Gå til innhold

søvnparalyse


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Søvnparalyse er noe herk.....sleit veldig med det fra jeg var en 12-13 til jeg var i slutten av 20 åra. I tenåra var det gjerne en blanding i opplevelsen av å være lammet og likevel "fly bort" fra kroppen til å være lammet å ha skumle hallusinasjoner Ting som ler skummel latter, puster deg i øra...brrrr.....ekkelt....Husker spes engang ett eller annet med røde øyne pilte rundt på veggene på soverommet og skulle ta meg, men tingen kom aldri bort til meg, hehe.....Uansett er følelsen av redsel, pustevansker og følelsen av annet nærvær ganske typisk. Jeg løste anfallene med lammelser og hallusinasjoner temmelig enkelt.....aldri åpne øya når man har anfall + å kjempe for å bevege en kroppsdel så man "snapper ut" av det.

Flyveturene var det værre med, jeg fløyt bort liksom. Jeg husker jeg prøvde å svømme tilbake til kroppen min mere og mere panikkslagen, også var det "svopp" sånn superraskt så ble jeg sugd tilbake i kroppen min. Innbilte meg at jeg døde hver gang jeg fløy husker jeg. Men det ga seg heldigvis av seg selv.

Jeg leste engang når jeg prøve å finne ut hva dette var at søvnparalyse var opphavet til overtroen om mare-ritt. Trykket på brystet var liksom fra maren som rei deg.

Anonym poster: 74132e2abf3974b2fbfa31d498ba26a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...