Gjest ts Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Har tenkt å ta pause fra pillene i en måned nå, for å se hvordan kroppen reagerer. Men hvilken dag skal jeg begynne på dem igjen? Samme dag som jeg ville begynt på nytt brett uansett eller må jeg se an blødningen?
Miel Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Det er jo egentlig knekkende likegyldig, du kan begynne når som helst. Men, hvis du ikke begynner første mensdag må du som alltid bruke annen beskyttelse i tillegg (eller være innstilt på å bli gravid, men jeg regner med at det er en grunn til at du går på pillen) den første tiden. Og siden det er litt forskjeller ute og går der, må du se i pakningsvedlegget til dine piller for å finne ut hvor lang tid det går før du er sikker. For mine står det åtte dager, men jeg vet at andre sier fjorten.
Gjest Pax Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 (endret) En måned synes jeg høres lite ut. Da jeg sluttet på p-plasteret blødde jeg i to uker før kroppen hentet seg inn igjen. Dersom du skal ha pause synes jeg du i alle fall bør prøve minst to måneder. Endret 15. juli 2007 av Pax
Gjest Veronica Mars Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Jeg ville i hvert fall ventet til du fikk neste mens etter blødningen du har rett etter du slutter, men minst en måned.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Legen min sa at det er veldig lite smart å slutte og så starte opp igjen på p-pillen for så korte perioder, da det er størst "risiko" forbundet med oppstart av pillen. Jeg sluttet med pillen en gang i 3 måneder (derfor legen sa dette til meg, det var ikke lurt av meg), og kroppen min var ikke tilbake til normalen da jeg startet på pillen igjen. Så tror 1 måned er i minste laget om du vil ha kroppen helt tilbake til normalen. Men beklager, dette hadde jo virkelig ikke noe med ditt innlegg å gjøre.
¤flicka¤ Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Legen min sa at det er veldig lite smart å slutte og så starte opp igjen på p-pillen for så korte perioder, da det er størst "risiko" forbundet med oppstart av pillen. Det samme sa min lege til meg. Blant annet er risikoen for blodpropp størst akkurat når man starter med pillene. Jeg tror også at en måneds pause er for lite for å se hvordan kroppen reagerer.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 1 måned er ganske kort for å håpe på bedring. Noen merker noe, spesielt om det er depresjon, men tap av sexlyst, kviser, overvekt osv kan det ta ganske lang tid før du kommer deg igjen. Men ang din situasjon: Er du sikker på at du ikke er gravid, så kan du begynne igjen når som helst. Er ikke umulig du må vente LENGE på ny blødning, tror det var ca et halvår hos meg. Etter nyoppstart er det alt fra 7 dager til et brett før du er "trygg".
Gjest ts Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Takk for svar alle sammen, jeg tror jeg følger rådene om å ta en lengre pause.
venus* Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor vil du ikke heller bytte merke og se om du kjenner forskjell? Å tulle med hormonnivåer med å slutte og begynne igjen kan gi utslag på humør, kviser, vekt++
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #11 Skrevet 19. juli 2007 Kroppen bruker faktisk flere måneder på å "venne" seg til p-pillene....Bare ser dette temaet var diskutert litt lenger opp her:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå