Gå til innhold

Abort i morgen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Uff, må bare skrive av meg litt nervøsitet og panikk. Selv om dette innlegget handler om abort velger jeg å poste den under "kropp&helse" kontra "gravid"- det er jo kroppen og helsen min del gjelder.

I morgen skal jeg inn på sykehuset for en kirurgisk abort. Er ikke i tvil om valget mitt- men nå i ettermiddag/ kveld har jeg plutselig fått panikk og nerver.

Vet ikke helt hvorfor- som sagt; jeg er ikke i tvil. Men allikevel sitter jeg her å nesten hyperventilerer og biter negler- har ikke ro i kroppen. Er vel noe i det at jeg er redd for at jeg plutselig skal "våkne opp" og ombestemme meg- som "lyn fra klar himmel".

Har jo vært bestemt siden før jeg tok testen for over en mnd siden.

Om en 1 time er det for sent- da skal jeg ta de to "forberedende" tablettene- som vil starte prosessen. Hva om jeg plutselig spyr de opp igjen (har vært plaget med kvalme/oppkast på kveldstid siste uka)- slik at kroppen for startet de forberedelsene den trenger før morgendagen.

Har også litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har fortalt "han" om dette ( vi er ikke sammen). Men jeg tok et valg på det også. Kun to venninner som vet hva som skjer i morgen. Den ene sitter på et fly og den andre jobber til 2230- så får ikke renset hjernen min hos dem heller.

Rart å ikke ha sagt noe til moren min også- hun vet alt annet jeg gjør og tenker (vi er kjempegode venner og samtalepartnere).

Så da går utover dere da jenter- takker for bruk av plassen til "hjernerensing". Ser ikke bort i fra at det kommer flere tanker utover kvelden....

Hilsen fra vanligvis tøff og sterk- plutselig blitt ei pingle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem: Jeg har ingen gode råd å komme med, men jeg har full medfølelse for deg! :klem:

Du vil ikke ringe mamman din da? Skjønner jo hvis du ikke vil det, blir kanskje litt vel mye... :kose:

Det finnes en psykisk helse-telefon, husker ikke nr, men er den seriøse varianten av "suss-telefonen" fra da vi var små. Der er de veldig flinke! Hvis du trenger å tømme hjertet ditt litt, og det kan jo virke sånn.

Uansett, så ville jeg bare gi deg en :klem: og ønske det aller beste for deg!

:klem: :klem: :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Du blir skrevet inn, lagt i en seng med sykehusklær på!

Du blir hentet, de gir deg narkose, de "støvsuger ut" embryoet, du sover, du våkner og får noe saft og kjeks.

Så må du hjem!

Enkelt og greit. Leit for noen en lettelse for andre!

Lykke til.

Gjest fortsatt gjest (TS)
Skrevet

Tusen takk for svar og klemmer.

Ringer ikke moren min nå. Hun er på ferie laaaangt borte- og har fått ettpar kjipe telefoner ved tidligere ferier. (og i grunn er jeg gammel nok til å takle dette selv (er jo 30))

Har egentlig tatt dette med veldig ro og hatt få tanker før nå i kveld. Og jeg vet jo ikke engang hva jeg tenker på (så egentlig har jeg jo ikke noe fornuftig å si)!

Og tusen takk til deg gjest- som kom med "oppramsinga". Var faktisk veldig godt å lese hvor "enkelt og greit" det jo faktisk er.

Må bare se "kynisk" på dette nå- for å ikke bli helt surrete i hodet!

En ting jeg beroliger meg med er hvor bevisst og trygg jeg egentlig er på valget mitt. Hverken lyst, livssituasjon eller helse ( meget dramatiske svangerskap tidligere) taler til noen fordel.

Skrevet

Skjønner godt at du er nervøs for morgendagen, men det virker som du er sikker i ditt valg og gjennomfører abporten på rett grunnlag! Det går nok helt fint!

Har selv tatt en abort i ung alder, på feil og usikkert grunnlag og alene uten å prate om det (angrer den dag i dag, og det er det verste jeg har gjort, men men)

Derfor virker det som du er sikker på dette og at det er rett for deg og da går det nok så fint!!

:klem: lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Ringe mental helse eller amathea for å få deg gjennom natten?

Gjest StockDama
Skrevet

Håper du har fått deg noe søvn til nå, kan skjønne du er blitt litt panikkslagen, jeg ville definitivt bli det, selv om jeg ikke vil ha barn og vet det ville vært det rette valget.

Du får ha lykketil idag, så er det snart over. :klem:

Skrevet

Håper alt gikk bra med deg idag! Sender deg en :klem:

Skrevet

Henger meg på Fanta, og håper du har det godt idag! :)

Gjest Fortsatt gjest (TS)
Skrevet

Takker så mye for klemmer og gode ord.

Nå er jeg vel hjemme, litt sliten og litt vondt men ellers i fin form

Var bare på sykehuset i litt over 5 timer.

Gikk veldig greit både i natt og dagen i dag.

Hva som "kom over" meg i gårkveld vet jeg ikke helt- men ingen fare. Jeg var veldig bevisst og trygg på valget mitt- så tror det vare mere preoperativt stress (men har da hatt både større og mer risikable operasjoener tidligere).

Vel vel, nå er det i allefall gjort. Godt innpakket i ett pledd- skal jeg sløve på sofaen i hele ettermiddag og kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...