Badlands Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Har knapt hatt diare eller liknande mageproblem før, men no hadde eg omgangssjuka (el.l.) for over ei veke sidan. Sjølv om eg føler meg frisk no, det varte berre eit par dagar, så er det visst ikkje bra i magen min. No har det gått ei veke utan at noko har skjedd, det berre renner framleis. Er dette vanleg, og eg må berre ha tolmodighet? Eller bør eg ta imodium el.l.? Føler meg så slapp for tida, og må stå opp fleire gongar om natta pga dette styret
Amadea Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Da synes jeg du burde ta en tur til legen saa du kan faa resept paa noe. Ogsaa maa du huske aa faa i deg nok vaeske! God bedring!
Bokormen Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Huff, det er utrolig slitsomt! Jeg ville ringt legen min ja, og hørt om du bør inn til time. Ellers er det som skrevet over her svært viktig med nok væske, gjerne blande eplemost og farris 50/50, da får du i deg viktige salter og mineraler også Pluss, det er ganske godt! Ellers er det et tips å få i seg mat som er skånsomt for magen. Jeg hadde et kraftig magevirus for ett år siden, og hadde da også diare i nesten 2 uker. Fikk beskjed av legen om å spise kokte poteter og grønnsaker, og malt mat (fiskeboller/puddig, kjøttpudding osv) og ingenting sterkt! Yoghurt kan være en god ide, for å få sunne bakterier i magen (gjerne biola e.l.) og også gjerne noe med blåbær, da dette vil hjelpe til å "binde" magen! Håper du blir bra snart
Ce'Nedra Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Når det går over tre dager med kraftig diaré, bør man ta seg en tur til legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå