Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spiser visst opp sjokoladebollene våre før noen får kommet på barselsbesøk vi.. :sjenert:

Jaja, da får de få vafler eller sjokoladekake :ler:

Hihi.. Synes det hørtes ut som en god ide, jeg.. jeg mener, barselbesøk pleier jo å like vafler myyye bedre.. så dere gjør de en tjeneste :fnise:

Mannen fikk plutselig et innfall om at han vil bake brownies, jeg har ikke nektet ham enda.. :ler: der forsvant de kosepoengene denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor mente forresten at lille baby antageligvis kom til å veie ca 2900-3000g rundt termin. Heldigvis ingen gigababy!

Litt misunnelig - min er beregnet til 3500-3600g, altså en skikkelig gjennomsnittsbaby. Men det er absolutt ikke ille. Jeg er kjempefornøyd med alt under 4kg :ler: Men en på rundt 3000g høres herlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet var på vei ned i bekkenet, men ikke festet enda i følge jordmor, forresten. Jeg spurte hva det hadde å si hvis det ikke festet seg før fødselen var startet. Da var det mulig man måtte ligge på vei til føden. Jeg lurte på hvordan det skulle gå til.. Jordmor sa at man måtte prøve å ligge bak i bilen. Haha. Synes jeg ser det..

Akkurat dette har jeg lurt på og denne gangen. Min er enda ikke festet og hvem vet, det er jo ikke sikkert han gjør det heller. Men jordmor sa at om han ikke hadde vært festet på siste kontroll før en evt. vannavgang var det bare å legge seg ned å vente på ambulanse :dåne:

Å ligge bak i bilen er vanskelig for der står det et barnesete med en smurf oppi (mest trolig om det skulle skje utenfor barnehagetid) så jeg tror neppe jeg får plass der :ler:

Høres ut som om det er forventet en fin vekt på den lille da. Deilig at det ikke blir en gigant og. Selv håper jeg på en 3500 - 3700 gr sånn omtrent. Da blir det likt førstemann.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så kan det dannes en ny en om den skulle gå tidlig... Jeg sjekker jeg også. Men det er nok en stund til det kommer noe ja...

Tror min har gått gradvis over lengre tid (og helt sikkert dannet seg på nytt igjen også..). Men ingen blodspor, så kan ikke være sikker.

Å, så rart å gå å se etter fødsel symptomer.

Gleder meg til mai/juni :sjenert:

Mhm. Mai/juni blir spennende måneder for deg. Men det er ikke alltid like greit å være på stadig leting etter symptomer, så jeg prøøøver liksom å holde meg litt avslappet til det (uten å helt få det til, selvsagt :ler:)

Hihi.. Synes det hørtes ut som en god ide, jeg.. jeg mener, barselbesøk pleier jo å like vafler myyye bedre.. så dere gjør de en tjeneste :fnise:

Mannen fikk plutselig et innfall om at han vil bake brownies, jeg har ikke nektet ham enda.. :ler: der forsvant de kosepoengene denne uka.

Ja, det er jo sant. Svigermor er jo veldig skeptisk til slik hjemmebakst fordi hun er redd et skal være noe skummelt i det. *fnis* Så det må jo bare bli vaffelservering med sånn "ferdigpose" sånn at hun skal føle seg trygg.

Så kjekt med en mann som baker da. Min kunne vel aldri funnet på å skulle bake sånn helt av seg selv.

Litt kos må man kunne unne seg!

Spennande at det snart er tid for fødsel :klem:

Ja, vi venter og vi venter :sjenert:

Litt misunnelig - min er beregnet til 3500-3600g, altså en skikkelig gjennomsnittsbaby. Men det er absolutt ikke ille. Jeg er kjempefornøyd med alt under 4kg :ler: Men en på rundt 3000g høres herlig ut

Kan jo være at babyen vår har et gigantisk hode da :ler: Det er vel det som verst å føde.

Akkurat dette har jeg lurt på og denne gangen. Min er enda ikke festet og hvem vet, det er jo ikke sikkert han gjør det heller. Men jordmor sa at om han ikke hadde vært festet på siste kontroll før en evt. vannavgang var det bare å legge seg ned å vente på ambulanse :dåne:

Å ligge bak i bilen er vanskelig for der står det et barnesete med en smurf oppi (mest trolig om det skulle skje utenfor barnehagetid) så jeg tror neppe jeg får plass der :ler:

Høres ut som om det er forventet en fin vekt på den lille da. Deilig at det ikke blir en gigant og. Selv håper jeg på en 3500 - 3700 gr sånn omtrent. Da blir det likt førstemann.

:klemmer:

Oooh, kanskje vi får kjøre ambulanse? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har enda ikke født ser jeg! :gjeiper: Er vel kanskje greit å instille seg på at det kan ta litt tid. Tipper du er ganske så klar for å treffe den lille jenta di nå.

Hvordan er formen om dagen da?

Nå tror jeg faktisk at jeg vet hvor du bor... Tror et vennepar av oss bor rett bak dere... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Ingen action her i gården, nei. Selv om jeg drømte i natt at det var noe på gang. Drømte at det var kommet blod i trusen. Men det var det ikke :ler:

Åjasså, nå ble jeg nysgjerrig ;) Bor de i et rødt hus, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ingen action her i gården, nei. Selv om jeg drømte i natt at det var noe på gang. Drømte at det var kommet blod i trusen. Men det var det ikke :ler:

Åjasså, nå ble jeg nysgjerrig ;) Bor de i et rødt hus, kanskje?

Spennende og se om det skjer noe i nærmeste fremtid!!

Er ikke sikker på fargen på huset faktisk, litt flaut. Mener å huske at det er hvitt?? Du får titte ut av stuevinduet ditt og se på boligen rett bak dere. Tipper du kan se inn i kjøkkenet dems... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja. De driver og pusser opp nå? Det er hvit-aktig med ny pipe i hvert fall ;) Da vet jeg i såfall hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok de ja. De har satt inn vedovn nå og skal pusse opp 2 etg etterhvert. Så når du etterhvert ser en med stoooooooor mage som kommer på besøk til de, så er det altså meg! :jepp:

Har hatt en mistanke om at det var dere som bodde der. Så jo på prospektet når dere skulle kjøpe, men tenkte ikke mer over det. Men så så jeg deg i vinduet på søndag (ja, det er ganske så tett med hus der....) og kjente deg igjen fra bryllupsbildet ditt som jeg var så heldig å få se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg hadde klær på meg da :ler:

Det er veldig tett med hus, ja. Enda tettere enn der jeg bodde før, men vi er heldigvis ikke folkesky ;) Naboen som ligger på andre siden av huset vårt igjen er nok litt mer sky av seg. De har trukket for gardiner og persienner konstant. Hos oss er det nå åpent, så får naboene (og du. hihi) heller bare se inn. SÅ interessante tror jeg ikke vi er å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er lett å lete etter symptomer :jepp:

Får satse på at du slipper å lete så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med en mann som baker da. Min kunne vel aldri funnet på å skulle bake sånn helt av seg selv.

Det må vel nevnes at det er første gangen han gjorde det, så lenge jeg har kjent ham hvertfall..:fnise: Så det er ikke noe vane at han baker, nei.. Men det ble veldig godt, og det var ikke pose-brownies. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Tror jeg hadde fått sjokk hvis mannen plutselig foreslo å lage brownies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg også, selv pose-brownies. Jeg har nemlig en mann som er (selvvalgt) ubrukelig på kjøkkenet.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tror jeg hadde fått sjokk hvis mannen plutselig foreslo å lage brownies.

Det var nok fordi han hadde dårlig samvittighet fordi han ikke ryddet som avtalt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: 2 uker til termin :juhu:

Teoretisk sett så kan vel alt skje nå :juhu:

Ha en fin torsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...