, vanlig idrettsekspert var usikker på om det hadde så god effekt som det ble lovet, mens innhaveren av et senter eller de som importerte disse maskinene (husker ikke helt hvem som uttalte seg), mente det gav god effekt.

Kanskje det lureste er å prøve en stund på et senter først? Så kan du se om det gir deg noe effekt? Hvis du føler det er bra kan du jo kjøpe en hjemme.

Artikkelen står i KK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristoffer_*

Såklart de som tjener penger på dette sier at det fungerer.

Hadde jeg solgt noe ville jeg markedsført det med at man fikk fint vær og et nytt sexliv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver
Såklart de som tjener penger på dette sier at det fungerer.

Hadde jeg solgt noe ville jeg markedsført det med at man fikk fint vær og et nytt sexliv...

:ler::ler::ler:

Jeg har lest litt rundt om og funnet ut at jeg vil vente litt med den. Har fått mer interesse for steppemaskin med sånne håndtaker så du trener armene også. Sjekker litt rundt for priser. En steppemaskin MÅ jo gi resultater siden der bruker du jo kroppen skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldali

Jeg har en slik vibroplate hjemme, du skal ikke gjøre øvelser på den, det er statisk trening man foretar på denne typen. Det er en Nordic modell som er sort og oransje. Hvordan de typene er på store helsestudioer vet jeg ikke.

Vil nok ikke anbefale dette som eneste form for trening akkurat men som tillegg til å løse opp litt muskler er den fin. Bruker den av og til etter at jeg har løpt, men aldri som egen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Huldali

Beklager Huldali, trodde det var du som startet tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Det går så fint :) Jeg har også det inntrykket som du beskriver, frk johansen, at det ikke er noe særlig trening i seg selv, men heller godt for å løse opp stive muskler.

Men all trening som blir markedsført som lettvin trening, "kom i form uten å gjøre noen ting", er jo så klart fristende for en hver. Det eneste som gir resultater er nok skikkelig trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...