Gå til innhold

Nupper/prikker - hva kan det være?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har litt smånoia nå. Skal gifte meg om en måned og har fått masse nupper/prikker i ansiktet. De er såvidt uthevet, kan kjenne de såvidt når jeg stryker hånda over og de er litt røde og bitte små.

Kan ikke forstå at det skal være allergi heller da jeg allerede tar allergimedisin. Har hatt det før på vinteren men det har alltis forsvunnet når huden har fått litt sol og varme på seg.

Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sånne ganske ofte... Talgansamlinger. Når de er store nok, kan de klemmes ut, men det etterlater bittesmå sår en uke eller noe, så egentlig burde jeg vel la dem være til de kommer helt til overflaten og kan skrapes av. De har for så vidt nesten forsvunnet helt etter at jeg begynte å smøre meg inn med Basiron hver kveld.

Kanskje ta deg en tur til hudpleier som kan fjerne alt grums nå, og så bare la huden få ro fram mot brullypet, og håpe at de holder seg borte?

Skrevet

Det er ikke noe "inni" dem for å si det på den måten..

Gjest vimse
Skrevet

Har du nettopp begynt/sluttet/byttet et eller annet slags hormonpreparat?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og har sånn nupper :sjenert: Det er kjipt, har hatt sånne hele livet jeg da, har blitt litt bedre med årene, men har fremdeles i ansikt, på armer, litt på lår. Peeling hjelper ;) Så hvis du peeler forsiktig i ansiktet (veldig forsiktig) så vil det kanskje bli bedre, hjelper meg ihvertfall...

Gjest Gjest
Skrevet

..og forresten så er dette talgproduksjon kroppen ikke vet hvor den skal gjøre av, det resulterer i nupper. Nå vet ikke jeg om det er det samme som jeg har, men sånn som jeg har skjønt det er det rett og slett talgproduksjon. Hjelper som regel med sol og ja :) Men ikke alt forsvinner med sol, må hjelpe litt til selv og. Du bør kanskje også se på kostholdet ditt. Prøv å holde deg litt unna kumelk-produkter; ost, melk, yogurt etc. Ihvertfall frem til bryllupet da ;) Jeg forsøker å styre unna alt av meieri-produkter, og tror det er derfor jeg har fått bedre hud enn før :tommel:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke noe "inni" dem for å si det på den måten..

...og det er ikke noe inni mine heller, men det er like fullt talg :sprettoy: Kan ikke 'knipe' mine heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...