Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Jeg tror jeg har faatt neglesopp, neglene er knallgule og tykke. Hvordan behandles dette, og hvor lang tid tar det?
Leo Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Du får tabletter (Ser ikke bort fra at det finnes alternative måter å behandle på og at det kan variere), men det tar gjerne flere måneder før det forsvinner, spesielt på tærne siden det tar lang tid før neglen er helt "ny". For å få fastslått om du har neglesopp må det tas en prøve av neglen hos lege som så sendes til analyse. Negler med sopp er gjerne porøse i tillegg til at de er tykke og gule. Selv har jeg (Eller d.v.s. hadde) tykke, gule (Og sinnsykt stygge! ) stortånegler. Selv leger har vært 100% sikre på at jeg har neglesopp, men det har jeg altså ikke. For noen uker siden fikk jeg imidlertid tak i en slags "penn" fra Scholl med et middel som skal pensles på en gang om dagen i 14 dager. Slike "vidunderkurer" har jeg sjelden tro på, men denne virket faktisk og både fargen og tykkelsen har synlig forbedret seg de siste ukene. Du kan jo forsøke det og evt. en tur til en fotterapeaut dersom det viser seg at du ikke har neglesopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå