Gå til innhold

Hvor få tak i tøyposer?


Spire

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*

Hei!

Torsdag 27. Mars 08 er det Norges Varemesse for studentbedrifter.

Det er en studentbedrifter som driver med entreprenørskap og der kan dere finne handlenetter og mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Blekkulf

Hei,

Allsidige Nord selger handlenett til bedrifter www.allsidigenord.no De samme type nett man får i Australia og andre land som også blir kalt "Green bags". De selger dessverre bare til butikker men har nett i noen byer.Endel av deres overskudd går til Right to Play.

Dere kan finne nettene deres her:

Bergen: Lerøy Mat i Galleriet har kjempe fine og praktiske sammenleggbare nett til bare 5 kr stk.

Oslo: Fargeriket Agerup på Majorstuen, Penelope bokhandel.

Stavanger: Madrassmestren.

Hamar: Loppebua og Busstop.

En god nyhet er at store kjeder med butikker over hele landet vil få dem inn i løpet av 2008.

Ja til EU sender også ut gratis nett til dem som ønsker det.www.jasiden.no

Tøynettene tåler vann, kan vaskes, gjenvinnes og gjenbrukes.De er slitesterke og veldig praktiske. Dersom de blir kastet ute, går de også i oppløsning etter noen mnd.

Husk å styr unna vanlig bomull. Det er en av de verste industriene både når det gjelder miljø og etisk handel. Papirposer er også verre enn sitt rykte. Det brukes enorme mengder med energi til fremstilling og transport.

Når man bruker nett kan man spare masse penger og miljøet for søppel. Kildesortering og bioposer på rull er en bra måte å løse "søppelpose-problemet" når en sier nei takk til poser.

2008 vil bli et bedre år for handlenett i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mange fine tøyposer og nett på salg på Cubus i dag. Prisen var 10 kr og det var variende motiv og farger. De var ikke veldig store, men passer fint for en shoppingtur med småærend evt liten dagligvarehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

http://www.baggubag.com/ har mange kule, de har også norsk webshop på baggubag.no, men den er dyrere enn den internasjonale. Shop 'till you drop!

Selv har jeg forøvrig problemet at hvis jeg ikke daglig kjøper plastikkposer, har vi ingenting å kaste bosset i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Både av praktiske og miljømessige hensyn har jeg lyst til å begynne å bruke tøyposer når jeg skal handle matvarer etc. I tillegg vil jeg gjerne ha tak i små tøyposer som jeg kan ta med i butikken når jeg skal handle furkt og grønt.

Sånne små nettingposer til å handle frukt og grønt i kan bestilles fra Rettinett.no eller Hippo.no. Jeg har brukt dem i butikken noen ganger nå, og foreløpig er det visst mange "kassadamer" som ikke har sett slike før og de undrer seg. Jo flere vi er som bruker slike jo fortere blir de vanlige. Er kjempefornøyd med mine.

Jeg har funnet endel på ecobags.com, men har lyst å slippe toll + ikke belaste miljøet med for mye flyging, så jeg ønsker derfor å kjøpe disse lokalt eller iallefall i Norge/norske nettbutikker.

Noen som vet hvor jeg kan finne slikt? Hadde vært greit om de var helt ensfargete også, og ikke full av reklame etc. I tillegg vil jeg gjerne at de skal være av økologisk bomull.

Gå inn på Grønnhverdag.no. Her omtales en del nettbutikker og forskjellige tøynett. Eller kan du gå inn på Hippo.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handlenett kan kjøpes i dagligvareforretninger som Ultra, Meny og Kiwi. De rommer mye, er slitesterke, er mye bedre å bære enn vanlige plastposer og koster 15-20 kroner. De brettes lett sammen og festes med en strikk. Har de alltid med meg i veska. Anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å bruke tøyposer selv, men bruker jo de fleste handleposene til boss. Hva bruker dere istedenfor handleposer da?

..................................................................................................................

Det er faktisk ofte billigere å kjøpe en rull hvite avfallsposer enn å betale for hver plastpose i butikken. Om du klarer å bruke opp samtlige plastposer du har til boss, da tror jeg du har mye boss, eller du er så flink at du klarer å gjøre storhandel en gang pr uke og unngå småhandling ellers(det har jeg problemer med)

De hvite bossposene er tynnere og tar dermed mindre plass i bosset, jeg vil tro de er mer miljøvenlig og fortere nedbrytbare enn de tykkere plasthandleposene.

Om du sorterer div emballage som glass, plast ,metall, papir så blir det vanligvis mindre restavfall igjen i søpla. Det blir det iallefall hos min familie på 3 personer. Vi bruker 2-3 søppelposer pr uke, men bruker sikkert tilsammen 8-9 poser når vi handler matvarer i løpet av uka. Selv om jeg alltid bruker tøynett så har jeg alltids noen plastposer i forskj. str på lager (men ikke et hel berg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk en slik handlepose hos Esthetique gratis sist jeg var og handlet! med reklame for Esthetique utenpå men den var veldig stilig! Det blir mer og mer av handlenett, og færre og færre kjøper poser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Rimi idag og handlet mat, da jeg så noen handlenett som smilte mot meg ved kassen,

Så jeg kjøpte to, 10kr stk :)

Så da kan jeg handle på Rimi mens jeg tenker på miljøet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...