Gå til innhold

Hva var favorittleken din

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv hadde jeg to typer leker som forfulgte meg gjennom hele barndommen: My little pony's og kosedyr.

Jeg hadde store samlinger av både ponnyer og kosedyr og det gikk aldri en jul eller bursdag uten minst ett kosedyr i gave. Jeg sparte på alle typer kosedyr og prøvde å skaffe meg minst ett av hvert eneste type dyr, men samlingen av kaniner og bjørner var desidert størst, selv om det også finnes alt fra slanger, strutser, lundefugler, nesehorn, flodhester, tigere, elefanter og ikke minst katter osv i samlingen også. :lol:

Hva lekte du mye/mest med da du var liten?

Videoannonse
Annonse
Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Uteleker.

Var nok mest avhengig av sykkelen min, skateboardet (bananbrett de første årene), baller (tennisball, håndball og fotball) og klinkekuler.

Bodde i ett borettslag med 4 rekkehus-rader i en firkant. Masse unger i alle aldre som lekte sammen hele året. Så godt som ingen lekte inne noen gang! Vi spilte/ lekte mye boxen går, dødball, anti-over, ballspill etc etc.

Ant påvirket av de eldre guttene i borettslaget fantes jeg ikke interesert i dukker,hester, bamser etc.

Åhhh, lykkelige barndom på det glade 80'tallet!

Endret av prestekrage
Skrevet

Vi lekte også mye boksen går i gata da jeg var liten - på 80-90-tallet. Det var utrolig gøyalt husker jeg! Alle barna i gata var med, uansett alder.

Husker også at vi hadde en telefonboks i området. Da telefonen i den ringte av og til, løp vi barna får å ta telefonen, og da var det ofte en eller annen som skulle ha tak i "Ellen i nummer 20, 2. etasje" og sånn. Og da løp vi og hentet de som ble ringt til.

Ja, de glade borettslagsdager på 80-tallet. :ler:

Skrevet

Barbiedukkene og barbiehestene var vel favorittlekene.

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Barbie-dukker, dukkehus og May little pony.

Gjest Fliss
Skrevet

Da jeg var barn på 60- og begynnelsen av 70-tallet, var det Tjorven-dukker som var det store. Jeg hadde også en Anne-dukke og en Barbie ... Men det var Tjorven som var det helt store...

Ute lekte vi "Boksen av", hoppet strikk, hoppet tau, hinket hinkespill samt som vi sjonglerte tenniskballer på veggen .. og mye mer ...

Gjest Sativa
Skrevet

Cindy-dukken og tilbehøret var favoritt i perioder. Sammen med sykkelen og ball-samlingen min. Jeg elsket å sprette og sjonglere baller mot veggen ute i gården vår. Og hoppe strikk.

Gjest Fliss
Skrevet
Cindy-dukken og tilbehøret var favoritt i perioder. Sammen med sykkelen og ball-samlingen min. Jeg elsket å sprette og sjonglere baller mot veggen ute i gården vår. Og hoppe strikk.

Stemmer Sativa - det var Cindy-dukke jeg og hadde - ikke Barbie.

Gjest Gjest
Skrevet

Mine favorittleker som barn var uten tvil playmo. Lekte enten barnehjem eller fattige familier med MANGE (gjerne 20, 30 eller 40 :ler: ) barn. Alle barna hadde egne navn som varierte fra lek til lek og som vi pugga til vi kunne på rams. Vi bygde store områder vi lekte med daglig som fikk stå i dager eller uker. Kjempegøy!

Skrevet

Planker, tollkniv, og verktøyet pappa hadde i garasjen.

Skrevet

Barbie-dukkene som vi lekte uanstendige leker med! :ler:

Skrevet

Jeg hadde som alle andre barn en vanvittig samling kosedyr og dukker. Lego og playmo var også gøy, og vi var veldig mye ute og syklet og lekte. Jeg tror vel ikke det er én spesiell leke som skiller seg mest ut. Det gikk vel litt opp og ned hva som var favoritten. Husker jeg satte veldig pris på dukkehuset Pappa bygget til meg. Med tre etasjer og balkong og vi brukte tapet og gulvbeleggrester og slikt for å dekorere inni. Syntes det var mye finere enn de man får kjøpt i butikkene. Jeg har det fremdeles og håper mine fremtidige barn vil sette pris på å leke med det. :)

Gjest Mirina
Skrevet

Jeg hadde nok ingen favorittleke. Lekte mye ute med forskjellige ballspill, syklet en del rundt og bygde hytter i trær.

Gjest DyneTryne
Skrevet

To små kaninbamser, en brun og en hvit. Jeg lurte meg selv til å tro de var levende :lol:

Skrevet (endret)

E

Endret av Kosemose
Gjest vimselot
Skrevet

Det kom an på hvor vi var. Var det på landet, gikk det mye på gjemsel og leker som ikke har noe navn... Lage snøhuler, leke at vi hadde gått oss vill og at ingen fant oss...

Og barbie da, men ble fort lei av dukker selv om min barbiedukke hadde hest... Epleslang var morsomt og spennende...

Kle seg ut... og en god del andre leker når vi var ute. Inne ble det mer å skrive, tegne eller leke med småfigurer sammen med venner og søsken, med et stort utvalg av indianere og cowboyer og faktisk par damer også, hester, soldater og fe...

Lekte mye, og løy også en god del sammen med venninner, blant annet at vi passet babyen til min mor, når vi trillet barnevogn med en bamse i... Mamma fikk hakeslepp når eldre barn i gata kom og spurte om de kunne være trillepiker til babyen...

Gjest Madeline
Skrevet

Favorittlekene var nok lego og en babydukke. I tillegg hadde jeg en bamse jeg var helt avhengig av å ha i senga.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leste mye bøker og drømte meg vekk i betongrosene og den lille vampyren :)

hoppet mye strikk, lekte kongen befaler og bomgjemsel..

lekte en del med smådukker og små utstyr til dem, hadde også en del my little ponyer..

Skrevet

Hadde en liten trehund i en snor, med en hale som vippet opp og ned når jeg trakk den etter meg. Den het Kommunisten fordi jeg hadde fått den fra noen som hadde vært på ferie i Sovjet, og jeg trakk den etter meg når jeg gikk ganske lenge før jeg gikk lei.

Likte aldri dukker, men elsket også å spade i sandkassen og pusle puslespill.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det første jeg tenkte på var Kims lek, men jeg var alt for god, så det var nesten aldri noen som ville leke med meg :ler:

Var også veldig glad i å klatre og sykle. Hoppet mye strikk og hoppetau. Hadde ellers mye leker uten rekvisitter, alene og med andre, hvor vi forestilte oss at vi var gift med drømmemannen og sånt.

Likte også veldig godt å leke kontor, hvor jeg kunne sortere ting. Da jeg lærte å lese, skrev jeg ned ting jeg leste i leksikon og katalogiserte dette. Kremt, jeg var visst litt av et nerdebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...