Gå til innhold

Hva er norske sjokolader?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ei brevvenninne i Italia som gjerne ønsker å smake helnorske sjokolader, så skal jeg få italienske sjokolader... :lol:

Så skal jeg da tenke ut sjokolader som er HELNORSKE... Eneste jeg kommer på er eventyr-sjokoladen (altså melkesjokoladen "et lite stykke Norge") Er det den eneste??? :o Er vi virkelig såååå lite oppfinnsomme her i Norge?

Annet godis som er helt norsk som man ikke kan kjøpe overalt, da? (Bortsett fra potetgull, ikke så lett å sende helt i posten... :lol: )

Trenger tips, skal sende brevet i morra!! Stusselig med bare en liten eventyrsjokolade oppi....... :roll:

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes kvikk lunsj er helnorsk, jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, kanskje du kan kjøpe Hval sjokolade hvis de har det enda. Er det ikke de som har de gode Hotell Cæsar sjokoladene med gelé inni? Det må jo være norsk da...

Skrevet

Takker for tips!

At jeg ikke tenkte på Kvikk Lunsj var nesten flaut.... :lol:

Jeg gikk inn på Freia.no, jeg, og der fant jeg mange, så det var visst flere å velge mellom enn jeg hadde tenkt... :)

Takk for tips uansett, iallfall!!

Koz, Lillian

Gjest Étoile
Skrevet

Seigmenn og seigdamer er jo ganske originalt da... og selges bare i Norge så vidt jeg vet.

Skrevet

både freia og nidar er norske vel!?

Gjest Chica
Skrevet

Nidar har vel norske sjokolader også? Stratos, Troika, New Energy, Crispo og Cuba og sikkert en del til.

Lakrisal - det er kanskje ikke norsk? Eller? Har iallfall ei venninne i utlandet som hamstrer det når hun er her, og jeg må ta med når jeg kommer på besøk til henne.

Ellers var jo laban et godt forslag:-)

Skrevet

Hobby, er ikke det en norsk sjokolade.?

Skrevet

Total avsporing men nå ble jeg j.... snopsjuk...

Gjest Anonymous
Skrevet

har ei amerikansk venninne som gikk amok over Dajm da hun kom til Norge, så den finnes kanskje ikke over alt ellers?????????

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du virkelig vil sende venninnen din noe hun ikke har smakt før bør du sende henne IFA. Det er ikke vanlig å spise salt lakris "sørover".

Skrevet

Her hos oss (bor sør i Europa) importerer vi når anledningen byr seg:

- Troika

- Tyrkisk pepper (finnes ikke her sørpå, men det er kanskje best å advare henne før hun tester den!)

- Smørbukk karameller (kjempepopulært hos ungene og deres venner)

Skrevet

Stratos og melkesjokolade(freia) er jo så norskt som du får det! :)

Ellers har vi jo rødbrus(kanskje ikke så tøft å sende i posten)

SMIL! :D Og firkløver.. melkerull.. *fikk VELDIG lyst på sjokolade*

Skrevet

Sorry, men her kommer det mer avsporing...fra en nordmann i utlendighet... Åhhh... FIRKLØVER!!! Hadde helt glemt at den eksisterte jeg...

Jennifer

Som eller også har troika høyt på sjokolade-import-lista :wink:

• 5 år senere...
Gjest Gjest_Lillian
Skrevet

Freia er eid av Kraft Foods, logo på baksiden av sjokoladepapiret Send heller ned sjokolade fra sjokolademakeren Einar fra Os. Les mer på: http://www.cacaobonnen.no/

Skrevet

Vanlig melkesjokolade er kjent utenfor Norge for å være veldig god.

Non stop er også ganske god, tror den er norsk også?

I tillegg finnes det varianter med norsk melkesjokolade som feks firkløver, melkesjokolade med valnøtter osv osv.

Kvikklunsj er desverre ikke helt norsk, den er basert på kitekat som finnes i store deler av europa.

Skrevet
Vanlig melkesjokolade er kjent utenfor Norge for å være veldig god.

Non stop er også ganske god, tror den er norsk også?

I tillegg finnes det varianter med norsk melkesjokolade som feks firkløver, melkesjokolade med valnøtter osv osv.

Kvikklunsj er desverre ikke helt norsk, den er basert på kitekat som finnes i store deler av europa.

Kitekat SER UT SOM Kvikk-lunsj, men smaken er helt forskjellig. Kvikk-lunsj = godt, Kitekat = kvalmt. Syns jeg i hvert fall.

Ellers er vel Nidar mer norsk enn Freia, i og med at mye av Freias sjokolade lages hos Marabou i Sverige. Nidar lages, så vidt jeg vet, bare her i Trondheim. Og de har mye god sjokolade (som jeg ikke lenger kan spise, for det er melk i så å si alt...).

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Gjest Eurydike
Skrevet

Kitekat SER UT SOM Kvikk-lunsj, men smaken er helt forskjellig. Kvikk-lunsj = godt, Kitekat = kvalmt. Syns jeg i hvert fall.

En liten oppklaring:

KitKat

Kitekat

:lur:

Skrevet
En liten oppklaring:

KitKat

Kitekat

:lur:

Du var litt raskere enn meg, ja. Jeg tror jeg også ville synes at Kitekat smaker ganske kvalmt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...