Gå til innhold

Farger i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha Ivory/vanilje, beige og bronse med bittelitt gull innimellom. Og grønn eføy liggende langs bordet.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Cat_*
Skrevet

Jeg skal ha en bukett av kalaliljer, så både blomsten og fargene blir gjennomgangstema på innbydelser, bordpynt/bordkort etc. Det blir derfor kremhvitt som hovedfarge (kjolen min er også kremhvit), med en dus grønnfarge og litt gull som kontrast.

Skrevet

Tror vi blir å ha hvitt, rødt og sølv. Har tenkt på en kjole med sølvdetaljer i, eller noe rødt. Synes det er så pent med røde roser, muligens med noen få rosa roser i (høres ikke pent ut, men har sett en brudebukett med røde roser og littegranne rosa i og det var kjempepent)

Skrevet

Vi skal ha hvitt! Lokalet er hvitt og himmelblått så passer ikke så bra med mange farger da synes jeg :)

• 1 måned senere...
Skrevet
Men jeg skal lage alt selv, invitasjoner, bordkort, menyer, blomster etc, så da vil jeg jo gjerne ha de små detaljer i orden ;) Jeg er slik som legger merke til slikt selv, så om jeg ikke gjør det for noen andre, så gjør jeg det i alle fall for meg selv :D

Tror jeg har funnet fargen min nå (i alle fall foreløbig), en oransje-farge som går litt over mot gull.. Men vil gjerne høre om hvordan flere her det!

Hei! Vi skal også ha bryllupet vårt i Atlanterhavsparken (20.09.08). Har du noen erfaringer å dele? Jeg veksler mellom å glede meg veldig, og å tvile på om det blir så vakkert som jeg først tenkte...

Skrevet

Greit å vite:

Noe av det vanskeligste for en fotograf å ta bilde av er en hvit kjole sammen med annen bakgrunn, dette fordi kjolen blir veldig lys og man visstnok må undereksponere for å få frem detaljer, og da kan alt annet bli kornete hvis fotografen ikke er 100% proff.

Derfor kan det være greit å unngå hvit bukett, selv om det er rålekkert. I verste fall risikerer man nemlig at den nærmest går i ett med kjolen og at man ikke får frem detaljene.

tingeling

Skrevet
Greit å vite:

Noe av det vanskeligste for en fotograf å ta bilde av er en hvit kjole sammen med annen bakgrunn, dette fordi kjolen blir veldig lys og man visstnok må undereksponere for å få frem detaljer, og da kan alt annet bli kornete hvis fotografen ikke er 100% proff.

Derfor kan det være greit å unngå hvit bukett, selv om det er rålekkert. I verste fall risikerer man nemlig at den nærmest går i ett med kjolen og at man ikke får frem detaljene.

tingeling

Ikke noe prob med hvit bukett dersom man bruker en fotograf som vet hva h*n driver med.

Så jeg ville ikke tenkt på dette, heller på om buketten passer sammen med brud, kjole, pynt i lokalet osv.

Skrevet

Vi skal ha knallrosa roser i buketter, knappehulsblomster og borddekorasjoner tror jeg (litt usikker enda på type blomst, synes også orkidéer er fine). Ellers går alt i rosa, sølv og svart :vinke:

Skrevet

Her går det i offwhite og fersken farge som heller mye mot orange.. :fnise:

Skrevet

Vi hadde gull og offhvite/hvit som gikk igjen i alt. Vi bestilte ferdigtrykte invitasjoner, bordkort, servietter og takkekort som også var offhvite med gulltrykk på.

Skrevet
Har dere valgt en eller flere hovedfarger i bryllupet? Er dere nøye på at invitasjoner, bordkort, blomsterdekorasjoner o.l. går i disse fargene, eller er dere ikke så nøye på det. Hvorfor har dere valgt akkurat de fargene dere har?

Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge., Jeg vil gjerne ha en gjennomgangsfarge som går som en rød tråd gjennom det hele, i alt fra brudekjole til små detaljer på bordet. Skal selvsagt ha hvitt som hovedfarge da. Har tenkt litt på rustrød el.l. (fordi vi skal gifte oss på fjellet på seinsommeren), men er litt usikker... Skal få brudekjolen spesialsydd, så jeg må være 100%sikker på fargevalg før vi starter på den. Men vil gjerne høre hva andre har valgt :)

Jeg vil tro at jeg tar utgangspunkt i kjole og vurderer derfor sterkt hvitt og kremhvitt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det skal være hvitt eller kremhvitt som hovedfarge, og akkuart nå holder jeg en knapp på å ha detaljer i indigoblått og rosa, men ingenting er bestemt ennå...

Skrevet

Vi begge elsker rosa så her blir fargen cerise rosa som går igjen. Buketten min skal være helt rosa rundbundet, invitasjonene blir i hvit med rosa detaljer, rosa flytelys og gerbera som dekorasjoner.

skal ha en stor rosa blomst i håret. Sommerbrud.

Skrevet

Jeg føler meg litt utenfor her.. Selv om jeg ikke har planer om å gifte meg på en god stund blir nok fargene noe ala rødt (roser), grønt og sølv..

• 4 måneder senere...
Gjest FrodeLinda100709
Skrevet
Har dere valgt en eller flere hovedfarger i bryllupet? Er dere nøye på at invitasjoner, bordkort, blomsterdekorasjoner o.l. går i disse fargene, eller er dere ikke så nøye på det. Hvorfor har dere valgt akkurat de fargene dere har?

Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge., Jeg vil gjerne ha en gjennomgangsfarge som går som en rød tråd gjennom det hele, i alt fra brudekjole til små detaljer på bordet. Skal selvsagt ha hvitt som hovedfarge da. Har tenkt litt på rustrød el.l. (fordi vi skal gifte oss på fjellet på seinsommeren), men er litt usikker... Skal få brudekjolen spesialsydd, så jeg må være 100%sikker på fargevalg før vi starter på den. Men vil gjerne høre hva andre har valgt :)

vi har valgt hvitt, rødt og rosa som farger i bryllupet også roser og hjerter. jeg har valgt dette fordi jeg har roser på stoffet i brudekjolen og det er enkle farger og ting å få tak i.

Skrevet

Våre farger går i beige/offwhite, orange og lysegrønt. Buketten har offwhite roser, med orange calla´er, brudepikene har orange calla´er med litt offwhite pynt osv.... Åhh, jeg gleder meg sååååå, det kommer til å bli så fint... :)

Skrevet (endret)

Vi hadde vinterbryllup. Fargen som var gjennomgående var gull: mine (brudens) sko, brudepikenes kjoler og brudesvennens slips (helt gullfargede), brudgommens slips (gullstriper), snorer på brudebuketten (som bestod av røde tullipaner og slør). Min kjole var champagnefarget og min forlover hadde en brun kjole som passet veldig godt til. Det var vel noe gull på bordet også (vi hadde ikke invitasjoner og bordkort). Alle kommentarer har vært på at vi var så fine og matchet så godt alle sammen. :)

Endret av jacayl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...