Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått et råd som går på å prøve akupunktur mot overbelastninger, senebetennelse og stive skuldre.

Hvor finner jeg en dyktig en i mitt nærområde? Innbiller meg at mange er flinke, men ikke alle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg ville gjort, var jo å høre med venner, familie og kolleger om noen har vært hos akupunktør og om de har noen å foreslå? Jungeltelegrafen er vel den greieste måten å finne ut av dette på :)

Skrevet (endret)

Jeg bruker Rolf Jonsen på Jessheim. Han er veldig flink og grei.

Et mer generelt svar er at du bør sørge for at akupunktøren har skikkelig utdannelse (som du kanskje vet, kan hvem som helst kalle seg akupunktør i Norge; det er ikke en beskyttet tittel). De som er med i NAFO har garantert en god utdannelse. Se på

www.akupunktur.no

Endret av *Alva*
Skrevet
Jeg bruker Rolf Jonsen på Jessheim. Han er veldig flink og grei.

Et mer generelt svar er at du bør sørge for at akupunktøren har skikkelig utdannelse (som du kanskje vet, kan hvem som helst kalle seg akupunktør i Norge; det er ikke en beskyttet tittel). De som er med i NAFO har garantert en god utdannelse. Se på

www.akupunktur.no

Jessheim er veldig nærme så det hadde vært greit. Virker det på deg da? :)

Skrevet
Jessheim er veldig nærme så det hadde vært greit. Virker det på deg da? :)

Ja, jeg har opplevd veldig gode resultater. Det tok noen behandlinger før de kom, men etter en tid var jeg faktisk helt symptomfri! (Dette vil jo selvsagt variere ut fra hvor alvorlig lidelsen din er, hvor lenge den har stått og type lidelse..)

Skrevet

Anbefaler Charlotte Torgersen på Alfa Klinikken på Lørenskog. :)

Skrevet

Hvordan har hun hjulpet deg? Trenger litt detaljer. Vil ha en akupunktør som er rå på betennelser og stivhet i muskler og sener...

Skrevet
Hvordan har hun hjulpet deg? Trenger litt detaljer. Vil ha en akupunktør som er rå på betennelser og stivhet i muskler og sener...

Jeg har hatt noen skikkelig fæle muskelsmerter og andre plager som hun har hjulpet meg masse med allerede, jeg er ganske ny der. Hun driver også med fotsoneterapi og homeopati. Hun bruker ofte fotsoneterapi og akupunktur sammen for å få best effekt. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er litt viktig å være klar over hva en akupunktør faktisk kan hjelpe med og hva de ikke kan hjelpe med.

Akupunktur er først og fremst smertestillende behandling - ved å stimulere nervene på en bestemt måte med nåler får man dem ut av "krampetilstanden" og dermed går smerten bort.

MEN betennelsen som er årsaken til smerten kan fortsatt være der så akupunktur i kombinasjon med betennelsesdempende tror jeg er en god ide.

Skrevet
Det er litt viktig å være klar over hva en akupunktør faktisk kan hjelpe med og hva de ikke kan hjelpe med.

Akupunktur er først og fremst smertestillende behandling - ved å stimulere nervene på en bestemt måte med nåler får man dem ut av "krampetilstanden" og dermed går smerten bort.

MEN betennelsen som er årsaken til smerten kan fortsatt være der så akupunktur i kombinasjon med betennelsesdempende tror jeg er en god ide.

Ja, det kan godt stemme, jeg kan legge til at jeg samtidig har gått på betennelsesdempende (arcoxia, eller noe sånt...?) mens jeg har fått behandling. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...