Gjest DyneTryne Skrevet 17. juli 2007 #1 Del Skrevet 17. juli 2007 Neste som står på lista er landeveiskjøring. Det sier seg selv at jeg nekter å tilbringe 5 timer på en øde landevei alene med kjørelæreren min, så jeg lurer på om jeg kan ta dette på en annen trafikkskole? Må jeg ha med noe skriv fra den jeg bruker nå om at jeg har fullført alt det andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #2 Del Skrevet 17. juli 2007 Da vi hadde landeveikjøring så var vi to i bilen, altså byttet på å kjøre. Sikker på at ikke det er sånn på den skolen du er nå? Du kan sikkert ta landeveiskjøring hos annen skole, men må sikkert ha en vanlig kjøretime der så de får se hvordan du ligger ann. Og du må nok også ha dokumentasjon fra den skolen du nå er hos, hvis du skal bytte "for godt". At du har vært igjennom de obligatoriske tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DyneTryne Skrevet 17. juli 2007 #3 Del Skrevet 17. juli 2007 Er det det? I så fall kan jeg jo overleve faktisk. Han var ikke så bråkjekk på glattkjøringa, da det var en i baksetet. Håper flere kan svare på om de tok landevei med 2 i bilen Ellers takk for svar, kommer det fram at jeg skal kjøre med han alene, så får jeg fikset det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 17. juli 2007 #4 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg hadde landeveiskjøring for ettpar uker siden. Da var vi to i bilen i tillegg til kjørelæreren. Men "øde" var vi ikke. Kjørte fra Hamar til Oslo. Endel avstikkere fra E6- men ikke "øde".. Langkjøringa derimot! Alene med kjørelærer langt vekkistan! (Hamar- Moelv- Lillehammer- Dokka- Gjøvik- Hamar). Men største problemet med kjørelæreren min er at han står vedt en helt annen retning politisk enn meg- så det har blitt endel høylytte diskusjoner i bilen ja! Men tilbake til spørsmålet ditt; du skal når som helst kunne bytte kjøreskole. Så sant du ikke skylder skolen penger (endel tar opplæringa på nedbetaling) så har du krav på å få med deg "kjørekortet" hvor kjørelærer skal ha signert på alle timene (obligatoriske og "vanlige") du har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DyneTryne Skrevet 17. juli 2007 #5 Del Skrevet 17. juli 2007 Langkjøring (den på 5 timer?) alene? Nei takk for meg, da bytter jeg. Føler meg ikke så høy i hatten når jeg skal gå og si sånt, så jeg får ta med meg en kompisveninneetellerannet som kan forhindre han i å komme med sleske slubbertkommentarer/meg i å fly i tottene på han. Kan jo bare si at jeg har fått et bedre tilbud og har rett og slett ikke råd til å betale for det de tilbyr. Blir han kjip da, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Han har jo ikke rett til annet enn å gi meg kjørekortet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 17. juli 2007 #6 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Jeg var forvirret ang langkjøring og landeveiskjøringa- hva som var hva. Men langkjøringa mi varte i ca 3 1/2 time (hvor jeg kjørte hele tiden- en kaffepause og en luftepause). Landeveiskjøringa tok totalt ca 6 timer ("teori/rute-planlegging"- så kjørte jeg- lunsj- så kjørte han andre- oppsumering/teori da vi var tilbake på skolen) Tips; Kan det være mulighet å ta kontakt med ny kjøreskole- legge frem problemstillingen og høre om de kan få tilsendt dokumentasjonen fra han??? Endret 17. juli 2007 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 18. juli 2007 #7 Del Skrevet 18. juli 2007 Du må ikke finne på å kjøre langvekkistan alene med den fyren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #8 Del Skrevet 18. juli 2007 Nå heter det vel noe annet, men begge dagene (den hvor vi kjørte fra drammen til sverige, og den andre hvor bi brukte kart og kjørte i nærområdet) så var vi to i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 18. juli 2007 #9 Del Skrevet 18. juli 2007 "Landeveiskjøringen" heter nå sikkerhetskurs på vei. Den er på 13timer til sammen. Først to timer teori, så fem timer kjøring, så fire timer kjøring en annen dag og avsluttende to timer teori. Du kan gå til en annen skole, si at du kun har igjen sikkerhetskurs på vei og oppkjøring. Så vil denne skolen kontakte den gamle skolen din og få papirene dine oversendt. Så du kan avlyse landeveien din, og bestemme deg for hvilken som helst skole du vil fortsette på. Ellers så er det vanlig med både en og to elever i bilen, du kan jo høre med læreren din hva han har planlagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetens_Tårer Skrevet 18. juli 2007 #10 Del Skrevet 18. juli 2007 Da jeg tok landeveiskjøringen for 7 år siden, var vi faktisk 3 elever i bilen. Men lærere har helt sikkert muligheten til å ordne det slik at de kun har en elev, hvis de har ønske om det (dvs er en slesk, ekkel kar). Ser ikke noe problem med å ta det på en annen skole. Det eneste som teller er at du har bestått det obligatoriske når du skal kjøre opp. Om det er gjort på forskjellige skoler må vel være komplett irrelevant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 19. juli 2007 #11 Del Skrevet 19. juli 2007 Da jeg tok landeveiskjøringen for 7 år siden, var vi faktisk 3 elever i bilen. Tre i bilen er en mer enn man har lov til.. Ikke helt etter boken det nei. Måtte jo bli en fryktelig lang dag å sitte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå