Gå til innhold

Hvor få tak i tøyposer?

Spire

Anbefalte innlegg

Både av praktiske og miljømessige hensyn har jeg lyst til å begynne å bruke tøyposer når jeg skal handle matvarer etc. I tillegg vil jeg gjerne ha tak i små tøyposer som jeg kan ta med i butikken når jeg skal handle furkt og grønt.

Jeg har funnet endel på ecobags.com, men har lyst å slippe toll + ikke belaste miljøet med for mye flyging, så jeg ønsker derfor å kjøpe disse lokalt eller iallefall i Norge/norske nettbutikker.

Noen som vet hvor jeg kan finne slikt? Hadde vært greit om de var helt ensfargete også, og ikke full av reklame etc. I tillegg vil jeg gjerne at de skal være av økologisk bomull.

Har prøvd å søke litt på nett, men har ikke funnet noen. Sukk...Norge henger så sinnsykt etter alle "trender", at jeg blir helt matt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter her sammen med deg! Det har jo blitt veldig moderne med disse tøyposene som har trykket på seg "I'm not a plastic bag" men jeg har, som deg, lyst på en handlepose fordi jeg vil spare miljøet og ikke for å ha en trendy bag.

Kom på: en løsning på plastposeproblemet, er å ta med seg pose selv når man handler. Mange eldre gjør det, ser jeg. Jeg syns det virker litt kjipt av en eller annen grunn, men kanskje jeg skal begynne å gjøre det?

Har ikke sett de tøyposene du skriver om, og har ikke imot poser med trykk så lenge det ikke er reklame for noen jeg ikke liker. :) Vet du hvor man får tak i slike?

Plastposer tar jeg som regel alltid med meg, men ender likevel opp med en overflod av disse. Dessuten holder de ikke så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bomull.no/5704.htm <- Handlenett i økologisk bomull.

Jeg tar ofte med poser i butikken. Før syntes jeg det var flaut, men etter å selv ha jobbet i butikk tenker jeg at det sikkert sitter folk i kassen som tenker som meg. Jeg ble glad hver gang noen ikke kjøpte poser, men hadde med seg poser/vesker etc til varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg har bestilt meg en 5-pack med retromønstrede handlenett fra Envirosax. Har ikke fått dem ennå, men gleder meg til å ta dem i bruk.

Ikke veldig miljøvennlig å bestille fra Australia, men jeg falt for designet og vet at jo kulere de er, jo større sannsynlighet for at de faktisk blir brukt.

*forfengelig & miljøbevisst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :)

Har bestilt 5 stk på bomull.no. Ikke veldig fine, men billige og av økologisk bomull. Bestilte meg også fleecejakke, truser og t-skjorte i samme slengen. :)

Skulle også ha hatt en eller flere vesker/poser som er litt finere for småærender i byen etc. (forfengelig jeg også..), men vet ikke helt om jeg gidder å bestille fra australia.

Hvis noen vet om noen fine, men gjerne økologiske/resirkulerte tøyposer/vesker i inn eller (nærmere) utland, så rop ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Takk for svar! :)

Har bestilt 5 stk på bomull.no. Ikke veldig fine, men billige og av økologisk bomull. Bestilte meg også fleecejakke, truser og t-skjorte i samme slengen. :)

Skulle også ha hatt en eller flere vesker/poser som er litt finere for småærender i byen etc. (forfengelig jeg også..), men vet ikke helt om jeg gidder å bestille fra australia.

Hvis noen vet om noen fine, men gjerne økologiske/resirkulerte tøyposer/vesker i inn eller (nærmere) utland, så rop ut! :)

:) Orginale I’M NOT A PLASTIC BAG selges i Norge: Klikk her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jeg har bestilt meg en 5-pack med retromønstrede handlenett fra Envirosax. Har ikke fått dem ennå, men gleder meg til å ta dem i bruk.

Ikke veldig miljøvennlig å bestille fra Australia, men jeg falt for designet og vet at jo kulere de er, jo større sannsynlighet for at de faktisk blir brukt.

Å, de var kjempefine!! Men... :sjenert: ... hva kaster dere søpla i, om ikke plastposene man får når man handler? :sjenert: Vil jo ikke bruke de fine tøyposene til det!!

Edit: Hva slags stoff er egentlig de posene der laget av? Står ikke noe sted på nettsiden..

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og når veskene i tillegg produserers i Kina, så kan man jo spørre seg selv om dette er et miljøtiltak et et motekick?

Det beste ville jo være å sy slike poser selv, det er ikke spesielt vanskelig vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har kjøpt flere tøynett på HM. De ser freshe ut og har fin kvalitet. Bruker det daglig. Jeg har også kjøpt et nylon/polyesternett på HM. Skikkelig slitesterkt og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Det er kjempeenkelt å sy sånne poser selv.

Se her for fremgangsmåte.

Lag din helt personlige handlepose!!

Dette er jo et supert julegavetips! :)

Må bare få tak i (helst) økologisk, sterkt stoff. Noen som har forslag til hvor en finner det?

Og jeg lurer også på det samme som Rainbow Brite; hva med søppelposer? Jeg har papir-bleiebarn og føler jeg trenger pose i den bøtta ihvertfall. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et supert julegavetips! :)

Må bare få tak i (helst) økologisk, sterkt stoff. Noen som har forslag til hvor en finner det?

Og jeg lurer også på det samme som Rainbow Brite; hva med søppelposer? Jeg har papir-bleiebarn og føler jeg trenger pose i den bøtta ihvertfall. :sjenert:

Du får kjøpt ruller med søppelsposer, de er tynnere enn vanlige butikkposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt biobag søppelposer, som er laget av nedbrytbar plast. Koster 28,- for 25 poser, så håpet om at det skulle lønne seg økonomisk i tillegg svant, men 3 kroner gjør meg veldig lite :ler: Så da er det bare å anskaffe seg tøyposer, så er vi i boks! :tommelopp:

Edit: Vi kjøpte posene på ica maxi, og de stod sammen med sølvpapir og gladpack :)

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte mitt handlenett for flere år siden, og er kjempefornøyd. Egentlig er det en strandveske som jeg kjøpte på tilbud på KID. Fantastisk praktisk. Veska er stor, med gode stropper som jeg kan henge over skulderen, og samtidig ha armer til å bære poser ved storhandel. Plass til masse i veska, men ikke så mye at det blir for tungt å bære!! Irriterer meg over nett som er så små at det knart er plass til en liter melk og et brød--- ser ikke vitsen. Ved småhandling tar jeg varene under armen...

Vi lider også under 'for få poser i huset'-syndromet... Ved storhandel får jeg med noen poser hjem som jeg bruker i søppelbøttene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et nett da jeg meldte meg inn i WWF, kjøpte et stort på Cubus (av alle steder), og har et nett fra da jeg var i Australia, hvor de forresten er geniale på dette med plastposer: Det er billigere å kjøpe nett i butikken deres, for å så ta med dette hver gang de handler, enn å kjøpe plastposer, som er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en tøypose jeg fikk i en skobutikk i Sydney i fjor. Der var det å bruke stoffposer hot, fikk det i en annen butikk også. Noe å vurdere for norske butikker?

Den er stor og brun, med en bred rem fra kant til kant. Den er heldigvis såpass maskulin at min kjære bærer den, og man kan bære den over skulderen.

Hvis man har en symaskin, så kan man jo bruke hva som helst og lage egne. Hvis man bruker dobbelt stoff, så trenger ikke stoffe være supersterkt heller. Bedre å sy om noe gammelt enn å kjøpe noe nytt stoff, selv om det skulle være økologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...