Gjest *Anonym* Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 noen som har noen tips om hvordan jeg blir kvitt den løse magen?? har vondt og har diare, og det er ikke gøy.. vær så snill noen?? ett eller annet som funker mot det?? og jeg går på p-piller.. kan det være at pillen ikke fungerer då???
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Prøv å spis mat som inneholder blåbær, dette vil hjelpe til å binde avføringen. Du kan også prøve div. reseptfrie medikamenter, feks Imodium. Og ja, p-pillen vil virke dårligere da den ikke får nok tid til å bli absorbert i mage-tarm-kanalen. Dette står det om i bruksanvisningen til p-pillene, du kan lese mer om det der.
Miel Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hvis du har tenkt å ha sex bør du bruke kondom i tillegg, ja - men det er vel kanskje ikke så aktuelt hvis du er skikkelig dårlig? Pass på å drikke nok, du taper masse væske når alt bare renner ut igjen. Jeg fikk alltid blåbærsaft mot diaré da jeg var liten, det skal hjelpe. Edit: Jah, det var visst noen som svarte mens jeg skrev mitt innlegg... Endret 18. juli 2007 av Miel
Gjest *Anonym* Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Hvis du har tenkt å ha sex bør du bruke kondom i tillegg, ja - men det er vel kanskje ikke så aktuelt hvis du er skikkelig dårlig? Pass på å drikke nok, du taper masse væske når alt bare renner ut igjen. Jeg fikk alltid blåbærsaft mot diaré da jeg var liten, det skal hjelpe. Tusen takk for svar =)
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Edit: Jah, det var visst noen som svarte mens jeg skrev mitt innlegg... Flott vi er enige da Og som Miel sa, væske er superviktig! 50/50 farris og eplemost er det mest næringsrike du kan få i deg når du har diare, da det også tilfører deg salter som du mister under sykdomsperioden.
Gjest *Anonym* Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Er det noe annet mat eller noe jeg kan spise?? Eller noe annet drikke? Noe som folk flest har i huset liksom??
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Er det noe annet mat eller noe jeg kan spise?? Eller noe annet drikke? Noe som folk flest har i huset liksom?? Det beste er mat som er lett fordøyelig, for at ikke magen skal få for mye å jobbe med. Kokte grønnsaker, malte fiskeprodukter/kjøttprodukter og denslags er genialt (fiskeboller, fiskepudding, kjøttpudding osv). Yoghurt vil også kunne hjelpe, da det inneholder mange sunne bakterier som vil hjelpe i fordøyelsessystemet (Biola feks er supert).
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Et godt råd som faktisk fungerer er følgende. Ta et glass med litt vann, løs opp 1 toppet t-skje med potetmel, og drikk alt. Smaker ikke godt, så ha et glass saft eller liknende som du kan skylle ned med til slutt. Magen stabiliserer seg i løpet av kort tid. Lykke til!
Gjest *Anonym* Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Har hørt at melk hjelper, er det noen som vet om det funker????? å drikke masse melk når en har løs mage/diare
Gjest me Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Ikke drikk melk!! Hold deg langt unna melkeprodukter og da særlig søtmelk, (vanlig melk), prim og brunost. Drikk bare det som står nevnt ovenfor; blåbærsaft, eplemost/farris uten kulsyre og vann. Svak te med sukker skal også hjelpe, men hold deg unna søtningsmidler som Sorbitol. Lev på bananer, moset eple/ gulerot og ristet loff, til det begynner å stabiliere seg. Da går du over på kylling/ ris og annet lettfordøylig, men ikke krydret og røkt mat. Har hørt at melk hjelper, er det noen som vet om det funker????? å drikke masse melk når en har løs mage/diare
Supraspinatus Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Imodium fåes reseptfritt på apotek. Fjerner ikke årsaken til diareen, men lindrer symptomene. Kan brukes i 48 timer. Hvis symptomene ikke gir seg bør man oppsøke lege. Les pakningsvedlegget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå