Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Ikke alltid like koselig med sånt styr midt på natta kan jeg tenke meg...

Men får satse på at det går seg til :klemmer:

Når kommer hun fra ammehjelpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke annet å forvente med spedbarn da. Jeg må bare få sagt det sånn at ingen tror at jeg forventet en dans på roser.

Hun kommer på torsdags formiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ingen er helt forberedt på hva de går til. Ikke alltid de er forberedt når de får nummer 2 heller. (Tenker på mine svigerforeldre når de fikk mannen. De følte seg som verdensmestere. Hadde ei fra før, og alt hadde gått så greit. Men var ikke sånn med han gitt :fnise: )

Håper du får noen nyttig tips.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur alene i regnet, det må jeg si... Nettene er vel værst nå i starten ja. Håper dere raskt kommer inn i en rutine.

Jeg begynner kl 13, så da kan jeg evt dra rett fra deg på jobb :) Men det er mulig jeg må en tur til Ski imorgen, og det vet jeg ikke før jeg står opp imorgen... Men vi kan jo meldes da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg satt på antibiotikakur. Har vært hos legen nå. Etter nesten 2 uker med salvekur til meg og mixturkur til snuppa mot sopp, viser det seg nå at det ikke ER sopp. Det er gule stafylokokker. (Den salve fikk jeg beskjed om å vaske av, men den viste seg å ikke være farlig om hun fikk i munnen. Det fant jeg først ut etter ca en uke..). Legen ville forskrive salve og mixtur igjen mot bakteriene, men da satte jeg foten ned. Den salven må nemlig vaskes helt bort, for den kan ikke babyen få i seg. Da kunne jeg liksågodt gitt opp hele ammingen. Men nå har jeg fått tabelettkur (penicilin), som jeg skal ta i ti dager. Så nå øyner jeg et håp. Men jeg har bare akkurat nok melk til henne, kanskje hakket for lite.. Så jeg håper jeg klarer å få opp produksjonen. Men jeg orker ikke sitte hver annen time hele døgnet og pumpe.. Så jeg gir det jeg har og pumper hver time når jeg har mulighet (om kvelden når mannen er hjemme). Så får vi håpe og se.. Jeg VIL fullamme. Legen sa "nå må du huske at det ikke er noe nederlag om melken forsvinner" da jeg krevde tabelettkur. Jaja, det kan du stikke opp i ræven din. Handler ikke om nederlag.. Jeg bare ønsker å amme. Det er enklest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så lenge du har motivasjonen for at du vil amme, så fortsetter du! Teite legen! :frustrert: Men stå på du! Alt blir nok bedre etter litt medisiner :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: her er det dama som har bestemt seg for å amme!

Håper du blir fort frisk får orden på det. Og ikke minst at snuppa får noe magevondt av penicilinen...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legen hvertfall fant ut at det var noe annet enn sopp o.l. da. Skjønner godt at du vil prøve å få til ammingen så godt som mulig, da har du jo alltid maten tilgjengelig. Har du hørt noe mer fra ammehjelpen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har motivasjonen for at du vil amme, så fortsetter du! Teite legen! :frustrert: Men stå på du! Alt blir nok bedre etter litt medisiner :-D

:klemmer:

Håper det blir bedre med antibiotika ja :):klem: Og så hjelper det jo litt med dere søte KG-jentene.

:fnise: her er det dama som har bestemt seg for å amme!

Håper du blir fort frisk får orden på det. Og ikke minst at snuppa får noe magevondt av penicilinen...

Hehe. Jaaa.. Jeg hadde jo ikke helt denne holdningen i starten. Men det har kommet litt etter litt. Og nå vil jeg!

Ja.. hvis hun får magevondt så tror jeg ikke vi vil plage henne med det. Da skal jeg heller legge inn årene og innse at nok er nok. Krysser fingrene for at hun ikke blir påvirket av penicilinen.

Så bra at legen hvertfall fant ut at det var noe annet enn sopp o.l. da. Skjønner godt at du vil prøve å få til ammingen så godt som mulig, da har du jo alltid maten tilgjengelig. Har du hørt noe mer fra ammehjelpen da?

Hun kommer i morgen :) og så mente hun at jeg burde fortsette å smøre, fordi penicilinen kan gjøre at det blusser opp igjen. Så jeg skal fortsette med det etter at hun har vært her i morgen. I dag har jeg ikke smurt pga jeg skulle til legen. Men nå så han jo ikke på brystvortene engang da.. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han fant ut hva som feilte deg da.

får håpe du får orden på amminga. greit det ikke er verdens undergang hvis det ikke går. Men det er jo innmari kjekt om man får det til.

Håper du får masse nyttige tips i morra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt han fant ut hva som feilte deg da.

får håpe du får orden på amminga. greit det ikke er verdens undergang hvis det ikke går. Men det er jo innmari kjekt om man får det til.

Håper du får masse nyttige tips i morra :-D

Ammehjelpen virket veldig flink! Men det var ikke bare positivt da. For hun så på penicilinen jeg har fått av legen, og sa at gule stafylokokker i 70% av tilfellene er resistent mot den den typen jeg har fått..

Hvordan går det med piller, krem, pupper og amming?

Det går greit. Hun henger i puppene hele tiden.. men nå har hun endelig sovnet for kvelden. Så nå sitter jeg her med hodepine :P Bare klaging her i gården. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er lov å klage når man nylig har blitt mamma og døgnet blir snudd opp ned. Alt er jo nytt :sjenert:

Håper det går bedre etterhvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sliten bare. Og når pappaen kommer hjem så har jeg jo gjerne sett frem til litt avlastning, men det blir det lite av når snuppa kun er fornøyd når hun får pupp.

Men jeg synes ikke det så mye å klage over sånn egentlig altså :sjenert: Jeg er bare sytete av meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske naturlig å bli litt sytete når en er sliten... Det hadde ikke gått an å pumpe seg litt da, sånn at han kan mate henne med tåteflaske og du kan få slappet litt av noen timer når han er hjemme?

Rart hvis legen har gitt deg medesiner som ikke virker :klø:

Men godt ammehjelpen kom med gode tips. Kan tenke meg at det ikke er bare bare å få til ammingen.

Godt du står på selv.

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...