Gjest Adrenalin Skrevet 17. mars 2003 #1 Skrevet 17. mars 2003 Hei. :D :D :D :D Nå er det bestemt at vi skal gifte oss; jeg og min M2B (man 2 be) Dato er enda ikke satt, men vi snakket litt om dette i går kveld. Min M2B ville ha et lite bryllup, med ca 20 gjester (de nærmeste) og han vil vies i kirken her hvor vi bor. Han ønsker å se meg i en "tradisjonell" brudekjole, og han ønsker å ha en liten fest etter middagen. Men så kommer min tvil: - "passer" det seg med "tradisjonell" brudekjole i et sånnt lite bryllup? - hvilken "fest" er det lagt opp til når "alle" inviterte er søsken, foreldre, besteforeldre? - ikke klarer jeg å se for meg kirkebryllup med så få gjester heller (har jo småpike-drømmen om en "fullsatt" kirke, "stor fest" med slekt og venner, osv. Vel, jeg vet ikke hvor jeg vil hen med dette innlegget, men det var godt å få skrevet det ned. Får vel snakke med min M2B i kveld, tenker jeg, så blir vi sikkert enige. Men kan dere kommentere de tre punktene jeg nevnte litt lenger opp, så jeg får høre om det er bare meg det "skurrer" hos. (Lover å ikke bruke det som argument til M2B) JEG SKAL GIFTE MEG!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #2 Skrevet 17. mars 2003 klart at det "passer seg" med et lite bryllup selv i kirken.. og festen etterpå blir sikkert hygglig.. Det blir intimt og alle får tid til å snakke sammen osv.. Spørsmålet er altså ikke om det er "riktig", men om det er dette DERE ønsker.. Dersom du vil ha det større, så fortell ham det.. men da bør du jo også ha en plan for hvordan dere skal klare det økonomisk.. Jeg syntes ideen hans var bra, jeg.. Den ville JEG likt.. lykke til.
RoadQueen Skrevet 17. mars 2003 #3 Skrevet 17. mars 2003 Vi hadde opprinnelig tanker som deg - et lite kirkebryllup med bare nærmeste familie - men så har det ballet på seg med venner og slektninger vi har god kontakt med som burde egentlig ha vært der så nå er invitasjonene sendt ut til 65 stk. Vi er når vi fikk tenkt oss om glad for at vi inviterte flere venner og slektninger for ellers hadde det antakelig blitt en litt stille og kjedelig fest omtrent som et familieselskap på vår store dag
Gjest Tex Skrevet 17. mars 2003 #4 Skrevet 17. mars 2003 Vi blir over hundre og jeg vet ikke om en eneste jeg vil unnvære. Det beste er å ha så mange å snakke om det med i ettertid. Men til spørsmålene dine; Klart du kan ha tradisjonell kjole!!!! Nå vet ikke jeg hva slags familie du har men hos meg ville det ha blitt en veeeldig stille og rolig fest. Men hovedargumentet er jo at jeg gjerne vil dele dette OGSÅ med de menneskene i livet mitt som jeg har valgt selv, altså venner som ikke er familie. Synes du skal tenke nøye gjennom dette her , jeg...
Murvel Skrevet 17. mars 2003 #5 Skrevet 17. mars 2003 Selvfølgelig kan du ha tradisjonell brudekjole i et lite bryllup. Vi satser selv på et lite bryllup, men de inviterte er stort sett venner. Det som jeg synes er viktig er at bryllupsdagen blir det begge ønsker. Dvs. at det er viktig å komme fram til en løsning som begge kan leve med. Er vel ikke riktig situasjon å la bare den ene bestemme i.
Furstina Skrevet 17. mars 2003 #6 Skrevet 17. mars 2003 Självklart kan du ha det! Vi gifte oss i augusti och hade ett litet bröllop med borgerlig vigsel. Vi var 12 vuxna och 6 barn - bara närmsta familjen. Det blev fantastiskt. Jag ville ha en fin vit kjole, det blev en enkel vit brudekjole och min man insisterade på att jag skulle ha slöja/slör och en liten bukett för "det hör till". Titta på vår hemsida om du vill se hur det kan bli. http://bolgabryllup.tripod.com
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #7 Skrevet 17. mars 2003 Hei, Vi giftet oss for 2 1/2 maander siden og hadde et lite bryllup. Tilsammen var vi 18 til festen (inkl. oss). Kirken vi giftet oss i var saa klart ikke full men da jeg gikk opp kirkegulvet i min tradisjonelle brudekjole tenkte jeg ikke paa det. Naa passet det seg for oss og ha ett saa lite bryllup. Jeg giftet meg med en amerikaner og vi inviterte kun has foreldre og sosken + da at mine naermeste slektninger var invitert. Det ble kjempefint, men som jeg nevnte for saa var det det vi begge ville. Om du er enig med in M2B om dette saa gjor det. Har du derimot lyst til og ha noe storre saa for dere to bli enig om det. Uansett kan du bruke en brudekjole med slor etc om du skulle onske det. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #8 Skrevet 17. mars 2003 Vi har nettopp giftet oss :D ... og er kjempefornøyd med måten vi gjorde det på, og kan annbefale det til alle... På selve dagen hadde vi et lite bryllup med 23 inviterte (3 barn), vi fikk annledning til å snakke med alle og stemningen ble veldig bra. Det tok ikke av sånn fest messig men alle koste seg. Jeg hadde brudekjole... To uker etter inviterte vi til fest med venner... Vi var i underkant av 30 på denne dagen. Og her tok det skikkelig av Har bare fått posetive tilbakemeldinger.... og kunne godt ha repitert det hele :D
Gjest Tex Skrevet 17. mars 2003 #9 Skrevet 17. mars 2003 Er det ikke litt rart med oppdelte fester da...?? Man gifter seg jo bare den ene dagen..
NYA Skrevet 17. mars 2003 #10 Skrevet 17. mars 2003 Vi planla også et lite bryllup,( mye pga at vi gifter oss for andre gang begge to), men vi har endt opp med: Barn, foreldre og søsken til middag. Om kvelden inviterer vi venner til bryllupskake og champagne. Vi tenkte også en del på å dele festen på to dager, men fant ut at kostnadene ble omtrent de samme. Og det er jo DEN STORE DAGEN man gifter seg :D Selv om dere ender opp med et lite bryllup, så kan du selvsagt bruke BRUDEKJOLE. Lykke til med diskusjon og planlegging
Mrs. Carten Skrevet 18. mars 2003 #11 Skrevet 18. mars 2003 Vi hadde et lite bryllup og det var kjempekoselig :D Jeg hadde tradisjonell kjole osv. Alt var likt et stort bryllup, den eneste forskjellen var antall folk. I kirken var det likevel fullt med folk, selv om veldig få av dem skulle til middag. Har også vært i 2 andre brylluper som var små. Begge var kjempekoselige. Det blir en intim og koselig stemning. Har også vært i store brylluper. Det blir ofte litt mer "fest" der. Synes du skal fortelle din M2B om dine ønsker jeg. Du gifter deg jo bare (forhåpentligvis) en gang, og da bør jo også dine drømmer og ønsker tas hensyn til. Og om bryllupet blir stort eller lite så er det mye som kan gjøres for å gjøre det koselig; uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå