Ruth Skrevet 19. oktober 2007 #41 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror det har noe med alder å gjøre. Jeg var engang der TS er. Kjærester var mere "status-objekt" enn noe annet. (Kjæresten min er penere enn kjæresten din). De var hyggelige gutter, de fleste, men noe manglet og forholdene rant ut i sanden. Så traff jeg en som virkelig fikk meg til å le. En som jeg koste meg glugg ihjel sammen med. En gang jeg ringte og avlyste en avtale vi hadde fordi jeg ble syk - stod han i døra med en pizza under armen innen en time. Pen? Jeg vet ikke. Kanskje ikke. Men han har hud som silke, øyne jeg kan drukne i og jeg syns han er det deiligste som finns. Når sant skal sies - det er jeg som har vært heldig.
Gjest Herre.. Skrevet 19. oktober 2007 #42 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg beklager å måtte si det, men med denne tråden fikk jeg bekreftet de verste fordommene jeg en gang hadde om kvinner og fasade. Til TS: Jeg synes at du skal tenke over følgende: Hvis du en dag gifter deg, vil du da ha en mann som står ved din side i last og brast? En mann som vet å verdsette dine personlige egenskaper og ikke først og fremst ditt ytre? En mann som godtar deg slik du er når rynkene har fått overtaket og fødselsmerkene og cellulittene preger kroppen din der huden nå er glatt og fin. En mann som synes kroppen din er sexy, selv om brystene dine har gitt etter for tyngdekraften. Jeg fornemmer at du helst vil ha en mann som i den beskrevne situasjonen er veldig opptatt av hvordan du skal få dyttet mer silikon i kroppen din, og hvordan han skal få skjult den stadig mer synlige månen han har fått på hodet. En mann som er mer opptatt av å ligge i solaruim enn å hente unger i barnehagen eller på skolen. Du får prøve å finne ut om du ønsker deg en livsledsager du kan regne med, eller et "smykke" du stolt kan vise fram til venner slik at din status i vennekretsen kan ivaretas. Jeg vil råde deg til å finne et menneske som ikke forsøker å skjule seg bak en maske. Et menneske som ikke er så opptatt av sitt eget utseende at han aldri har tid til å lese ei bok eller opparbeide en personlig klokskap. Et menneske som kan reflektere og som kan støtte deg når du trenger det. Det virker som om du har veldig oversikt over definisjonene på pen og stygg. Om 15 år, når rynkene har innhentet deg, vil du måtte lære deg å overleve uten den plettfrie fasaden du selv synes er så pen nå. Da kan det være lurt å ha noen som godtar deg slik du er, og som ikke legger særlig vekt på disse definisjonene på pen og stygg. En som ser deg og ikke rynkene. Du synes sikkert jeg er teit som skriver dette, men tro meg,- du trenger virkelig å få litt realisme inn i livet ditt. Fasade blir aldri annet enn fasade. Mennesket finner du bak denne fasaden som nesten alltid fungerer som en slags kamuflasje. Finn deg noen som ikke forsøker å kamuflere hva han egentlig er. Må arrestere deg på denne her... Det du skriver her, er rett og slett helt bak mål! Jeg kan ikke få sagt det nok.. Hva har utseende med det du skriver her å gjøre?? Spørsmålet var hvor ikke hvor mye tid en person bruker på å pynte seg.. Utseende er noe man er født med.. Fiksert er noe man kan bli.. Jeg er født med et utseende som jeg godt fornøyd med. Jeg trener og holder kroppen min trent og slank gjennom min interesse for friluftsliv, idrett osv. Er jeg da en person som kamuflerer meg fordi at jeg ser bra ut?? Det er en stor forskjell mellom utseende og hva man prioriterer... Jeg synes fremstillingen din av saken blir helt feil.. Fysisk tiltrekning er slik jeg ser det, en forutsetning for at et forhold skal fungere.. Det er det første man ser på et menneske, og for min del sier det også mye om en personen sin livsstil..
Duracella Skrevet 19. oktober 2007 #43 Skrevet 19. oktober 2007 (endret) TIL TS: Du er... hmm..emh.. tydeligvis dum:P Er ikke noe god EQ/IQ som hadde gått å lurt på noe slikt ! Endret 19. oktober 2007 av Duracella
mamut75 Skrevet 19. oktober 2007 #44 Skrevet 19. oktober 2007 Må arrestere deg på denne her... Det du skriver her, er rett og slett helt bak mål! Jeg kan ikke få sagt det nok.. Hva har utseende med det du skriver her å gjøre?? Spørsmålet var hvor ikke hvor mye tid en person bruker på å pynte seg.. Utseende er noe man er født med.. Fiksert er noe man kan bli.. Jeg er født med et utseende som jeg godt fornøyd med. Jeg trener og holder kroppen min trent og slank gjennom min interesse for friluftsliv, idrett osv. Er jeg da en person som kamuflerer meg fordi at jeg ser bra ut?? Det er en stor forskjell mellom utseende og hva man prioriterer... Jeg synes fremstillingen din av saken blir helt feil.. Fysisk tiltrekning er slik jeg ser det, en forutsetning for at et forhold skal fungere.. Det er det første man ser på et menneske, og for min del sier det også mye om en personen sin livsstil.. Det er jo mulig at Jalp , her over , mente å illustrere hvor fåfengt det er for livskvalitet generelt å velge utelukkende etter eksteriørmessige kriterier . Så du får komme og arrestere meg også , men lov å bruk håndjern
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #45 Skrevet 19. oktober 2007 Enig i at det nok er en smule selvbedrag involvert om man påstår at utseende ikke har noe å si. Men hva vi definerer som pent er jo ulikt. Før man rekker å bli skikkelig kjent med et menneske danner man seg jo masse forestillinger utifra hvordan en person fremstår rent utseendemessig. Det kan være fysikk, klær, hår osv. Etterhvert som man blir kjent opplever i hvert fall jeg ofte at noen blir "penere" eller "styggere" alt ettersom hva jeg synes om vedkommende. Men det viktigste kriteriet for å starte et forhold med noen som kanskje ikke er den typen du vanligvis går for utseendemessig, må uansett være at du er fysisk tiltrukket av vedkommende. Forøvrig ikke enig i at "pene" mennesker har det så mye bedre. Har selv fått høre at jeg tilhører den gruppen men har opplevd at det har vært mer til hinder enn til hjelp. F.eks at folk tror du er utilnærmelig og ikke tør ta kontakt, at du er overfladisk eller dum osv.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 19. oktober 2007 #46 Skrevet 19. oktober 2007 Er det mulig for meg at jeg kan få følelser for noen jeg egentlig ikke syns er noe pen, selvom jeg syns det er viktig med fysisk tiltrekning? Ja, det er mulig. Det skjer nok ganske ofte. Den fysiske tiltrekning eksisterer ikke alene som et eget hus. Det er liksom noe inne i huset også, som man ikke kan unngå å se.
Gjest Jenna88 Skrevet 20. oktober 2007 #47 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg synes egentlig de fleste bør være forsiktige med å dømme andres valg av partner, de fleste av oss har faktisk en del kriterier vi ofte luker bort. Jeg ønsker f.eks å finne en kjæreste som brenner for noe, og har ambisjoner om å utrette noe her i verden. Personlig synes jeg en går glipp av noe dersom en kun bedømmer folk på grunnlag av utseendet, men er dette essensielt viktig for noen, må de gjerne gjøre det.
SnillMito Skrevet 20. oktober 2007 #48 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg er som regel sammen med jenter som er penere enn meg, til tross for at jeg er temmelig pen selv. Grunnen er min uimotståelige personlighet og vinnende vesen. Endret 20. oktober 2007 av SnillMito
Gjest Pet Skrevet 20. oktober 2007 #49 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er som regel sammen med jenter som er penere enn meg, til tross for at jeg er temmelig pen selv. Grunnen er min uimotståelige personlighet og vinnende vesen. Samme her. De aller fleste jeg har vært sammen med har vært mye penere enn meg (bortsett fra to som var mindre pene). Men så er jeg veldig morsom og sjarmerende og har ekstremt fin rumpe!
Nynaeve Skrevet 20. oktober 2007 #50 Skrevet 20. oktober 2007 Tror du bruker mer tid på å bekymre deg over hva folk vil si/tenke om deg, enn de faktisk gjør....
Gjest nimbus Skrevet 20. oktober 2007 #51 Skrevet 20. oktober 2007 Billedskjønne gutter er sjelden intressante å være sammen med, mens de med personlighet og humor er herlige. Typiske fordommer mot pene mennesker. Hvorfor skulle man liksom ikke ha personlighet og humor fordi man er pen? Min mann er veldig pen, det var utseende hans jeg falt for først. Så oppdaget jeg at han har masse humor, personlighet og godhet i seg, og det er grunnen til at vi fremdeles er sammen. Har dessuten møtt mange ufordragelige stygge mennesker i mitt liv...
Aftenvandrer Skrevet 20. oktober 2007 #52 Skrevet 20. oktober 2007 Har en ide om at kjernen her (jeg husker ikke alle innleggene på rams, så beklager om noen føler de blir frastjålet poenget sitt), er at ulike aldre snakker forbi hverandre. For TS er det ikke snakk om det å ikke kunne elske det mindre pene. Det er all grunn til å tro at hun er ung. Når vi er biologisk sett på høyden, er det utseende som teller først. Det er helt naturlig. Identiteten er ikke ferdig, man leter slettes ikke etter masse indre kvaliteter, fordi en selv er usikker og flakkende. Veldig unge mennesker brenner mer for saker, er mer aktive, holder ut lenger, det handler om det fysiske på flere hold. Det er lett å se at i en viss alder, er identitet ekstremt viktig. Folk utvikler stil. -Følger kanskje moter slavisk, nedvurderer dem som ikke gjør det, andre gir blaffen og syr selv eller går på loppis. De utvikler også en "egen" stil, så det handler også om identitet. Mange som ikke føler seg pene nok, går i en helt annen retning. Blir ekstreme, gjør ekstreme ting med stilen. (satser på sort/hvitt-konstraster til dømes). Det er også naturlig at dette forandrer seg. Akkurat nå, er det ikke akseptert for TS å velge som en eldre. Det var ei som skrev at hun burde droppe han stygge og satse på pene gutter. For oss som har rundet 30 (og sikkert flere yngre enn det), høres dette helt latterlig ut. Det er sånn man tenker når man er ung, usikker og overfladisk, og vennene dikterer "inn" og "ut"-grupper. Og så tar heldigvis personligheten over et sted på veien og modner verdisystemet på innsiden. Selv kan jeg godt synes at kvinner som er vakre fanger min oppmerksomhet, men om jeg får selve følelsen som må til, er høyst usikkert. De menneskene jeg har følt mest for, har aldri vært de vakreste. Jeg får ikke ofte blikk fra jenter på 18-23, derimot får jeg det daglig fra dem på 30-40. Massevis. Og jeg spurte en god venninne på noen og tredve hvorfor det er slik, hun sa "kvinner på over 30 vet hva de vil ha". Og hadde jeg møtt ei som sa "du er ikke kjekk nok og har ikke dyr nok bil", så hadde jeg vel ikke villet ha henne uansett. Og den typen hun ville funnet god nok, ville jeg aldri ønsket at jeg var. Hadde TS vært 70, og hun som svarte henne det samme, ville denne debatten sett annerledes ut. Sånn er det med ung, usikker, uferdig. Er derimot vennegjengen innstilt sånn når man har rundet 27-28, er det kanskje på tide å tenke seg litt om. Da risikerer man i såfall å gå glipp av mange fine mennesker.
Shantee Skrevet 23. oktober 2007 #53 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har faktisk sett stygge damer med pene menn. Har det noe å si? Jeg vil beskrive meg som "pen", men har aldri falt for en "kjekkas". Og det er ikke fordi jeg har noen fordommer mot pene menn, men jeg har bare ikke vært tiltrukket av en enda(derimot tiltrekkes pene menn meg). De guttene jeg får følelser for er ofte mindre pene, jeg vil ikke si stygg, men middelmådig(i noens øyne kanskje til og med stygg). Derimot har jeg merket at det er vanskeligere for meg å oppnå noe mer med mindre pene gutter, selv om de liker personligheten og utseendet mitt.. (bare en tanke som slo meg...)
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. oktober 2007 #54 Skrevet 23. oktober 2007 Typiske fordommer mot pene mennesker. Hvorfor skulle man liksom ikke ha personlighet og humor fordi man er pen? Min mann er veldig pen, det var utseende hans jeg falt for først. Så oppdaget jeg at han har masse humor, personlighet og godhet i seg, og det er grunnen til at vi fremdeles er sammen. Har dessuten møtt mange ufordragelige stygge mennesker i mitt liv... Enig jeg er både pen og svært fantastisk personlighet
Gjest jerry Skrevet 28. oktober 2007 #55 Skrevet 28. oktober 2007 Okei, jeg er klar over hvor overfladisk dette innlegget kommer til og høres ut, men jeg kan bare ikke hjelpe for det. I det siste så har jeg begynt å få øynene opp for en kompis av meg som ikke er særlig pen, men utrolig snill og godhjertet. Hele livet har jeg bare gått etter de kjekke pene guttene som dumper deg med en gang det kommer noe bedre. Jeg har alltid hatt problemer med og få følelser for folk, og har det lille problemet med at jeg ikke kan slutte å tenke på andres meninger. Er det mulig for meg at jeg kan få følelser for noen jeg egentlig ikke syns er noe pen, selvom jeg syns det er viktig med fysisk tiltrekning? Dette høres dumt ut men jeg er selv egentlig godt over gjennomsnittlig pen, og får alltid masse oppmerksomhet av gutter. Jeg er då sp redd for at folk tenker hele tiden "Hvorfor er hun sammen med han?" Dette spørsmået fikk jeg ofte når jeg va sammen med ex'en min, og han ikke brad pitt kjekk, men han var pen, og hadde sjarm. Hvordan vil de da reagere viss jeg involverer meg med en som ikke er pen i det hele tatt, og ikke har draget på damer i det hele tatt? Vet at jeg kommer til og få masse kritikk nå pga dette inlegget, men jeg er bare ærlig og sier det som jeg føler det. Beklager viss jeg virker selvopptatt eller inbilsk på noen måte! hei. skjønner godt at du tenker på det. det hadde jeg også gjort. jeg er pen, men ikke overfladisk, og hadde jeg sett en pen jente sammen med en stygg gutt hadde jeg tenkt at han må ha en fantastisk personlighet! helt sant. assa, jeg vet ikk ehva du mener med at han er stygg. men jeg kan love deg at så lange han ikke har et uproposjonert ansikt mer sære trekk, kan hår og klær gjøre underverker for absolut alle. og kanskje han kan ta litt sol eller noe? hehe, ta han med på shopping , eller bare vær stolt av å ha en bra type!
Julianne Skrevet 28. oktober 2007 #56 Skrevet 28. oktober 2007 Okei, jeg er klar over hvor overfladisk dette innlegget kommer til og høres ut, men jeg kan bare ikke hjelpe for det. I det siste så har jeg begynt å få øynene opp for en kompis av meg som ikke er særlig pen, men utrolig snill og godhjertet. Hele livet har jeg bare gått etter de kjekke pene guttene som dumper deg med en gang det kommer noe bedre. Jeg har alltid hatt problemer med og få følelser for folk, og har det lille problemet med at jeg ikke kan slutte å tenke på andres meninger. Er det mulig for meg at jeg kan få følelser for noen jeg egentlig ikke syns er noe pen, selvom jeg syns det er viktig med fysisk tiltrekning? Dette høres dumt ut men jeg er selv egentlig godt over gjennomsnittlig pen, og får alltid masse oppmerksomhet av gutter. Jeg er då sp redd for at folk tenker hele tiden "Hvorfor er hun sammen med han?" Dette spørsmået fikk jeg ofte når jeg va sammen med ex'en min, og han ikke brad pitt kjekk, men han var pen, og hadde sjarm. Hvordan vil de da reagere viss jeg involverer meg med en som ikke er pen i det hele tatt, og ikke har draget på damer i det hele tatt? Vet at jeg kommer til og få masse kritikk nå pga dette inlegget, men jeg er bare ærlig og sier det som jeg føler det. Beklager viss jeg virker selvopptatt eller inbilsk på noen måte! Jeg har ikke lest alle svarene du har fått, men svarer bare ut i fra hovedinnlegget ditt. Min erfaring er at menn som kanskje ikke er et fruktfat ved første øyekast, kan ta dette igjen i form av personlighet, sjarm, osv. Om en person er tiltrekkende eller ikke avhenger av langt mer enn om vedkommende er "objektivt kjekk", billedskjønn, osv. Jeg syns du skal gratulere deg selv med at du er i ferd med å modnes slik at du er i stand til å se bak fasaden. Hvis denne mannen er noe for deg, er jeg sikker på at også de rundt deg vil se hva for en flott mann han er, og du skal også huske på at de som bryr seg om deg syns det viktigste er at du finner lykke. Ikke hvorvidt vedkommene ser ut som Brad Pitt eller ikke. Hvis jeg ser par der den ene åpenbart er mer billedskjønn enn den andre, tenker jeg aldri mye over det. Og om jeg tenker noe så er det positive tanker.
sebra Skrevet 1. november 2007 #57 Skrevet 1. november 2007 jeg mener nå at ingen mennesker er stygge.noen kan være mindre pene,men ingen er stygge.og ikke skjønner jeg at du kan kalle en gutt du har begynt å utvikle følelser for for stygg. også har jeg ett spørsmål til folket hvis man ser ett vakkert menneske med en gjennomsnittelig utseende person .tror dere da at den gjennomsnittelige personen blir mindre pen fordi den andre er så vakker? håper dere skjønner hva jeg spør om.
tineline Skrevet 8. november 2007 #58 Skrevet 8. november 2007 Jeg syns du skal gratulere deg selv med at du er i ferd med å modnes slik at du er i stand til å se bak fasaden. Hvis denne mannen er noe for deg, er jeg sikker på at også de rundt deg vil se hva for en flott mann han er, og du skal også huske på at de som bryr seg om deg syns det viktigste er at du finner lykke. Ikke hvorvidt vedkommene ser ut som Brad Pitt eller ikke. Støtter dette! Selv ser jeg helt normal ut, og har stort sett vært sammen med gutter/menn som ser fra normal til litt mindre pene ut (etter normen). Det rare er at jeg alltid syns de er kjekke etterhvert, selvom jeg kanskje mister den følelsen etter at det blir slutt igjen. Jeg har faktisk enda til gode å etablere noe med en kjekkas. Det er tydeligvis ikke viktig for meg i det hele tatt, enda jeg mer enn gjerne stirrer freidig på de som er virkelig pene, og kanskje drømmer mine små, hete fantasier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå