Gå til innhold

Sår rumpe

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Etter denne måneden med mens bærer stumpen min preg av sårhet og irritasjon.

Har vært på toalettet ofte i det siste pga løs mage.

Toalettpapiret som er fra europris og som er miljøpapir er rett og slett ikke bra for rompa mi.

Det er grovt og det er for stift.

Har også lambi, men synes ikke det er bra for rumpa mi nå ettersom den er nokså irritert.

Det svir å gjør vondt. :tristbla:

Har dere noen toalettpapir merke å anbefale, som er veldig tynt å mykt?

Tusen takk på forhånd. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Husker ikke hva det heter, men rød pakke, 4 ruller pr pakke. I helt forferdelige perioder har jeg faktisk brukt first price ansiktservietter, og følt meg som et miljøsvin...

Gjest bente85
Skrevet

Gjest: hva slags butikk er det som har dette produktet?

Gjest Gjest
Skrevet

Rema 1000, kiwi, spar, tror jeg ser det over alt.

Gjest bente85
Skrevet

Ok. :)

Da skal jeg se etter det neste gang jeg er på rema.

Skrevet

Toalettpapir fra Tesco som du bl.a. får tak i på Ultra er utrolig tynt og mykt.

Jeg har for øvrig også brukt ansiktsservietter i perioder. Noe miljøsvin har jeg derimot ikke følt meg som siden det billige, resirkulerte papiret riktignok ikke fører til at trær "går tapt", men inneholder mengder med lim og andre tilsetningsstoffer for at det i det hele tatt skal henge sammen. (Dessuten må det jo gjerne en rull til før man føler seg ren...)

Vaskeservietter for baby har jeg også brukt; tørk vekk det "verste" med ansiktsservietter og bruk vaskeservietten for å bli helt ren. Sparer papir og du blir mindre sår etterpå.

Skrevet

Hva med og bruke våtservietter som badepapir? De fra Pampers er gode.. Så kan du bare tørke forsiktig over etterpå med mykt papir, f.eks Satin fra Lambi (selges på Mega) hvis du synes det blir for fuktig etter at du har brukt våtserviettene..

De er jo beregnet på babyer, så de er kjempe behagelige og deilige :)

Skrevet

Jeg sverger til Lambi. Dyrt, men bra.

Gjest bente85
Skrevet
Jeg sverger til Lambi. Dyrt, men bra.

Lambi ja, det er vel å bra papir det.

Jeg har brukt det i det siste, i tillegg til det andre papiret.

Synes ikke at det hjelper så bra.

Gjest vimse
Skrevet

Hva med å vaske med lunkent rent vann og tørke forsiktig med et håndkle og smøre med litt zinksalve etterpå? Sånn i en overgangsperiode for å få bort den verste sårheten.

Skrevet

Jeg har ei venninne som var veldig sår etter fødsel. Hun klarte ikke å bruke dopapir, så hun hadde ei spruteflaske med lunkent vann iblanda lactasyd ved doen. Hun spruta seg rein, før hun tørka forsiktig med en babyserviett.

Kan være verd å prøve for en periode?

Skrevet

Mener ei venninne av meg hadde samme problemet, og sa at det var ett 4-lags supermykt papir fra Lidl som fungerte.

Ellers er jeg enig med Lola, babywipes er nok flott for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...