MrsG Skrevet 12. august 2007 #21 Skrevet 12. august 2007 noen som har forslag til inn og utgangs-marsj, uten bruk av orgel eller blåseinstrumenter? har tenkt å ha "you raise me up" til inngang, hvis jeg finner en fiolinist...
Spent brud Skrevet 17. mai 2009 #22 Skrevet 17. mai 2009 (endret) Vi har valgt : Inn : Amazing Grace Ut : Bruremarsj (Førde, Brass Brothers) Dere som skal ha Bruremarsj fra Brass Brothers... hvem skal spille for dere?? Og har noen et klipp hvor den blir spilt på orgel? Ser ikke for meg at den blir så bra da.... Vi har tenkt å ha et stykke fra Ringenes Herre som inngang og har spurt et vennepar om de kan spille temamusikken til Indiana jones som utgang... Organisten krever litt overtalelse, og hvis han setter seg helt på bakbena må vi ha alternativ... Endret 17. mai 2009 av Spent brud
Gjest nextlife Skrevet 18. mai 2009 #23 Skrevet 18. mai 2009 Dere som skal ha Bruremarsj fra Brass Brothers... hvem skal spille for dere?? Og har noen et klipp hvor den blir spilt på orgel? Ser ikke for meg at den blir så bra da.... Vi har tenkt å ha et stykke fra Ringenes Herre som inngang og har spurt et vennepar om de kan spille temamusikken til Indiana jones som utgang... Organisten krever litt overtalelse, og hvis han setter seg helt på bakbena må vi ha alternativ... Vi hadde et brassensemble (med trommeslager) på 6 stk som spilte.
twinklestar Skrevet 18. mai 2009 #24 Skrevet 18. mai 2009 Dere som skal ha Bruremarsj fra Brass Brothers... hvem skal spille for dere?? Og har noen et klipp hvor den blir spilt på orgel? Ser ikke for meg at den blir så bra da.... Vi har tenkt å ha et stykke fra Ringenes Herre som inngang og har spurt et vennepar om de kan spille temamusikken til Indiana jones som utgang... Organisten krever litt overtalelse, og hvis han setter seg helt på bakbena må vi ha alternativ... saa kult med indiana jones hvilket stykke skal dere ha fra ringenes herre?? selv blir det nok mer tradisjonet... mendehlson og enten brudemarsj fra selfjord eller purcell trumpet tune...
Solstrålejenta Skrevet 18. mai 2009 #25 Skrevet 18. mai 2009 Vi skal også ha et stykke fra Ringenes herre, men det skal vi ha tilø utgangsmusikk. Til inngangsmusikk skal vi ha Canon in D. Begge skal spille på strykere
Spent brud Skrevet 18. mai 2009 #26 Skrevet 18. mai 2009 saa kult med indiana jones hvilket stykke skal dere ha fra ringenes herre?? selv blir det nok mer tradisjonet... mendehlson og enten brudemarsj fra selfjord eller purcell trumpet tune... dette stykket vi vil ha fra Ringenes Herre..fikk faktisk tips om det fra KG:-)
twinklestar Skrevet 18. mai 2009 #27 Skrevet 18. mai 2009 dette stykket vi vil ha fra Ringenes Herre..fikk faktisk tips om det fra KG:-) nydelig stykke
Noli Skrevet 18. mai 2009 #28 Skrevet 18. mai 2009 Jeg synes de der standard-inngangene og -utgangene er helt grusomme, de er så klisjé, så at vi fikk noe annet til inngang og utgang var viktig for meg. Som inngang hadde vi et stykke svigerfaren min skrev og fikk organisten til å spille da han giftet seg med svigermoren min. Jeg hadde ikke hørt det før bryllupet vårt, men det var helt nydelig. Ut hadde vi Brudemarsj fra Telemark.
Anniq Skrevet 20. mai 2009 #29 Skrevet 20. mai 2009 Inngnag skal vi ha Midtsommernattsdrøm (Mendelssohns) Vi skal ha Purpose (Nordraak) som utgangs musikk. Synes den har slike glad toner...
gulrotkake Skrevet 24. juli 2009 #30 Skrevet 24. juli 2009 Inngang: Purpose av Rikard Nordraak Utgang: Ikke helt sikker, men tror det blir Brudemarsj fra Sogn. Eller kanskje bare slå ut håret og gjøre det slik: Har en vill drøm om å ha refrenget på "You and me song" av Wannadies til utgangsmarsj. Eller hva med å danse ut til Yeah! av Usher? ;-)
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 24. juli 2009 #31 Skrevet 24. juli 2009 Vi gifter oss i utlandet, og har ikke tilgang til kirkeorgel, så vi kjører heeelt utradisjonelt. Elvis Presley med Can't help falling in love som inngang, og Barry White med My firt, my last, my everything som utgang. Det blir i allfall svært personlig
HelloKjersti Skrevet 24. juli 2009 #32 Skrevet 24. juli 2009 Har en vill drøm om å ha refrenget på "You and me song" av Wannadies til utgangsmarsj. Det syns jeg høres helt konge ut! :D Blir alltid i så godt humør av den låta der. Mannfolket insisterte på at vi hadde Imperial March fra Star Wars, men av naturlige grunner satte jeg foten ned! Isteden ble det "Jesu, joy of man's desiring" av Bach på innmarsj og "Trumpet Tune" av John Stanley ut.
Lilly-L Skrevet 24. juli 2009 #33 Skrevet 24. juli 2009 Dere som skal ha Bruremarsj fra Brass Brothers... hvem skal spille for dere?? Og har noen et klipp hvor den blir spilt på orgel? Ser ikke for meg at den blir så bra da.... Dette lurer jeg også på! Har ikke hørt den med kun orgel... er det noen som har et klipp/en fil der man kan høre den?
eleit Skrevet 24. juli 2009 #34 Skrevet 24. juli 2009 Vi hadde Purcell - Trumpet tune til inngang, og en som er skrevet til mine foreldre til utgang. Om vi ikke skulle hatt den som ble skrevet til mine foreldre hadde det nok blitt Brudemarsj fra Lødingen til utgang, for den synes jeg i alle fall er nydelig!
Kohana Skrevet 24. juli 2009 #35 Skrevet 24. juli 2009 Vi hadde you and me song som utgang Lett og glad sang. Som inngang hadde vi I can't believe that you're in love with me med Django Reinhardt. Hadde human-etisk vielse.
-SB- Skrevet 25. juli 2009 #36 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Henger meg på denne. Er så i tvil hva vi skal velge... Vet bare at jeg ikke har så lyst til å ha de "vanlige".. Endret 25. juli 2009 av -SB-
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #37 Skrevet 25. juli 2009 I dag blir det Brurebarsj fra Øre inn og brudemarsj fra Lofoten ut. Passer bra siden jeg skal gifte meg i loftbunad:-) De tradisjoneller er ikke helt min stil i utgangspunktet, så de var aldri med i vurderingen. Henger meg på denne. Er så i tvil hva vi skal velge... Vet bare at jeg ikke har så lyst til å ha de "vanlige"..
Gjest Gjest_Hildemor_* Skrevet 25. juli 2009 #38 Skrevet 25. juli 2009 Vi skal ha Canon in D av Pachelbel på trompet og kirkeorgel som innmarsj http://www.rmf-musikk.no/musikk/Canon.mp3 og Trumpet Tune av Purcell som utgangsmusikk http://www.rmf-musikk.no/musikk/TrumpetTune.mp3
hegejenta30 Skrevet 5. desember 2009 #39 Skrevet 5. desember 2009 Har lyst å ha noe annet enn de tradisjonelle inn- og ut-gangsmarsjene jeg... Noe som er litt mer meg. Har tinkt litt på å ha Lady in Red på vei inn - da jeg har en del røde klær. Men aner jo ikke hva organisten kan og ikke. Og det er jo ikke enkelt å være 84 mil unna vigselsstedet når slikt skal planlegges... Josh Groban låten som er nevnt i denne tråden er nydelig. Men for meg er den ikke helt bryllup. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe tilsvarende som det paret gjør her: (også linket tidligere i tråden) men min kjære er ikke helt med på det. Er også usikker på om jeg skal gå opp alene, sammen med min kjære eller at vi bare starter det hele oppe ved alteret. Vi skal nemlig bare ha de aller nærmeste tilstede under vielsen, så er usikker på hvor mye styr jeg egentlig ønsker å gjøre ut av det...
Gjest Pippelipp (som glemte å logge se Skrevet 7. desember 2009 #40 Skrevet 7. desember 2009 Vi skal ha spelemann i bunad med hardingfele utafor kirka, for inni er det ikke plass til ham (bitteliten kirke). Han spiller også når vi kommer ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå