Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ca 200 dager siden fikk stifte bekjentskap med SecondLife gjennom Design Container som blant annet har laget de nye KG sidene.

Jeg er mann, så at data er noe jeg liker, kommer vel neppe som noe sjokk, men SL er noe spesiellt i så måte. En virtuell verden, hvor bygging av hus, innredning av disse, design av klær osv er en stor del, og da kanskje fenger flest kvinner. Mulig det er tilfelle rundt Edda sin øy og Kvinneguiden sitt hus i SL, men ellers er det mange menn som bygger.

Stort sett samtlige av de dagene jeg har brukt i SL siden jeg startet har gått med til fjas. Når jeg ikke har vært en rabagast uten bukser som løper frem og tilbake på Edda øya til Isolde's store fortvilelse, så har jeg også forsøkt lære meg ting.

Vendepunktet kom for ca 3-4 uker siden da jeg på fleip til Isolde spurte om det var noen hyggelige frøkner utenfor KG huset. Hun sa at det var det, så da begynte jeg tråkke rundt der. Så for 3 uker siden kom jeg i prat med Pail Masala. Jeg tenkte at en fin isbryter var å servere noe hun kunne drikke. En flaske Jack Daniels. Resultatet ble at hun endte opp dritings på bakken. Jeg logget ut da FirstLife kallte. Så neste kveld kom jeg online igjen, og da var Pail der igjen. Hun hadde vurdert og gi meg en verbal skyllebøtte fordi jeg hadde sjenket henne full og forlatt henne, men det ble heldigvis ikke noe av. Så da pratet vi og hun skiftet om til "Den gode fe" antrekket sitt og jeg benyttet sjansen til å hviske mitt ønske til henne. En fin sommer fyllt av romanse, og lite skulle jeg vite at det var en god men egoistisk fe jeg hadde møtt. :ler:

Hun fant ut at Fubar Fiddlesticks skal jeg beholde for meg selv, og slik ble det. Nå er vi blitt samboere i SecondLife også. Stor tomt i Prizeville, med stort hus og hage. I nabolaget har vi mange hyggelige naboer som f.eks Cata fra forumet her.

Jeg trodde SecondLife var bare tull, men det er faktisk ganske sosialt og kreativt. Mye morsomt man kan lage, og for de av dere som leker med designprogram, f.eks fra IKEA til nytt hus, så kan jeg anbefale SecondLife.

Hvis noen ønsker komme og ta en titt på huset vårt, så er det bare å søke på "Fubar Fiddlesticks" i SecondLife og sende meg en melding der. Håper flere kommer online og skaper liv på Edda øya rundt KG huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hrrrm, ja, men i det ellers hyggelige nabolaget spøker det. Her om kvelden møtte jeg et storøyet spøkelse i gangen og nå befant det seg jammen en apekatt (nei, det var ikke noe speil) der. Mystiske ting skjer i mitt SL'ske hjem. (Pail, Mr. Monkey kommer til å bli sendt hjem med øyeblikkelig virkning.....)

Gjest StockDama
Skrevet

jeg har bilder av da du skjenka pail XD

Skrevet

Det bildet vi lvi gjerne ha i stua vår!

Og Cata..... ha litt humoristisk sans da!

:vinke:

Skrevet

Hyyyyyyyyyyl jeg som trodde det ble forbigått i stillhet da. Søren. Er det mulig og få kopi? I såfall kan jeg sende epost adressen min pr PM. :)

Forøvrig er det ikke første gangen jeg finner på noe tull. Haha.

I går hadde jeg vært og kjøpt "manndommen", siden avatarene i SL ikke har det med seg som standard. Dette var forøvrig noe Isolde fortalte om under en presentasjon av SL på jobben.

Så da i går skulle jeg vise Isolde rundt i huset vårt, og jaggu hadde ikke snoppen poppet frem. :ler:

Gud bedre så flaut, men det var jo Isolde og hun er jo vant med mine sprell, dog denne gangen var det høyst ufrivillig....

Skrevet
Det bildet vi lvi gjerne ha i stua vår!

Og Cata..... ha litt humoristisk sans da!

:tunge1:

Kjære vene, jeg har det.... men etter å ha fått inn en dør, en haug jord (begge selvforskyldt), ett spøkelse, en apekatt og en bibel i gangen så begynner jeg å få en seriøs gang-nevrose. Hva møter meg der neste gang. :sprettoy:

For ikke å snakke om det epletreet som hadde grodd opp inne i soverommet mitt mens jeg sov her om dagen. (Naboen på andre sida hadde plantet litt feil....) :ler:

Skrevet

Det Cata ikke vet er at de driver innspilling av Åndenes Makt i huset henne. Haha.

Skrevet

Heldigvis! Jeg trodde muligens jeg hadde fått tomta med SL utgaven av "Ondskapens Hotell".

Åndenes makt høres tross alt fredeligere ut.

Skrevet

haha... ja jeg skjønner ikke hvor alle de tingene kommer fra, jeg... :vetikke:

Nå holder Fubaren på å bygge nytt hus til oss... Jeg bare står klar med kaffekoppen, jeg. Paser på at snotten ikke faller ut igjen. :ler:

Skrevet

Passer på Pail? Det virket da ikke slik i går. Da jeg forsøkte sette sammen trappa i det nye huset, så sier Pail:

"Jeg tar en guidet tour for en veninne"

Jeg svarer "Ok da bygger jeg ferdig trappa...."

Etter ca 20 sekunder kommer hun utkledd som den gode fe og begynner flakse foran meg og trappa havner feil. Jeg avbryter og prater med den gode feen, som etter en stund blir avløst av "Nasty Policewoman" som måtte smekke batongen sin i trappa jeg forsøkte bygge.

Kanskje vi skulle fått inn noen som kan passe på deg Pail? Haha.

Skrevet

Hvor finner Pail alle disse antrekkene? Jeg har for tiden bare snekkerantrekk.......

Skrevet
Hvor finner Pail alle disse antrekkene? Jeg har for tiden bare snekkerantrekk.......

Skal du bli med på shopping kanskje?? Si hva du trenger og jeg skal finne det til deg ;)

Skrevet
Passer på Pail? Det virket da ikke slik i går. Da jeg forsøkte sette sammen trappa i det nye huset, så sier Pail:

"Jeg tar en guidet tour for en veninne"

Jeg svarer "Ok da bygger jeg ferdig trappa...."

Etter ca 20 sekunder kommer hun utkledd som den gode fe og begynner flakse foran meg og trappa havner feil. Jeg avbryter og prater med den gode feen, som etter en stund blir avløst av "Nasty Policewoman" som måtte smekke batongen sin i trappa jeg forsøkte bygge.

Kanskje vi skulle fått inn noen som kan passe på deg Pail? Haha.

Passer da utmerket godt på meg selv, jeg! :frustrert:

hørte ingen som klaget av "ondskapen" min da....!!!!!!

Skrevet
Skal du bli med på shopping kanskje?? Si hva du trenger og jeg skal finne det til deg ;)

Hm, ja..... Jeg tror vi må ha en "kle opp Cata" seanse etterhvert. Jeg er sjef på dongeribukser, men strenger stort sett alt mulig annet. Trenger ikke mer enn det når jeg flagrer rundt på byggeplassen, men blir vel ferdig med det om noen dager. :)

Skrevet
Passer da utmerket godt på meg selv, jeg! :frustrert:

hørte ingen som klaget av "ondskapen" min da....!!!!!!

Nommen pusekatten min. ;) Klager da ikke på en så flott jente som deg. :) Det er bare det at når jeg bygger nytt hus til oss, og du vil "leke" så mister jeg konsentrasjonen. Hihi

Skrevet

Ja.... og så da? :erter: Liksom hele vitsen det da, snuppen

Skrevet
Hm, ja..... Jeg tror vi må ha en "kle opp Cata" seanse etterhvert. Jeg er sjef på dongeribukser, men strenger stort sett alt mulig annet. Trenger ikke mer enn det når jeg flagrer rundt på byggeplassen, men blir vel ferdig med det om noen dager. :)

Si fra du.. så skal vi ta oss en shoppingrunde;)

Det er jo bare gøy!

Og vel fortjent etter den snekringa di!

Skrevet

For ikke å snakke om malinga. Jeg tror fremdeles det er litt spøkeri på eiendommen min. Malinga bare *svupp* forsvant fra vinduskarmene.....

Det må være fordi jeg hadde glemt å ta med Casper på søndagslufteturen.

Men nå er alt så mye bedre. Jeg har til og med fått satt opp panel innendørs - og gipsvegg på endeveggene. :)

Skrevet

Slettes ikke verst!

Må huske på caspar, skjønner du. Får han ikke søndagslufteturen sin så blir han sinna og da spøker han. Det kan vær dette som har skjedd med malingen din, i dag da.. Rett og slett bare Casper som dor en spøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...