Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er adoptert selv, så jeg hadde ikke hatt noen motforestillinger mot å adoptere hvis vi ønsket oss flere barn :) Men det er ikke bare-bare å bli adoptivforeldre heller. Mye papirmøller og venting. Jeg tror uansett at det holder for oss med en pus og en baby. Jeg ønsker ikke å gå gjennom søskensjalusidrama, i tillegg til at jeg er redd for å forskjellsbehandle barna. Vi får heller prøve å passe på at ungen vår ikke blir en liten bortskjemt snørrunge :ler: Det er jo en viss fare for det også.

Nei, vet det ikke er bare bare... Tar gjerne både tid og tålmodighet. Pluss at en må oppfylle ganske strenge krav.

Godt det ikke bare er graviditeten som skremmer deg fra å få to da ;) Er nok fordeler og ulemper med de fleste løsninger...

Planen vår er to realtivt tette. Ca 2 år i mellom tenkte vi. Men er jo slett ikke sikkert praksis blir det samme. Har jo ikke prøvd oss i foreldrerollen enda ;)

Kjempefine kort :)

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine kort. Så utrolig flink du er!

Jeg har alltid drømt om stor familie med mange barn, akkrat nå har jeg lyst på hele 4 stk.. hehe.. får see om det kanskje roer seg litt når vi får førstemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine kort. Så utrolig flink du er!

Jeg har alltid drømt om stor familie med mange barn, akkrat nå har jeg lyst på hele 4 stk.. hehe.. får see om det kanskje roer seg litt når vi får førstemann..

I utgangspunktet så var jeg usikker på om jeg ville ha en eller to. Nå vil jeg ikke ha flere enn denne ene :gjeiper:

Så fine kort :)

Vi har i utgangspunktet lyst på fire-fem unger vi. Men vi får vel ta en av gangen... :sjenert:

Hvilken uke er du i nå?

Er i uke 32 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 32.. Klarer ikke å henge med på den tickeren din jeg...

Så moro, da begynner det jo å nærme seg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går saaaakte. Jeg som synes det begynte å nærme seg, innså plutseilg at det nesten var 2 mnd igjen.. og det er jo en hel skolesommerferie. Det er lenge det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine kort!

Synes du er heldig som er så langt på vei, selv om du sikkert er lei, da.

Men tenk, ikke lenge til du får møte den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Snart kommer tiden til å fly for deg også. Rundt den perioden du er i nå, så flyr ukene avgårde. På slutten går alt i sneglefart, slik som i starten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det snegler litt nå, jeg. På en måte, på en annen måte ikke.

Men jeg har jo enda ikke forstått dette, og er enda avventende til jeg vet at alt er ok og når magen kommer.

Er vel litt prega av høstens opplevelse, så velger vel heller å bli positivt overraska enn skuffa om det skulle være noe. :)

Endret av Midnattsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneglet seg ganske mye starten, ja. Men etter hvert så blir det til at man ikke går og tenker på det konstant også, og da går tiden som oftest mye fortere. Men nå hadde vi jo mye å tenke på rundt den tiden da. Det var flytting og salg av leilighet, og så var det jul og nyttår og hele pakken.

Ja, desverre så kan man jo aldri vite.. Det er mye som kan skje.. Men man kan ikke tenke for mye slike tanker. Da blir man gal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønner du begynner å bli lei, og klart nesten 2 måneder er lenge. Spesielt på denne tida av året... Hjelper veldig litt uti februar kan jeg tenke meg.Tror nok den første og siste tida går saktest ja... Første tida er man urolig for om alt er bra og siste tida er man bare lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du kalle deg høygravid nå?

Jeg synes tiden har gått überfort jeg.. Synes ikke det er lenge siden det var evigheter til vi begge skulle gifte oss.. og nå skal du snart bli mamma!! :hoppe:

*snufs, blir nesten litt rørt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, hormonell allerede? Du er vel ikke gravid? :ler:

Ja, det er rart å se tilbake på bryllupsforberedelsene våre. Jeg ble litt sånn "åååh, dette skal vi ikke gjøre mer" inne i dagboken til Ballerina her om dagen. Hehe.

Jeg er nok ikke høygravid enda, hvis man følger definisjonen mange bruker. 40 dager igjen, da er man visstnok høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønner du begynner å bli lei, og klart nesten 2 måneder er lenge. Spesielt på denne tida av året... Hjelper veldig litt uti februar kan jeg tenke meg.Tror nok den første og siste tida går saktest ja... Første tida er man urolig for om alt er bra og siste tida er man bare lei...

Ja, februar høres bra ut! Men det har faktisk begynt å bli litt lysere ute nå. Blir seinere mørkt. Det er litt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hjelper veldig med lysere dager :jepp: Både på humør og overskudd.

Mhm :jepp: Det er så godt å se solen igjen!

I dag har vi vært en tur til Svinesund og handlet litt mat og småting. Kjøpte et stort korthåret lammeskinn som jeg tenkte å ha i vuggen, så legger vi det langhårede lille over i vognbagen. Det er visstnok ikke så bra å ha langhåret i vuggen, pga fare for at babyen havner med ansiktet ned i det. I vognbagen passer man liksom litt bedre på, samt at babyen ikke ligger der hele natta igjennom. Så er et jo kjekt å ha to lammeskinn også, og det store skinnet passer nok bedre i vuggen. Det andre ble litt lite.

Mannen fant en babygym han synes var fin, så vi kjøpte den. Den så myk og god ut. Fant nyfødtsett på tilbud (body, lue og sokker) til 29,90 (tror jeg det var) + et par siklesmekker. Ellers så kjøpte vi prinsesseslott til niesen vår. Det var sånn telt som på en måte slo seg opp selv, av merket Disney. Tidligere i uken kjøpte jeg lykt av samme merke. Tenkte ikke over det før jeg så det nå. Det var jo et morsomt sammentreff. Teltet var på 50% tilbud :) Håper lille prinsesse-niesen vår blir glad. Hun blir 3 år nå på lørdag som kommer. Har laget råååsa prinsessekort til henne også.

Fikk handlet med oss en del forkjellig kjøttvarer også, som vi har lagt ut i fryseboksen. Tenkte det kunne være greit å handle inn litt og ha i fryseren, sånn i tilfelle vi havner på føden i påsken og ikke får handlet pga stengte butikker når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vi ikke fant det vi opprinnelig var på utkikk etter, nemlig lekegrind til lille spire. Fant ikke noen vi synes virket noe OK. Var ingen som falt i smak.. Vi hadde tenkt oss en vi kan heve bunnen i, slik at hun ikke ligger så langt nede i starten. Håper på å unngå at katten kommer oppi med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt noen racerer på Svinesund turer dere nå :-D

Så ålreit å finne såpass mye og til en rimelig pris. Dere kjøpte vogn der også, gjorde dere ikke?Hvor bør en handle?

Er veldig sjelden der selv, litt for langt. Men hadde jo vært en idè å reist en tur i løpet av våren... Kanskje lurt med noen av de kommende besteforeldrene...

Lammeskinn er greit. Kjekt å kunne ha to. De bør vel vaskes av og til. Kom plutselig på at vi har vel et lammeskinn, men det lå under teppet til voffs når han levde. Så det er det masse, masse hundehår i... Sånt er umulig å bli kvitt, men tok det i hvert fall i maskina når jeg skulle vaske det.

Men kan hende det var noe syntetiske greier da, vet egentlig ikke siden vi fikk det...

Skulle akkurat til å si at lekegrind var vel litt tidlig å kjøpe... Tenkte ikke i farta på at det er greit å holde katta ute...

får satse på at dere finner det et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...