Stine66 Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Har dere valgt en eller flere hovedfarger i bryllupet? Er dere nøye på at invitasjoner, bordkort, blomsterdekorasjoner o.l. går i disse fargene, eller er dere ikke så nøye på det. Hvorfor har dere valgt akkurat de fargene dere har? Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge., Jeg vil gjerne ha en gjennomgangsfarge som går som en rød tråd gjennom det hele, i alt fra brudekjole til små detaljer på bordet. Skal selvsagt ha hvitt som hovedfarge da. Har tenkt litt på rustrød el.l. (fordi vi skal gifte oss på fjellet på seinsommeren), men er litt usikker... Skal få brudekjolen spesialsydd, så jeg må være 100%sikker på fargevalg før vi starter på den. Men vil gjerne høre hva andre har valgt
kathrine79 Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Ta en titt her, kanskje du får noen tips: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...7&hl=farger
LilleSolstråle Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Har dere valgt en eller flere hovedfarger i bryllupet? Er dere nøye på at invitasjoner, bordkort, blomsterdekorasjoner o.l. går i disse fargene, eller er dere ikke så nøye på det. Hvorfor har dere valgt akkurat de fargene dere har? Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge., Jeg vil gjerne ha en gjennomgangsfarge som går som en rød tråd gjennom det hele, i alt fra brudekjole til små detaljer på bordet. Skal selvsagt ha hvitt som hovedfarge da. Har tenkt litt på rustrød el.l. (fordi vi skal gifte oss på fjellet på seinsommeren), men er litt usikker... Skal få brudekjolen spesialsydd, så jeg må være 100%sikker på fargevalg før vi starter på den. Men vil gjerne høre hva andre har valgt Jeg har tenkt til å nesten bare ha hvitt og kanskje kremhvitt.. Bestemte meg i grunn for det da jeg fant kjolen min. Som deg,så vil jeg at alt skal matche og passe sammen. Alt fra kjolen,blomster,buketten,borddekorasjon,invitasjon,bordkort og takkekort. Virker som det har blitt mer inn å ha litt farger som rød tråd. Jeg derimot ser for meg et romantisk bryllup med masse hvite lys,hvitt stoff i taket med lys (så det ser ut som om det lyser av taket gjennom stoffet), blanke stener ("diamanter"), lys og blomster på bordene,vi skal også ha hvite servietter med navnene våres og datoen printet på. Eneste fargen utenom det blir vel det grønne på blomstene trur jeg
kathrine79 Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har tenkt til å nesten bare ha hvitt og kanskje kremhvitt.. Bestemte meg i grunn for det da jeg fant kjolen min. Som deg,så vil jeg at alt skal matche og passe sammen. Alt fra kjolen,blomster,buketten,borddekorasjon,invitasjon,bordkort og takkekort. Virker som det har blitt mer inn å ha litt farger som rød tråd. Jeg derimot ser for meg et romantisk bryllup med masse hvite lys,hvitt stoff i taket med lys (så det ser ut som om det lyser av taket gjennom stoffet), blanke stener ("diamanter"), lys og blomster på bordene,vi skal også ha hvite servietter med navnene våres og datoen printet på. Eneste fargen utenom det blir vel det grønne på blomstene trur jeg Noe av det samme som vi hadde - hvitt og kremhvitt, sølv og perler. Less is more
LilleSolstråle Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Noe av det samme som vi hadde - hvitt og kremhvitt, sølv og perler. Less is more Akkurat
Branna Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Vi har bryllup sent i september, så vi skal ha høsttema. Har derfor valgt oransje, rødt, gult, fersken og grønt. Disse fargene skal gå igjen i alt, invitasjoner, bordkort, dekorasjoner... Tror det blir bra. Skal forresten ha roser i brudebuketten, blomsteroppsatsene og knapphullsblomstene, siden det er favorittblomsten min. Og høstblader strødd på bordet.
Dinah Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Her går det i en dus og lys grønnfarge, naturhvitt og beigenyanser - både i kjole, bukett, invitasjoner, bordkort, lys mm. Det blir rett og slett lekkert!
helenejenta Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Vi skal ha maritimt tema, så blir mye blått og hvitt og litt sølv.
Frey Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Hvitt, sølv, forskjellige nyanser av lilla og rosa
Malama Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Rødt. Jeg hadde røde roser i buketten. Det var røde roser i blomseroppsatsene på bordene. Røde lys (Festlys, telys, kubbelys og flytelys) og røde servietter (brettet som et hjerte) Vi hadde en rød stripe på grå kartong på invitasjonene, og på bordkortene, og på sanghefteforsiden. Rødt er jo kjærlighetens farge, en lidenskapelig farge, en passende farge for et bryllup, synes jeg. (men for all del, annet er fint også, det var bare dette vi ville ha)
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Vi har valgt kremhvit, sølv, lime og lys rosa toner. Hovedfarge vil være lime.
Liset Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Invitasjonene og bordkortene våre er rosa og mørke brun med litt sølv. Buketten min er neriner i forskjellige rosa toner, og brune perler på en "snor". Bordpynten skal være hvit duk, brunt organza stoff ligger som en "krøllete" løper på midten. Rosebuketter i forskjellige rosatoner i vaser, telys og roseblader utover. Har ikke prøvd bordpynten ennå, men det ser bra ut inni hodet mitt!!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 I de bryllupene jeg har vært i de siste par årene (fem eller seks, ganske forskjellige folk som har arrangert), synes jeg ikke det virker som så mange bruker fargetemaet i invitasjonene - disse er stort sett hvite og forsåvidt ganske forseggjorte, men altså hvite. Med unntak av ett hvor de hadde fått en designerbekjent til å lage en skikkelig kul invitasjon; men jeg tror ikke akkurat FARGENE var gjennomgående i bryllupet, nei, bare font, monogram o.l. Ellers virker det ganske vanlig å ha et fargetema, selv om det ikke så ofte går "lengre" enn å ha blomsterpynten i bestemte farger Jeg er ikke typen til å arrangere tradisjonelt bryllup, men OM jeg skulle gjort det er jo høstfarger skikkelig fint om man gifter seg på høsten... Rød-, gul- og oransjetoner, noe grønt, kanskje grått og mørkeblått (bær) f eks. Går an å pynte med rognebær og lyng... Og markblomster om sommern... Men jeg synes kanskje det er fint at det meste er holdt enkelt/hvitt/ensfarget uansett, for det kan fort bli litt MYE matching.
Stine66 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. juli 2007 I de bryllupene jeg har vært i de siste par årene (fem eller seks, ganske forskjellige folk som har arrangert), synes jeg ikke det virker som så mange bruker fargetemaet i invitasjonene - disse er stort sett hvite og forsåvidt ganske forseggjorte, men altså hvite. Med unntak av ett hvor de hadde fått en designerbekjent til å lage en skikkelig kul invitasjon; men jeg tror ikke akkurat FARGENE var gjennomgående i bryllupet, nei, bare font, monogram o.l. Ellers virker det ganske vanlig å ha et fargetema, selv om det ikke så ofte går "lengre" enn å ha blomsterpynten i bestemte farger Jeg er ikke typen til å arrangere tradisjonelt bryllup, men OM jeg skulle gjort det er jo høstfarger skikkelig fint om man gifter seg på høsten... Rød-, gul- og oransjetoner, noe grønt, kanskje grått og mørkeblått (bær) f eks. Går an å pynte med rognebær og lyng... Og markblomster om sommern... Men jeg synes kanskje det er fint at det meste er holdt enkelt/hvitt/ensfarget uansett, for det kan fort bli litt MYE matching. Men jeg skal lage alt selv, invitasjoner, bordkort, menyer, blomster etc, så da vil jeg jo gjerne ha de små detaljer i orden Jeg er slik som legger merke til slikt selv, så om jeg ikke gjør det for noen andre, så gjør jeg det i alle fall for meg selv :D Tror jeg har funnet fargen min nå (i alle fall foreløbig), en oransje-farge som går litt over mot gull.. Men vil gjerne høre om hvordan flere her det!
Floja Felíz Skrevet 17. juli 2007 #15 Skrevet 17. juli 2007 Vi skal ha festen på Atlanterhavsparken (stort akvarium), så hos oss går det i ulike nyanser av blå og turkis, samt litt sølvtråder innimellom, både i bukett, bordkort og bordpynt, kjolene til brudepikene er havblå og vi pynter med blå hortensia utenfor kirken. Kjempeflott når det er en rød tråd gjennom alt, og rustrød høres jo veldig passende ut til høstbryllup på fjellet. Kanskje med litt gulldetaljer innimellom?
Gjest Gjest_optimera_* Skrevet 17. juli 2007 #16 Skrevet 17. juli 2007 Borddekningne skal gå i fargene hvitt, brunt og gull. Synes det virker varmt og trivelig.
MayaM Skrevet 17. juli 2007 #17 Skrevet 17. juli 2007 Her er det blått som er hovedfarge. Den går igjen i innbydelser, borddekorasjon osv. Ellers har vi kremhvitt og sølv som tilleggsfarger.
^me^ Skrevet 17. juli 2007 #18 Skrevet 17. juli 2007 vi har ombestemt oss og skal ha hvit og rødt istedetfor, det var meningen vi skulle ha hvitt med svarte detaljer, men div. familier var ikke enige,så da var det bare og skifte farge.. klippet ut fra bryllupsdagboka mi meg: kjolen blomstene strømpebåndet hårfrisyren, bare uten slør skoene undertøyet vesken forloverne: ser for meg forloverene mine slik, bare med hvite bånd rundt livet ser for meg at deres buketter er hvite med noen røde roser i (omvendt fra min) dressen..litt usikker enda, men noe rødt må det være i den:) div: the cake bordpynten invitasjonen ringpillow, flower basket, pen holder, guestbook
krifos Skrevet 17. juli 2007 #19 Skrevet 17. juli 2007 Vi skal ha røde roser som gjennomgangstema. Har røde roser på invitasjonene, bordkort, brudebukett, enkle røde roser på bordene, masse roseblad til pynt på bordene, røde servietter brettet som hjerter, røde roser på bryllupskaken osv.
helenejenta Skrevet 17. juli 2007 #20 Skrevet 17. juli 2007 ikke meningen å vere stygg, men jeg må innrømme at jeg likte det svarte og hvite bedre.... Hvorfor var ikke familien enig?? Men var kjempestilig alt det der også altså!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå