Gå til innhold

Liste over banne og skjellsord.

Fremhevede innlegg

Gjest Cirka
Skrevet
Å hærregud i hælvete!! En tråd om banning?? Ja, noe så forferdelig har jeg ikke sett på lenge... Tenk at noen faktisk bruker stemmebåndet sitt (som faktisk var en gave fra gud!) til å ytre sånne forferdelige ord! Åh, vent... Det er ord... Å hva er det vi har lært om dem? "sticks and stones might brake my bones, men noen folk er så jævla følsomme at de dævver, om man sier pikk."

Tjah... Jeg syns det er mer barnslig å være trangsynt, enn å banne...

Mener du virkelig at det er å være trangsynt å reagere på banning? Tror neppe du banner så fritt i alle sammenhenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Mener du virkelig at det er å være trangsynt å reagere på banning? Tror neppe du banner så fritt i alle sammenhenger.

Det er jo trangsynt, da! Det er bare ord, å det at man kan reagere på det, er en sær, rar og veldig prippen ting.

Jeg banner somregel bare når jeg skal framheve no, eller om jeg kødder... Men uansett, om jeg banner eller ikke, har ikkeno med saken å gjøre. Poenget er at det bare er ord, å dermed er det rart at folk kan reagere så mye på det.

La oss se litt på ordet "Pikk", som et eksempel.

Det starter med en konsonant, akkurat som i ordet "kål" eller "teppe".

Etter konsonanten kommer det en vokal, nemlig "i". Har du tatt fyr, enda? Får du blemmer på kroppen, eller infeksjoner i underlivet? Nei...

Etter "i" kommer det 2, ja TO K-er! Jeg skjønner at det kan være forferdelig, men slapp av... Det er bare bokstaver og lyder, å det er ingen som har dødd enda.

Når man setter lydene/bokstavene sammen, så former det ordet "pikk". Greier du si det? P.I.K.K... Pikk!

Hva betyr egentlig ordet "pikk"? Er det noe man kun sier når man tilber satan, eller dreper barn? Nei... Ordet "pikk", i likhet med fitte, er bare en aan måte å vokalisere (håper jeg fant opp det ordet, nå) skjønsorganer på.

Jeg forstår at det kan være ganske overhvelmende at noen faktisk kan være så skruppelløse at de faktisk tar seg den frihet til å snakke om slike forkastelig kropsdeler (for det er faktisk bare det det er... En kropsdel, i likhet med øre og nese), men noen mennesker er bare ikke intligente nok til å forstå hvor grusomt det er.

Kan du gi meg en god forklaring på hvorfor det er så forferdelig å banne?

Endret av Yme
Gjest Cirka
Skrevet
Det er jo trangsynt, da! Det er bare ord, å det at man kan reagere på det, er en sær, rar og veldig prippen ting.

Jeg banner somregel bare når jeg skal framheve no, eller om jeg kødder... Men uansett, om jeg banner eller ikke, har ikkeno med saken å gjøre. Poenget er at det bare er ord, å dermed er det rart at folk kan reagere så mye på det.

La oss se litt på ordet "Pikk", som et eksempel.

Det starter med en konsonant, akkurat som i ordet "kål" eller "teppe".

Etter konsonanten kommer det en vokal, nemlig "i". Har du tatt fyr, enda? Får du blemmer på kroppen, eller infeksjoner i underlivet? Nei...

Etter "i" kommer det 2, ja TO K-er! Jeg skjønner at det kan være forferdelig, men slapp av... Det er bare bokstaver og lyder, å det er ingen som har dødd enda.

Når man setter lydene/bokstavene sammen, så former det ordet "pikk". Greier du si det? P.I.K.K... Pikk!

Hva betyr egentlig ordet "pikk"? Er det noe man kun sier når man tilber satan, eller dreper barn? Nei... Ordet "pikk", i likhet med fitte, er bare en aan måte å vokalisere (håper jeg fant opp det ordet, nå) skjønsorganer på.

Jeg forstår at det kan være ganske overhvelmende at noen faktisk kan være så skruppelløse at de faktisk tar seg den frihet til å snakke om slike forkastelig kropsdeler (for det er faktisk bare det det er... En kropsdel, i likhet med øre og nese), men noen mennesker er bare ikke intligente nok til å forstå hvor grusomt det er.

Kan du gi meg en god forklaring på hvorfor det er så forferdelig å banne?

Syns ikke det er forferdelig i det hele tatt, jeg syns det i de aller fleste sammenhenger er unødvendig.

Videre er det viktig å skille på banning og uttrykk. På folkemunne kalles penis av mange for pikk, som da er et uttrykk. Roper du "pikk" om du brenner deg, blir det banning. Nå vil det vel antakelig falle seg mer naturlig å komme med "faen", eller "helvete" om uhellet skulle være ute...men for å være vrang sier det ingen ting om hva vedkommene opplever.

Nå er det ikke hovedsakelig i sånne situasjoner jeg finner det unødvendig å banne. Når vi snakker forteller valg av språk mye om oss som personer. Ofte forteller det hvilket nivå vi ligger på bevissthetsmessig når vi vurderer ting, fordi det avspeiler holdninger.

Tror forøvrig du skjønner hva jeg mener om du hadde kommet til legen i morgen og opplever en lege som banner for annethvert ord han sier.

Forøvrig har du helt rett i at det bare er ord, på lik linje med andre. Ordet "Trangsynt" f.eks, kan absolutt brukes til å parkere folk, men da må det brukes i rette sammenheng.

Gjest Silmarill
Skrevet

Det går ann å komme med "stygge" ord selvom man ikke bruker det dagligdags da Cirka?

Jeg vet om mange jeg, selvom jeg faktisk sjelden banner det vanlige banneordet: faen!

Sandblåstekamelfitte derimot, kan jeg godt bruke..... ;) selvom du kanskje foretrekker Nissefjomp

Vedder for at du av og til kommer med skjellsord selv jeg Cirka, selvom du kanskje ikke skriver dem opp her!

Om du mener det er unødvendig med en sånn liste så er det din mening, og jeg sier heller ikke at det er nødvendig, men la nå folk få lage en slik liste - eller la moddene vurdere om den skal bli/fjernes.

Gjest Cirka
Skrevet
Det går ann å komme med "stygge" ord selvom man ikke bruker det dagligdags da Cirka?

Jeg vet om mange jeg, selvom jeg faktisk sjelden banner det vanlige banneordet: faen!

Sandblåstekamelfitte derimot, kan jeg godt bruke..... ;) selvom du kanskje foretrekker Nissefjomp

Vedder for at du av og til kommer med skjellsord selv jeg Cirka, selvom du kanskje ikke skriver dem opp her!

Om du mener det er unødvendig med en sånn liste så er det din mening, og jeg sier heller ikke at det er nødvendig, men la nå folk få lage en slik liste - eller la moddene vurdere om den skal bli/fjernes.

Jøss...deg igjen?? :ler: Bør jeg snart begynne å bli paranoid? Kan du være så innmari snill å lese tråden...så skjønner du forhåpentligvis hvorfor jeg skriver hva jeg skriver, og hvorfor.

Så kan du gå i gang med å refse de over meg ut i fra deres utsagn.

Mulig jeg tar feil, men du kan minne litt om en som tror folk trenger beskyttelse av deg. Tror de fleste klarer seg godt selv, og ikke trenger din beskyttelse.

Skrevet
Syns ikke det er forferdelig i det hele tatt, jeg syns det i de aller fleste sammenhenger er unødvendig.

Det jeg skreiv er ikke bare rette mot deg, da. Det var egentlig mest mot de som reagerte veldig på tråden, men tilfeldigvis så måtte jeg samtidig svare på det du skreiv.

Videre er det viktig å skille på banning og uttrykk. På folkemunne kalles penis av mange for pikk, som da er et uttrykk. Roper du "pikk" om du brenner deg, blir det banning. Nå vil det vel antakelig falle seg mer naturlig å komme med "faen", eller "helvete" om uhellet skulle være ute...men for å være vrang sier det ingen ting om hva vedkommene opplever.

Det har du rett i, men det er det de fleste ikke forstår. Hadde jeg brukt "pikk" hvis jeg skulle snakke om tissefanter, så fins det mange folk som hadde reagert på det, å syns at jeg var en veldig dum person, som brukte sånne uttrykk.

Nå er det ikke hovedsakelig i sånne situasjoner jeg finner det unødvendig å banne. Når vi snakker forteller valg av språk mye om oss som personer. Ofte forteller det hvilket nivå vi ligger på bevissthetsmessig når vi vurderer ting, fordi det avspeiler holdninger.

Njaæææh... Jeg tror det har mer med hvor du kommer fra, enn hva slags person du er.

Tror forøvrig du skjønner hva jeg mener om du hadde kommet til legen i morgen og opplever en lege som banner for annethvert ord han sier.

Det er helt klart. Hadde jeg sitti hos legen, å han/hun hadde banna mye, så hadde jeg syns det var veldig rart... Selvom Leger sikkert kan banne de og :P

Forøvrig har du helt rett i at det bare er ord, på lik linje med andre. Ordet "Trangsynt" f.eks, kan absolutt brukes til å parkere folk, men da må det brukes i rette sammenheng.

Jeg syns uansett at det er trangsynt å reagere veldig negativt på banneord, fordi det faktisk bare er ord. Jeg syns også det er merkelig at folk blir helt rare, om det feks er et kjønsorgan på TV ellerno, fordi det bare er en kropsdel... Så jeg er vel litt annerledes enn folk flest :P

Men, i likhet med alle andre, så har jeg mine egne ting som jeg er trangsynt på... Veldig mye, egentlig, å spesielt på ting som alle andre syns er helt normalt hehehe

Skrevet

Haha! 1000 poeng for et kreativt banneord! Det var enda bedre enn når bestemor kom med julegavene, komme med en liten leksjon som endte med "dere er non langslepne endetarmer" for så å dra hjem igjen... Nordleninger vøtt! Hehehe

Mulig jeg tar feil, men du kan minne litt om en som tror folk trenger beskyttelse av deg. Tror de fleste klarer seg godt selv, og ikke trenger din beskyttelse.

Fy!

Skrevet

Steikeballeknugeruge!

Fint kraftuttrykk, og ingen kan ta deg for at du har sagt noe stygt - det bare høres sånn ut.

Ellers synes jeg sklifitte er ganske fælt.

Gjest Cirka
Skrevet
Det jeg skreiv er ikke bare rette mot deg, da. Det var egentlig mest mot de som reagerte veldig på tråden, men tilfeldigvis så måtte jeg samtidig svare på det du skreiv.

Det skjønte jeg, men jeg er glad i å diskutere også, derfor svarte jeg :)

Ser helt klart at banning og steiking kan ha mer eller mindre legitimitet. Men hvis alle skal være ening i alt i denne tråden ville det ikke blitt mye diskusjon her. Hvem har utbytte av å lese banneord?? Min kverulering må etter dette ses som et positivt bidrag i seriøsitetens navn :sol:

Skrevet

Er det så galt å banne da?

Det er ikke nødvendigvis noe galt i å banne. Men det kommer an på sted og situasjon, alt til sin tid.

Det er en uting å slenge inn banne-og ukvemsord i hver setning, det tar kraften ut av utrykket. Banning kan fort bli til en uvane, jeg hadde en periode der jeg sa faen faenmeg og faens til alt.

Heldigvis er den tiden borte. Jeg banner når jeg mener det, da skjønner folk at jeg mener alvor.

Så det kan jo være en grunn, at det rett og slett er stygt å høre på. En annen grunn vil jo være religion. De som tror på Gud vil ikke misbruke herrens navn. Det å si helvete eller faen, satan osv. blir som å rope på djevelen, og det vil man jo forståelig ikke ha noe av hvis man tror det er sant.

• 8 år senere...
Skrevet

fuq 

fuck 

faen

helvete

midget

fuqboi

jævel

satan

wanker

dip shit

shit

idiot

asswhipe

bitch 

bastard

willy

damn

dayum

cunt

motherfucker

son of a bitch

child fucker

bloody bollocks

foot licker

sugen

suger

cock

cocksucker

cum boi

dick

fuck you

fuck off

pussy

whore 

fucker

asshole

niang

butt hole

pervers

pervert

cummer

dust 

smuchk

føkkings

fittetryne

misfoster

kuktryne

pikk 

kuk

wodd

cock

woodcock

trekuk

slingrefitte

bare en liten samling :)

Anonymkode: c0ac8...6be

Skrevet

Faen sprette! 

Faen helvete fuck fuck fuck!

Faen skjæra

niggahmåddahfåkkah

• 2 uker senere...
Skrevet

Kukfitte

Trippelkuk forhud

Horunge

Helle dusa

Hårre steike

Helsikke

Faens gamle Erik

Skrevet

Jeg har bestandig lurt på hva en Burugle er

Noen som vet, og som kan forklare opphavet til ordet?

Anonymkode: 7cc1a...338

Skrevet

Jeg har bestandig lurt på hva en Burugle er

Noen som vet, og som kan forklare opphavet til ordet?

Anonymkode: 7cc1a...338

Er ikke det et annet ord for en stygg dame?

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg kan noen fint banneord

Saltkjeks

Saftpresse

Svarte kano

fulle saft

Kukikano

Endret av Mongo123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...