Gå til innhold

Brukt brannslukningsapparat


Gjest Gjest_Smarties_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Smarties_*

For en stund siden måtte vi bruke brannslukningsapparatet vårt (sånn 6 kg pulverapparat). Nå har jeg fått bestilt nytt apparat, men hva gjør jeg med det gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Smarties_*

Men nå har jeg bestilt nytt, så jeg er egentlig bare interessert i å bli kvitt det gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men nå har jeg bestilt nytt, så jeg er egentlig bare interessert i å bli kvitt det gamle..

Dra på søppeldynga med det, eller sjekk med det lokale avfallsselskapet om det er spesialavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på søppeldynga med det, eller sjekk med det lokale avfallsselskapet om det er spesialavfall.

Eller ring brannstasjonen og hør om de tar i mot tomme apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Smarties_*
Eller ring brannstasjonen og hør om de tar i mot tomme apparater.

Ah, smarte forslag! Det har jeg ikke tenkt på.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Eller få det fylt opp og ha et ekstra apparat, f.eks. i en annen etasje eller på andre siden av boligen (f.eks ett ved kjøkkenet og ett ved soverommet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Smarties_*
Eller få det fylt opp og ha et ekstra apparat, f.eks. i en annen etasje eller på andre siden av boligen (f.eks ett ved kjøkkenet og ett ved soverommet?)

Hehe, har en en-etasjes leilighet på ca 52 kvadrat, så jeg trenger vel strengt tatt ikke 2 stk ;) Men skal sjekke med brannstasjonen, jeg, hva de tar for å fylle det opp, eller hvor jeg kan levere det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bruken av brannapparatet har medført en erstatningsmessige skade kan det være at at forsikringsselskapet ditt dekker kostnadene for å få fyllt på apparatet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En ting jeg lurer på med plassering av slike apparat, i endel hus har jeg sett de er montert ute i gangen, i nærheten av utgangsdøra ? :klø:

Er det ikke mye bedre å montere det inne på soverommet ? Ofte starter vel en brann på natta, og da er det ikke noe særlig å lete etter utgangsdøra for å hente apparatet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I Stavanger koster det 140 kroner å fylle opp et sekskilos-apparat. Helt symbolsk beløp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på med plassering av slike apparat, i endel hus har jeg sett de er montert ute i gangen, i nærheten av utgangsdøra ? :klø:

Er det ikke mye bedre å montere det inne på soverommet ? Ofte starter vel en brann på natta, og da er det ikke noe særlig å lete etter utgangsdøra for å hente apparatet ?

Helt enig! Dette fikk jeg også beskjed om fra forsikringsselskapet mitt, så mitt står ved siden av senga.

Forøvrig hjelper det fryktelig lite med et brannslukningsapparat hvis brannen virkelig har spredt seg, så når vi snart skal flytte, ønsker jeg meg brannslange i innflytningsgave. Brannslukningsapparatet burde forhåpentligvis holde til å komme seg til badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...